Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Vil kommentere det med bio :D

Hvis en drar til nabon Sverige har de mye mere bio i dieselen og bensin. Denne er da så mager at du vil "mangle" kraft og har vesentlig høyere forbruk.

Kjører årlig gjennom søte brors land og når jeg fyller i Hjemme kan jeg kjøre ca 1000-1100 km på en tank (75l), kontra Sverige som gir 750-800 km på lik mengde.

Shell i Tyskland 0g Nederland har startet med fule save tidliggere enn her. Den er det vist ikke bio i og bruker vesentlig mindre.

Så konsekvensen er vel høyere forbruk og "slappere" motor. Derfor boikotter jeg Sverige og fyller i Oslo og har til Puttgarden i Nord-Tyskland.

Det er min oppfatning av bio :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en jo bruke bilen til å kjøre 10-12k på ferie er det en fordel med diesel. Men ellers savner jeg bensin jeg også :D

Det blir vel nr. 2 etter hvert når krisa slår inn og jeg blir 40 :D Da blir det bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med adaptive lys her? Når jeg plasserer bryter i autofunksjon så virker det ikke som lysene tennes i fullt dagslys. Helt mørkt i alt av pærer bortsett fra bremselys og blinklys. I mørke fungerer det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen import? husk at mange land (tyskland??) ikke har påkrevd lys om dagen på bilen...kanskje det er noen form for sensor som merker at det er dagslys ute = ingen kjørelys..?

Hvis dette skulle stemme så er det vel bare å ompgrogrammere til å lyse konstant da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er importert ja, men har gått i Norge fra den var 6 mnd gammel. Har full lyspakke med adaptive bixenon og fjernlysassistent. Var inne til softwareoppdatering i januar, så det kan ha kommet etter det. Det er i allefall lyssensor relatert til den automatiske nedblendingen. Etter hva jeg har lest skal den også i fullt dagslys kun engasjere AE, og vanlige nærlys ved behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er import og gjør akkurat det samme. Angellysene er påtent på dagen og så fort det begynner å bli mørkt så tenner hovedlysene seg på automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har LCI, så bilen din bruker de sterke ringene (DRL) som kjørelys. Så fort det blir mørkt eller du kjører inn i en tunell går den over på xenonlys. På LCI kan man også kjøre med parklysene (svakere ringer og øyenbrynet lyser i tillegg) og tåkelys for å få kjørelys, men dette gjør ikke bilen for deg. Pre-faceliftede biler har ikke de sterker ringene og de automatiske kjørelysene på disse modellene er xenonlys tent hele tiden. Ringene på pre-facelift er kun godkjent som parkeringslys med mindre ikke tåkelysene også er tent. Da er det kjørelys, men dette gjør ikke bilen på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med adaptive lys her? Når jeg plasserer bryter i autofunksjon så virker det ikke som lysene tennes i fullt dagslys. Helt mørkt i alt av pærer bortsett fra bremselys og blinklys. I mørke fungerer det fint.

Husk at kjørelys må aktiveres i I-drive for at disse ringene skal lyse i dagslys på faceliftbiler. I hvertfall på min importbil. Huk av "tagfahrlicht" om bilen "prater" tysk. Setter du lysbryteren i auto så får du altså "kraftig" lys i ringene i dagslys. I mørket får du xenon + lys i instrumentpanelet. Er ikke kjørelys aktivert er det helt mørkt i dagslys. Disse innstillingene følger nøkkelen, så husk på kona sin nøkkel også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har LCI, så bilen din bruker de sterke ringene (DRL) som kjørelys. Så fort det blir mørkt eller du kjører inn i en tunell går den over på xenonlys. På LCI kan man også kjøre med parklysene (svakere ringer og øyenbrynet lyser i tillegg) og tåkelys for å få kjørelys, men dette gjør ikke bilen for deg. Pre-faceliftede biler har ikke de sterker ringene og de automatiske kjørelysene på disse modellene er xenonlys tent hele tiden. Ringene på pre-facelift er kun godkjent som parkeringslys med mindre ikke tåkelysene også er tent. Da er det kjørelys, men dette gjør ikke bilen på egenhånd.

hmm, man lærer noe nytt hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Noen som vet hvorfor F10 (525d, 530d & 535d) har så kul lyd i motoren. Denne høres ikke ut som en diesel når den går på tomgang. Høres nesten ut som en V8 bensin bil.

Er det mulig å få slik lyd i E60? Går dette på eksosanlegget, eller er det noe oppdateringer på motor siden som gir denne lyden.

Noen som har en link til noen effekt anlegg som gir litt grommere lyd i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... Det er altså en programmeringssak for å få min preface til å bruke minst AE og nærlys i auto-modus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bare LCI (facelift) som har denne funksjonen hvor man kan bruke AE som lyser sterkere enn parklysene til kjørelys. Disse aktiveres i iDrive. Dersom de ikke er aktivert og bryteren står i auto har ikke bilen lysene på om dagen, men bilen bytter selvsagt over til nærlys så fort det blir mørkt nok og / eller du kjører inn i en tunell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår. Min lyser ikke overhodet i dagslys i auto-modus. Regner med det er en programmeringssak å få vanlige kjørelys.

Du skal kunne slå på kjørelys i iDrive. På pre-FL vil det da lyse i det vanlige hovedlyset når hovedlysbryteren står i "auto".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...