Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke sensoren i seg selv kan henge seg opp. Det du beskriver er sannsynligvis noe som har lagt seg på sensoren (vann, is eller lignende) eller at fronten på sensoren er løs.

Sensor ser 100% fin ut, og var ikke noe som var forran sensor. Sensor var ren og hadde stått i oppvarmet garasje :) har også hent det har hektet seg opp før
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om det her?

Jeg valgte 90 ah og ikke 110 ah som jo også er et valg.

Satset på at det var bedre, men har ikke noe å støtte meg på heller da.

Tenkte slik; Om man koder inn 90 ah på ett batteri som er større 90 ah så kanskje bilen tror at batteriet hele tiden har for lite strøm og forsøker å lade det for mye opp og dermed ødelegger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte 90 ah og ikke 110 ah som jo også er et valg.

Satset på at det var bedre, men har ikke noe å støtte meg på heller da.

Tenkte slik; Om man koder inn 90 ah på ett batteri som er større 90 ah så kanskje bilen tror at batteriet hele tiden har for lite strøm og forsøker å lade det for mye opp og dermed ødelegger det.

Ja, har forstått det sånn at man skal velge den som er nermest under.

Men holder det da å kun registrere batteribytte, siden det gamle batteriet var på 90ah?

Grunnen til at det ble 100ah er at faren min hadde et ubrukt batteri fra 2014 som jeg kunne overta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har forstått det sånn at man skal velge den som er nermest under.

Men holder det da å kun registrere batteribytte, siden det gamle batteriet var på 90ah?

Grunnen til at det ble 100ah er at faren min hadde et ubrukt batteri fra 2014 som jeg kunne overta.

Om du ikke skifter til AGM eller fra AGM så er dette OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem som deg, skulebollen. Tente bytte ledningene bak der i sommer.

Hmm, du har prøvd og skifte sensor? Jeg hadde ikke pdc som funket i det hele tatt pga fukt i kontaktene på styreenheten. Er det mulig at det fortsatt er fukt der som gjør til at nå kun den ene sensoren henger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med dette otis? Kan man ikke skifte batteri fra vanlig 95ah (ikke agm) til 90 agm batteri?må vel bare kodes med ista eller tar jeg feil?

Jo, men da må det kodes. Mange programmer det kan kode/registreres med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med dette otis? Kan man ikke skifte batteri fra vanlig 95ah (ikke agm) til 90 agm batteri?må vel bare kodes med ista eller tar jeg feil?

Mitt svar var til akkurat det innlegget jeg svarte på. I det tilfellet var det om man kan skifte batteri, innenfor samme type, men annen størrelse. Og det trengs kun registrering.

Men om man skifter fra agm til til vanlig eller motsatt må det kodes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk spesialister her?

Har i dag 255/30-20 fremme og 305/25-20 bak. Disse har holdt i 2 og en halv sesong, men bakdekkene er på tide å skifte. De fremme hadde holdt i sommer og.

Problemet er at felgene er for smale til denne dimensjonen. Ikke spør meg hvorfor de er montert.

Felgene er 8.5" fremme og 9.5" bak. Det går greit med det jeg kjører i dag, men vil gå ned i dim når jeg likevel skal ha nye. Hva ville dere anbefalt?

Jeg vurderer 235/35-20 fremme og 275/30-20 bak, vil dette funke? Dette gir 0,29% forskjell i diameter så der funker det. Tenkte på profilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan veldig enkelt kode batteribytte fra eller til agm, eller vanlig syrebatteri i appen som heter Carly for BMW ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...