T.H.O Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Man registrer kun hvis man setter inn identisk batteri. Koder hvis man endrer størrelse eller type som AGM osv. Jeg har ikke koda noe før, så har ikke peil. Men har forstått det sånn at selve kodinga går ut på å velge hvilken ah en ønsker? Altså 80ah, 90ah, osv. På E61 kan en ikke velge 100ah. Så da skal jeg vel fortsatt bruke 90ah som før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 http://www.ebay.com/ulk/itm/291644480434 Noen som har prøvd noe lignende før? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Ser det er en Valeo dynamo og denne får man kjøp ny regulator til (ca 1800kr) og ny dynamo koster vel rundt 7000 - 8000kr Er det normalt med den diffen på spenningen mens motoren går eller er dynamo / regulator defekt/slitt Hvis ikke ladingen skal variere slik som min, så blir vel valget en ny dynamo, for nå er den som sitter i bilen 6år snart og dynamoer er vel ikke evigvarende Valeo er det som står i originalt ja, byttet min for et år siden (180k km ca) Kjøpte uoriginal på koed til 3-4000. Kan og sies at jeg hadde periodisk feil på min dynamo og byttet også batteri uten hell. Det som skjedde var at plutselig var bilen tom for strøm (ladet ikke) mens andre dager fungerte det helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Det er jo VSU som styrer lading og ikke dynamo. Altså dynamo må jo gi nok strøm til VSU, men det er VSU som styrer lading og alt sammen. Kanskje det er feil på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Ser at jeg glemte å skrive at det nå fungerer helt fint etter bytte av dynamo Men regner med du skriver til Bimmerfører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Ja, litt sånn generelt, men mest til bimmerfører ja:) BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeS Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Skal bytte glødeplugger og relé på min e61 nå og da fikk jeg et tips om og ta ut swirl flapsene, får man kjøpt blende plugger noen sted? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Har ikke testet å måle ladingen over tid, men kun få minutter både før og etter en kjøretur Synes det var veldig varierende spenning og når den i tillegg kommer opp mot 15,5v så synes jeg det høres mye ut Jeg ser også spenninger opp til rundt 15.5V når det er kaldt. Det høres ikke unormalt ut.Jeg ville startet med å lade med en ordentlig lader en dag eller to og se om det hjelper. Endret Januar 21, 2016 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Skal bytte glødeplugger og relé på min e61 nå og da fikk jeg et tips om og ta ut swirl flapsene, får man kjøpt blende plugger noen sted? Sent from my iPhone using Tapatalk Det kan være lurt ja. Husk også nye pakninger til innsuget. Blendeplugger fås kjøpt på ebay, gs og vår kjære trf. Pass på å kjøpe rett størrelse på Blendepluggene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Fikk endelig fikset PDC min igår, var eiret styreenhet Men nå piper den konstant på høyre side bak. Alså som om jeg har rygget borti noe. Vil dette si at sensor er gåen? Hvor kjøper folk sensorer evt.? Er det kun originale som gjelder? Rekner med disse bestilles i bilens farge? Noen som har noe innspill ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Du får bestilt sensorer ferdig lakkert fra ebay til noen hundrelapper. På GS kostet det på min 1234.- ...det er jo samme varen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Idag funket sensor når jeg rygget ut bilen, så den driver og hekter seg opp. Er dette da garantert sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Jeg har ikke koda noe før, så har ikke peil. Men har forstått det sånn at selve kodinga går ut på å velge hvilken ah en ønsker? Altså 80ah, 90ah, osv. På E61 kan en ikke velge 100ah. Så da skal jeg vel fortsatt bruke 90ah som før? Noen som vet noe om det her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Idag funket sensor når jeg rygget ut bilen, så den driver og hekter seg opp. Er dette da garantert sensor?Jeg tror ikke sensoren i seg selv kan henge seg opp. Det du beskriver er sannsynligvis noe som har lagt seg på sensoren (vann, is eller lignende) eller at fronten på sensoren er løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Hei Har en 2010 E60 520D som jeg av og til får opp melding om at batteriet lades ut på, trodde kanskje det var ett defekt batteri og kjøpte inn ett nytt batteri, etter at dette ble montert inn tok jeg en lengere kjøretur på ca 1,5-2 timer. og dagen etter fikk jeg ikke den meldingen. Men den kommer og går uhavhengig om jeg kjørte 5km eller 5 min før jeg parkerte kvelden før. Har nå sjekket ladingen og den varierer noe veldig fra 13,2V til 15,4V i løpet av minutter, har da målt dette både direkte på batteri og direkte på dynamo og til slutt på kontakten for "start-hjelp" i motor-rommet. Ser det er en Valeo dynamo og denne får man kjøp ny regulator til (ca 1800kr) og ny dynamo koster vel rundt 7000 - 8000kr Er det normalt med den diffen på spenningen mens motoren går eller er dynamo / regulator defekt/slitt Hvis ikke ladingen skal variere slik som min, så blir vel valget en ny dynamo, for nå er den som sitter i bilen 6år snart og dynamoer er vel ikke evigvarende til min kosta ny dynamo 3500 ca, med litt rabater ble det enda hyggeligere. ble veldig overaska over at de kosta så lite da, hadde sett for meg en god del mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå