Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Virker sånn ja. Registrerte batteribytte med INPA først. Når jeg etterpå skulle kode med ncs valgte jeg 95. Men så så jeg det allerede lå inne med 90ah_agm i filen. 

Var nok ikke riktig å skrive inn 95. Da kom feilmeldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, satt inn ett varta 95 amper agm. Men får jo ikke kodet 95, så nærmeste bli vel 90. Usikker på om det kan skape problemer. Tenker om batteriet ikke vil topplades hvis bilen tror det er ett 90 amper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn meg som synes e61 er veldig følsom for sidevind? (530xd) Man må gjete rattet mye. Ingen dødgang i ratt, men mulig casterstag begynner å bli myke i opphenget.

Ikke så mye sporing på dårlig vei, det er mer at den velger seg en retning, og selvopprettingen er dårlig- man må dra rattet tilbake mot senter. Kombinert med sidevind er det såppas at det blir merkbart og "slitsomt".

Vet at casterstagene flekser litt...når man stopper bilen og holde på bremsen, kjenner man en ørliten duving frem og tilbake. I tillegg er demperne framme skutt... tomme for olje og de har hardnet...føles som å kjøre på coilovers til tider. 

Mulig jeg svarer på mitt eget spørsmål... de nevnte slitte delene skal byttes på EU i januar. Men generelt synes jeg man må jobbe en del med rattet rundt 70-90 km/t. 

Noen som har erfaringer?

Hadde til sammenligning en e60 520ia uten disse symptomene.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kan ikke huske å ha lagt merke til at den er spesielt følsom for sidevind. Når jeg har kjørt andre biler og setter meg inn i E60-en min, merker jeg at det ikke er så mye selvoppretting i E60-en. Nå skal det nevnes at bilen har hatt firehjulskontroll hos ett frittstående verksted. Den ble stilt inn etter vanlige E60-spesifikasjoner og ikke M-Sport, til tross for at den står på H&R-fjærer. Jeg vet ikke hvor mye det har å si. 

Uansett har jeg alltid hatt en klakking i forstillingen når jeg kjører over skarpe og lave fortauskanter. Er det noen andre som har opplevd det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når det gjelder selvopprettting så er tannstaget på både 61 og 60 dårlige.
Jeg har byttet min etter dårlig selvoppretting og klakkelyder.
Alternativ vare fra koed.no (får pant for den gamle) helt super. Rattingen er som nybil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, k.p skrev:

Vel, satt inn ett varta 95 amper agm. Men får jo ikke kodet 95, så nærmeste bli vel 90. Usikker på om det kan skape problemer. Tenker om batteriet ikke vil topplades hvis bilen tror det er ett 90 amper. 

En dynamo klarer uansett ikke å topplade et batteri.  Usikker på E6x men min egen bil F01 er progammert til å stoppe ladningen ei stund før det er fullt, alt for å spare en dråpe drivstoff. Så jeg topper det med en Ctek MSX 7.0 innimellom, det anbefales å gjøre uansett hvilken bil du har, du unngår du problemer i kulda og maksimerer levetiden på batteriet. Husk å lade via kontaktpunktene i motorom slik at IBS får målt ladestrømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Hpi skrev:

En dynamo klarer uansett ikke å topplade et batteri.  Usikker på E6x men min egen bil F01 er progammert til å stoppe ladningen ei stund før det er fullt, alt for å spare en dråpe drivstoff. Så jeg topper det med en Ctek MSX 7.0 innimellom, det anbefales å gjøre uansett hvilken bil du har, du unngår du problemer i kulda og maksimerer levetiden på batteriet. Husk å lade via kontaktpunktene i motorom slik at IBS får målt ladestrømmen.

Ja det er uten tvil smart. Jeg har full defapakke og webasto. Litt usikker på hvor stor defa Smartcharge ladern er. Men den er nok ikke stor, så det er vel en fordel å bare plugge den i når bilen står i garasjen. Så får batteriet vedlikeholdslading. Men en slik Ctek lader er nok enda bedre for å topplade innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye batteri snakk her.  Typisk tema nå når kulden har kommet. 

Jeg har det gule 95ah agm batteriet og det har fungert ok. Men nå når det var -14 og jeg hadde kjørt webasto i 25min før start var det ikke mye fart i starter en. Men nok til start. Bilen en 2008 E60 525d 

Jeg har fått ett digert batteri fra en nesten ny Audi. Det er 105ah AGM. Jeg tror ikke man får registrert det inn i bilen men om jeg fysisk får plass kommer jeg til å sette det i. Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...