Otis Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 Hei. Jeg vurderer å bytte ut min 3-serie med en E60/61 og lurer på om noen vet om det er noen kvalitetsforskjell på den 4 cylindra 2-literen og den 6 cylindra 3-literen? Jeg har fått det for meg at 3-literen tåler mer... I utgangspunktet tenkt på diesel, men har etterhvert begynt å vurdere bensin og... Espen Den motoren som er enklest laget av diesel er den som heter 525d på facelift med 197hk.Men det ikke noen grunn til å ikke velge en av de andre heller. Ulempen med 520d slik jeg ser det er vel utveksling på girkasse og lyden. Den er kvikk nok pga utveksling. Føles litt lettere i front synes jeg, noe som er positivt. Bensin motorene er meget vanskelig å få tak i Norge. Den som heter n53 har vel vært plaget med coiler og høytrykk pumpen. Espen Øby reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 Leste lenger bak i tråden at en 05 mod. Hadde d2s? Jeg har d1s fant jeg ut nå etter og ha bestilt d2s.. Så om noen trenger to stk. D2s osram nightbreaker så har jeg for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Min søster opplever at bilen hennes (E60 520iA 2004) hakker noe når hun kjører, altså at turtallet faller og hopper ved rundt 1900 omdreininger. Dette skjer spesielt når det er kaldt og ved oppstart, samt i motbakker. Girkassen er flushet for tre måneder siden, så burde ikke være det. Har vært nevnt både gåen konverter og tett veivhusventilasjon. Er det noen som har innspill eller erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Min søster opplever at bilen hennes (E60 520iA 2004) hakker noe når hun kjører, altså at turtallet faller og hopper ved rundt 1900 omdreininger. Dette skjer spesielt når det er kaldt og ved oppstart, samt i motbakker. Girkassen er flushet for tre måneder siden, så burde ikke være det. Har vært nevnt både gåen konverter og tett veivhusventilasjon. Er det noen som har innspill eller erfaringer å dele? Visst den lugger ved girskifte eller girer tregt så kan det være converter (var det på min) Veivhusventilasjon er enkelt å sjekke: Får å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange,er filteret tett. Da må det skiftes før toppakningen ryker, noe som skjer ganske snart. Det anbefales uansett å skifte det filteret og den slangen som går ned til bunnpannen, den blir ofte tett. Ellers kan en diagnose muligens si noe. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 }Får å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange,er filteret tett. Vil det være samme måte å sjekke dette på for M57-diesel også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Vil det være samme måte å sjekke dette på for M57-diesel også? Det vet jeg faktisk ikke. Det skader uansett ingenting å skru av det lokket ved tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Ikke noe jeg har satt meg veldig inn i men: http://bimmers.no/topic/587193-veivhusventilasjon-p%C3%A5-m57-og-m47-dieselene-bytt-filter/ Skal visstnok byttes hvert 3. oljeskift. Kanskje på tide å faktisk gjøre det hvis toppen kan ryke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Visst den lugger ved girskifte eller girer tregt så kan det være converter (var det på min) Veivhusventilasjon er enkelt å sjekke: Får å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange,er filteret tett. Da må det skiftes før toppakningen ryker, noe som skjer ganske snart. Det anbefales uansett å skifte det filteret og den slangen som går ned til bunnpannen, den blir ofte tett. Ellers kan en diagnose muligens si noe. Takk for svar! Skal få sjekket dette til helgen. Er bytte av converter en meget kostbar affære? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 På merkeverksted, sikkert ikke mer enn 35k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Hehe, bare å alliere seg med noen som kan skru da i så fall. Litt kjedelig å selge den ene nyra på svartebørsen for å ordne det hos merkeverksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Men merk at jeg skrev det kan være - ikke at der er converter. Finn ut hva som faktisk er galt før du går ut på å bytte av den. Min ble heldighvis byttet på garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Ja. Hjulstilling. Som egentlig burde vært gjort med sommerdekk. Okey. Merkelige greier egentlig. En annen ting. Hvordan får en resatt bremsebelegg varsel? Prøvde å resette igår, men nå står det -15.000km. Har en god del belegg igjen på klossene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Kan ikke resette manuelt, det gjøres automatisk når man skifter sensor og belegg. Nå vil det stå slik til du skifter belegg og sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Hehe helt utrolig Klossene er jo ikke engang halvslitte. Også må de byttes for å få det nullstilt.. Ærre mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Må man faktisk bytte klossene og for å få resatt? Trodde det holdt med sensor (forutsatt at det var mye klosser igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå