Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, lhjemaas skrev:

Noen hær som har erfaring med og åpne frontlyktene og bytte ut de små LED pærene til den orange stripen øverst i lykten ? 

Det er for øvrig ikke pærer som kan skiftes ut. Det er SMD dioder som er loddet etter hverandre på et kretskort.

Ser slikt ut:    (for LCI lykter)

s-l500.jpg.2e1e4acccaff45e4bdff1c9a271ed

56c05c3572d8c_s-l500(1).jpg.eddb68ddef8b

Så du må enten bytte hele platen eller lodde ut/inn hver enkelt diode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet årsåken til mine problemer med bilen i det siste(comfort access og battery discharge). Og det var desverre som fryktet, ledningsbrudd høyre side på bagasjeluken. Og defekt batteri. Så ledningsbruddet har ligget og vekket bilen og tømt batteriet med jevne mellomrom. 

Tjo og hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja desverre. Eneste gode ut av dette er at nå blir det ordnet slik at nytt ledningsnett går via taket på ett vis og ikke bagasjeluken, så det vil aldri skje igjen.

Kostbar affere, men skal ha bilen lenge så det får heller bare stå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det stemmer. De har kabelsko som settes på kabelen et lite stykke inn i taket. ca der høyttalere i taket er.

Men denne jobben skal vel ikke koste mer enn 10000,- så om du betaler mye over dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med og finne noen deler til min e61 på ETK.

Er ute etter lyset som sitter i bagasjeromsluken. Plastikkglasset der. Er også ute etter luftedysene til baksetepassasjerer. Alså den som sitter i midtkonsollen. Klarer finne kasetten men ikke luftedysene? Noen som vil hjelpe :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...