Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Otis skrev:

Den er beskyttet av seg selv, pga for høy varme, så den vil jo slå seg av selv. Men du kan ta ut sikringen til webasto for å unngå dette. På sikt så kan den kanskje sote ned pga svært mye start/stopp.

Takk :) Hvordan går det med din? Fått til den vannpumpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpen er god nok, men jeg sliter med luft i kjølesystemet...

Så det går greit noen dager, andre ikke. Men når det oppstår luft en plass så setter jeg den i sport modus og har høyere turtall og da flyttes lufta til en annen plass. 
Lufta skal jo forsvinne av seg selv, uansett, men det tar tydeligvis tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NIVÅREGULERING - Bakenden kommer for høyt!

Er det noen som kan fortelle meg hvordan nivåreguleringen skal slippe luft ut av systemet(fjærene) igjen?

Av og til kan bilen bli litt høy bak, og da får jeg feilmelding i dashbordet etter noen minutter. Grunnen til at bilen blir for høy bak kan være at nivåregulering kjører når bilen står i motbakke, eller at man laster mye ut av bilen. Som regel er det greit igjen etter en kjøretur eller to da bilen har kommet i mer riktig høyde igjen. Men det er vel en funksjon som slipper luft ut igjen? Fint om noen som kan forklare.

Eller så vet jeg det meste om hvorfor bilen blir for lav, symptomer og hvordan fikse. Har byttet sugeslange, kompressor, rele, trykkslanger og fjærer. Svarer gjerne på spørsmål om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at luften blir slippet ut gjennom ventilen som sitter på samme brakett som kompressoren, der rørene forgreiner seg ut til hvert hjul.

Har selv et problem, noen her som har vert borti lignende:

Har feilmelding på servotronic på min 520d e61 08mod, den kan fungere litt etter start men kutter likt med feilmeldingen.

Den er feilsøkt på verksted uten funn..

Er det noen der som har en ide om hva som er feilen? Er det tannstang, servopumpe, elektronikk?

Står litt fast nå!

Endret av Ivmany
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er digitalt xenokit så skal det virke. 

Har sett noen sliter med at pluggen fra bilen og kontakten i xenonkitet ikke matcher helt og dermed ikke får lys. Du kan prøve og lirke, knipe sammen kontaktene bedre.

Så sant du er sikker på at det er strøm frem da, ingen sikringer er sprengt osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt å det er strøm frem, prøvd med en LED pære å den funker også. Men får ikke lys i xenonkite, prøvde med et annen xenonkit for å teste om det var pæren eller ballast men ingen liv i det andre kitet heller. Så nå er jeg rådløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glema skrev:

Har målt å det er strøm frem, prøvd med en LED pære å den funker også. Men får ikke lys i xenonkite, prøvde med et annen xenonkit for å teste om det var pæren eller ballast men ingen liv i det andre kitet heller. Så nå er jeg rådløs!

Da er jeg nødt til og spørre om kitet faktisk er digitalt? ..ellers vil det ikke lyse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28. februar 2016 at 11.03, Glema skrev:

Hjertelig. Kula er bestilt så får jeg bare krysse fingrene å håpe på det beste :)

Har lest at folk har boret et lite hull i kulen og gjenget dette opp, for og så sette en bolt gjennom sylinderen og inn i kulen. Hadde forsøkt dette (og mye annet) før jeg kjøpte ny sylinder.

Det er også en låsering på innsiden av festet i sylinderen som kan sjekkes.

Hos meg falt den ut et par ganger plutselig, så mens jeg ventet på ny kule badet jeg alt i grease før jeg satt det sammen igjen. Dette er nå over et år siden, og den nye kulen ligger her enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...