Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, er på ingen måte sikker, faktisk ganske usikker siden jeg nettopp hadde lys i to av stripene en kort tid.

Lykta på bakluka virker, vil den faste også bli påvirket av ledningsbrudd i hengslen?

Bør nok også nevne at blinklys og bremselys fungerer samt de to diodene på siden.

Ok, nei. Disse lyktene skal nok ikke bli påvirket av ledningsbruddene som E61 er kjent for. Da kan det være noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er på ingen måte sikker, faktisk ganske usikker siden jeg nettopp hadde lys i to av stripene en kort tid.

Lykta på bakluka virker, vil den faste også bli påvirket av ledningsbrudd i hengslen?

Bør nok også nevne at blinklys og bremselys fungerer samt de to diodene på siden.

Ok, nei. Disse lyktene skal nok ikke bli påvirket av ledningsbruddene som E61 er kjent for. Da kan det være noe annet.

Ahh, glemte å si det til deg. Bak på lampene, er det en spessiell kontakt som er festet til ett kretskort som går til disse lysene. Disse kontaktene har med tiden en tendens til å bli litt løse. Kontaktene er de ledningene som går rett inn i lykten (ligger rett ved ledstripene)

Inni kontakten er det flere kontaktpunkter som er litt "slappe". Om du strammer disse kontaktflatene litt ved å dytte kontaktflatene innover (beklager min dårlige forklaring) så vil kanskje lysene dine fungere igjen når du monterer kontaktene på plass igjen.

Dette er en av mange patentene BMW har på E61 som er ufattelig dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært utrolig kult om du kunne ha funnet en link for til den diy du prater om. Fortell meg gjerne hva du søkte på også så kanskje jeg kan lære meg et søketriks eller to... prøvde, men vakke i nærheten.

jeg kjøpte for øvrig bilen for et par uker siden og den ble levert med tre måneders garanti fra bavaria. Kan dette være noe som faller inn under den garantien?

Takker for hjelpen!!!

Jepp - garanti sak - 5 år på mottakeren, elektronik skal vare vesentlig lengre enn 2 år (kjøpsloven forbruker). Slike ting er ikke noe problem - plier å gå greit. Skiftet to gang på min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer deres biler når bilen kjører rensing på partikkelfilteret? Hvor ofte og når pleier det å skje?

Det har jeg lurt på også! Min svoger har en Superb (!!!) med minste dieselmotor og manuelt gir. Her gir bilen beskjed om å gire ned når DPF skal regenereres. Jeg har aldri lagt merke til noen endring i turtall eller annet på min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "lugger/fusker" litt på svakt til middels pådrag etter at jeg har hengt mye på motorbrems på fjellnedganger, dvs under langkjøring. Har også merket det etter endel bykjøring over litt lengre tidsrom. Har kjent det 5-6 ganger i løpet av 8000 km. Eksostuppene bak blir gloheite og det lukter svidd. Jeg trodde det skulle være unødvendig med mitt kjøremønster som er over 50% langkjøring. I allefall trodde jeg dette ikke var nødvendig under langkjøring. Verkstedet mitt påstår det er normalt og at det ikke er registrert noen feil eller avvik i bilen systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd-M :D

Har opplevd dette på vintertid når jeg har mye kald kjøring og kommer til langturene at den lukter litt og smålugge.

På sommeren krysser jeg europa ca 4k hver vei og da merker jeg ikke noe til dette - hverken i høy eller lav fart :D

Så til meg kommer det bare når jeg kjører hjemme i Trondheim og har mye småkjøring og kald motor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å surfer finn.no og autodb nå om dagen da jeg er på utkikk etter en 520D.

Plutselig så gikk det opp for meg at det finnes to versjoner av 2 liter dieselen, en med 150 hk og en med 163 hk.

Spørsmålet mitt er da om det er noe vestentlig forskjell på disse motorene, ligger det bare i styringen til motoren eller er det f.eks forskjellig turbo?

Vil man få samme tall hvis man chipper disse to motorene?

Prøvde å søke her på forumet, men fant ikke noe svar, så ikke skyt meg om det allerede finnes et svar der ute.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være akkurat samme motor, kun forskjell på programvare. 150hk er visstnok "fleet" versjonen av 163hk. De skal da selvfølgelig oppnå samme hk og nm ved en programvare oppdatering/oppgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har vært bort i at lykta lyser rett ned?

Kjørte på en fugl, så regner med kanskje innmaten har løsna..

Må jeg til med ny lykt, eller?

Kan jeg kjøpe brukt fra feks 04 mod sålenge den har xenon?

Men hvis du må ha ny lykt så vil jeg tro du må ha samme type som du har, du har vel adaptive lykter som i tillegg blender opp/ned selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger idèer til et problem... Har lenge hatt problemer med at girkassa tuller seg. Har nå på egenhand funnet ut hva det er, etter å ha brukt over 15 tusen kroner på "reperasjoner" av original BMW verksted, som meinte dei hadde funnet feilen (olje på girkassa skiftet, + div annet småtteri)

Bilen min bruker strøm når den står parkert. Batteriet er nytt (110ah) og det er registrert i bilen, og lader. Har ladet det 100%, men etter ca 2 dager så er det nede på ca 30%. Det fører til at girkassa tuller seg (girer treigere, girer rart, girer til feil gir osv. Oppfører seg rett og slett rart). Om eg lader batteriet 100%, så girer den heilt perfekt i ca 2 dager, men så må eg sette på laderen igjen, og lade den over natta.

Idèer til HVA som kan trekke strøm? :( Det er vel som å finne ei nål i høystakken, men ... Har prøvd å tatt ut DVD-plata for å se om det kanskje var den som surrer og går når bilen står parkert, men var ikkje den. Alt i bilen er forøvrig 100% originalt, ikkje ettermontert stereo eller noe annet.

Det er snakk om ein04 e60 530D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...