Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Dobbelpost: Chippen er fortsatt aktiv, bare jeg som ikke gir nok gass tydeligvis, parkerte han så det sang etter igår.

Har også kjøpt nye felger, valget falt ikke på Zito felgene, både SweetBMW og Saltkjelen ba meg om å ikke gjøre det, så valget falt på Beyern Spartan S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Sitter her som ett stort spørsmålstegn, for noen dager siden når jeg var på veg hjem fra jobb, så sluttet bilen og dra slik den skulle, turtall var høyt og den giret som den skulle, men manglet moment. Dette er forøverig en 2007 BMW 520DA ( 163hk) med en km-stand på 126xxx ca.

Når jeg parkerte bilen hjemme ca 400 meter etter at jeg mistet motorkraft, så satt jeg bilen i park for å høre om det kom noen rare lyder eller lignende, når bilen gikk på tomgang så var det slik den alltids høres ut. Men når jeg ga litt gass, så kom det en høy lys "hvine" lyd. Første som slo meg uten at jeg er noen form for mekaniker eller lignende, var at turbon hadde gått. Har ikke startet eller kjørt bilen i etter tid, da jeg fikk beskjed om at det ikke var bra for bilen mtp olje i partikkelfilter og i intercooler. Har googlet og lest i 2-3 dager nå. Inkl inne på forumet her.

Er det noen som kan tenke seg til hva dette kan være uten om turbo? Ja, jeg er ikke noe flink til å forklare. Håper dere skjønner hva jeg mener.

Mvh

Kristian Kylstad

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over sportsratt til min '04 E60 til en grei pris. Uten airbag-modulen vel og merke, så den må skaffes.

 

1) Er det delenr. 32346776904 jeg skal ha? 

2) Passer airbag fra nyere modeller? Ser delenummeret for LCI er 32346780456 så jeg regner med svaret er nei.

3) Er det mulig å bygge om airbagen fra eksisterende ratt, ved å kjøpe nytt airbag-cover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bytte ut m5 "vingen" på E60én min med ac schnitzer vinge, blir å kjøpe ferdig lakkert kopi fra ebay antageligvis. Men mistenker at det er mange dårlige kopier ute på markedet, noen som har forslag til en som er mest mulig lik den originale?? Vurderer denne: http://www.ebay.com/itm/Painted-AC-Style-Trunk-Spoiler-Lip-04-10-BMW-E60-525i-528i-535i-4D-Your-Color-/161422963438?hash=item25958ef2ee&vxp=mtr

 

 Men er litt vanskelig å se på bildene hvordan der er i forhold til den originale.. Har dårlig erfaring med å kjøpe "ebay vinger" fra tidligere biler :lol:

Endret av OddM///
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja, da blir det verre.

Kanskje dette kan tunes i en modul en plass...?

Evt så må du legge opp/forandre på ledningene slik at du legger en egen kabel til uttakene fra feks batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å montere sportseter i bilen min. Gamle standardsetene har memory og de nye har memory. Begge er preface.

Kontakt passer overens. Hovedjusteringer fungerer OK, men nakkestøtte og lårstøtten (puten foran) eller memory knapper fungerer ikke.

Må dette kodes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mulig det blir feil plass å ta dette, men siden dette er en E60 gruppe så tar jeg det her alikevell. 

Kom over en BMW 530i 2005 mod som jeg vurdere å kjøpe. Er gått 130 000km og virker å være godt vedlikeholdt.

Er det mye problemer med disse bilene? Kunne såklart tenkt meg facelift utgaven, men disse blir gjerne litt dyrere enn det jeg har tenkt å bruke. Vet automatkassene i disse er blitt kritisert, men om den er pent kjørt og godt ivaretatt så skal vell kassa være relativt trygg?
Siste bilen jeg kjøpte var en BMW E91 som det kun har vært problemer med, har lest meg godt opp på den i ettertid og n46 motoren som står i den har ikke fått særlig mye skryt. Derfor tenkte jeg å høre her for å høre deres synspunkter..

Mvh Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over sportsratt til min '04 E60 til en grei pris. Uten airbag-modulen vel og merke, så den må skaffes.

 

1) Er det delenr. 32346776904 jeg skal ha? 

2) Passer airbag fra nyere modeller? Ser delenummeret for LCI er 32346780456 så jeg regner med svaret er nei.

3) Er det mulig å bygge om airbagen fra eksisterende ratt, ved å kjøpe nytt airbag-cover?

 

1: ja, til det nye rattet er det den.

2: nei det gjør de ikke de har ikke separat airbag ecu i rattet

3: nei det går ikke :)

 

 

 

Er det mulig å gjøre slik at det er strøm i 12v uttakene når bilen ikke går?

 

 

de sikringene til disse styres av et rele i sikringsboksn bak.... om det er mulig med koding det har jeg ikke sett mye på, men det kan jo gå å flytte de over til terminal 30.. altså batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...