Otis Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Ser for meg at det er enten koding som mangler eller om det er uoriginal at det kanskje ikke er støttet. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 OK Eneste jeg har å gå på er fra annonsen: "Webasto dieselvarmer med m/fjernstyring og tidsinnstilling ny i 2013 ( 12000 kr)" Men får ta en tlf til Webasto om de evt har noe i systemet på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Høres jo original ut det da. Virker som den har vært defekt og blitt reparert bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Oktober 29, 2015 Share Skrevet Oktober 29, 2015 Hvor er det hovedtermostaten sitter? Hva må av for å få byttet den? Jeg tar ut radiatoren når jeg skifter hovedtermostat, ettersom den sitter bak denne. Plass får jeg aldri nok av når jeg jobber med bil.. OK Eneste jeg har å gå på er fra annonsen: "Webasto dieselvarmer med m/fjernstyring og tidsinnstilling ny i 2013 ( 12000 kr)" Men får ta en tlf til Webasto om de evt har noe i systemet på dette. Jeg har erfart at viss man har for lite drivstoff og webastoen starter opp så blir det lagret en feilmelding. Denne må slettes med diagnose for at den skal starte og gå som normalt igjen. Dette kan skje uten at du selv setter på webastoen, fordi den gjør akkurat som den selv vil når det begynner å bli kaldt i luften. Det er litt idiotisk at feilmeldingen ikke slettes automatisk når man har fylt opp tanken igjen. Likevel kan problemstillingen lett unngås viss man er nøye med å fylle. Får du opp "feilmelding" om for lite drivstoff (1/8 tank kanskje som tidligere nevnt her), så har du faktisk så lite drivstoff på tanken at webastoen kan få denne feilmeldingen. Dette er da ikke faktabasert, men lett å sjekke ved en diagnose. Jeg har opplevd det selv 3-4 ganger og hver gang ligger det inne en feilmelding på webasto/auxiliaryheating (eller noe i den duren). Ved sletting av denne fungerer den som normalt igjen. Så har en gyllen regel om å ikke gå under 1/4 tank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Oktober 29, 2015 Share Skrevet Oktober 29, 2015 Da er det kanskje det ja Hørte forøvrig noe piping idag tidlig men ingen varme å få Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerns Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 Noen som vet hvordan man "koder" nytt batteri til e60 520i 04? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFT3hWNklYXzZwZkk/view?usp=docslist_api Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerns Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 Takk for svar, er ikke helt spesialist på disse bilene, og som jeg skjønte det viser denne linken til mulig diagnose utstyr for å få utført slik koding, greia er at sist jeg byttet batteri hos Bilxtra kodet dem ikke batteriet og den er i følge dem gåen nå, siden detter er en butikk og ikke et verksted ser jeg ikke grunn til reklamasjon, blr jeg heller levere bilen hos verksted for koding og installasjon av nytt batteri eller finnes det enklere steg å få gjort dette på egenhånd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Må ha rett type verktøy for å kode batteri. Om man setter seg litt inn i det så er det ikke så vanskelig. Koster rundt 400,- for kabel. Ellers må du betale for det på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 er det noen som har hatt problemer med aktiv styring på e60? jeg har prøvd å initialisere med diagnose utstyr men hjalp lite. prøvd å vri på rattet fra venstre til høyre og mitt pos men hjalp lite. jeg må byte endeledd og bærekule på høyre side kan det ha noe sammenheng med gåen deler?det er ikke slepering I rattet hvertfall siden den viser verdiene som den skal. hjelp godtas med stoor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Noen som vet hvorfor eg fikk opp airbag og beltelys? Restraint system fail eller hva det kommer opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Mest sannsynlig fordi bilen har registrert noe som er feil. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsenhower Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Jeg har samme feilmelding og på min bil er det feil på ecu'en til airbagene. Enten irr eller konket ut. Sensormatten i passasjersetet er også ødelagt, men den har vel bare med beltet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Mest sannsynlig fordi bilen har registrert noe som er feil. Ja, er ikke dum Men lurte bare på om det va en plass det var svakhet, siden det er flere eg kjenne som har airbag lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Tja, sensor matta i passasjer setet kan man ødelegge selv. Ellers stiller jeg spørsmål ved hvor mange du kjenner som ikke bryr seg om sikkerhet og hvilke biler de kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå