Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt en del feilmeldinger siste måneden og hatt bilen på diagnose for ca 1mnd siden. Ble da konstatert mye feil relatert til spenning på batteri. Kjøpte derfor batterilader og ladet batteriet. Slet blant annet med låsing via nøkkel som virket varierende og tilslutt helt død på nøkkel. Start har alltid gått bra. Ble derfor antatt at batteriet var defekt. Bestilte time for bytte av batteri samt sjekk for spenningstyver. Ved diagnose viste batteri ingen svakhetstegn og skal være godt nok. Vi åpnet glassluke i bakluka og låsing med fjernstyring på nøkkel virker, lukket glassluka og nøkkel virket ikke. Ble derfor konkludert med kabelbrudd. Se bilde:

post-48653-0-95120600-1450361936_thumb.j

Etter å fått koblet disse sammen igjen på verksted virker alt som normalt. Attpåptil ble denne jobben billigere enn batteribytte, så jeg ble meget fornøyd :)

Endret av Torbjørn E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten "heads up" til dere som har Xdrive med mange kilometer. Sjekk drivknutene på akslingen fra transferkasse til framaksling. På min gikk bakerste krysset nesten av før jeg merket noe spesielt. Blir katastrofe hvis dette går av i fart! Er kanskje lurt å sjekke dette uansett. Vet en del X5'er ble tilbakekallet pga dette.

post-63404-0-53465200-1450380422_thumb.j

post-63404-0-57956400-1450380439_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk telefon fra sambo nå, bilen stoppet under fart, kom opp en trekant med halv sirkel rundt (noe jeg har kommet fram til er dsc lampen? Ingen feilmld i idrive.... Bilen ruser seg opp til 16-1700rpm, trør hun på brems går den ned igjen... Spyr snart av hele bilen, et det mulig...

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger opp Dension box for øyeblikket, trenger noen ideer om hvordan jeg kan trekke  mikrofon kabelen fra under dashbordet og opp til solskjermen førerside, tenkte å klemme den langs vindusstolpen under trekket men usikker på hvordan jeg skal få den opp fra selve dashbordet? Gjennom luftehull kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger opp Dension box for øyeblikket, trenger noen ideer om hvordan jeg kan trekke mikrofon kabelen fra under dashbordet og opp til solskjermen førerside, tenkte å klemme den langs vindusstolpen under trekket men usikker på hvordan jeg skal få den opp fra selve dashbordet? Gjennom luftehull kanskje?

Jeg trakk min opp til der original mikrofon er plassert, bare under dekselet mot passasjer siden. Du kan trekke den ut i hjørnet av hanskerommet (mot døren) også opp langs a stolpen og langs vinduet på topp. Når du kommer så lang vipper du av dekselet der du skal plassere den. Også klarer du å dra ned tak trekket nok til å lure den inni [emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt smålei av det som har gått fra dugg til direkte vann i den ene frontlykta nå. Tok den med inn og fikk tørket den godt for litt siden, nå er det faktisk blitt verre. Tenkte å gjøre et siste forsøk før jeg kjøper nytt, er det mulig å kjøpe røyk på boks eller noe sånt? Må finne ut hvor den lekkasjen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...