Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Kjøpte meg BMW 520 dat for første gang for drøye to mnd siden og må si at jeg er vel så fornøyd med den!:-). Dette er da selvfølgelig den strupa utgaven med 163 hk... Har vært inne på HARTGE sine sider og sjekket ut mulighet for programmering. Fant en CPU som vil gi overkant av + 200hk. Er det noen som har erfaring med dette og vet noe om pris? Ser at det er mange inne på dette forumet som vet hva de snakker om og håper på råd og tips rundt dette!;-)

Har PDC, og to av sensorene bak er blitt trykket inn..... Er det noe hokus pokus å få ut disse igjen? Har ikke M-fanger... Det piper jo som bare det når når de blir aktivert;-)

Hvis dette gjelder framme så kan du trykke ut igjen sensorene ved og ta ut grillen og stikke hånda bakom frangeren og trykke de ut. Litt verre hvis det er en av de helt ute på siden, da kan du prøve og ta ned lyktevasker dekselet og stikke en spiss tang eller noe sånt inn bak og dytte sensoren ut. Har gjort det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå springer jeg snart gjennom veggen av frustrasjon..

Fått tak i ny frontlykt til BMWen.

Viser seg at den er til BMW fra før 02.2005, ser at xenonballastene er annerledes ellers virker den meget lik.. Kan jeg likevell bruke denne om jeg får tak i ballast som passer?

til hvilken bil?

Min 2005 BMW E60 535, som signaturen min sier.

Bilen er produsert etter 02.2005 og lykta er til biler fra før 02.2005.

Kjøpte en uten ballast, og merka at det var annen type kobling på ballasten når jeg skulle flytte over fra den gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Kjøpte meg BMW 520 dat for første gang for drøye to mnd siden og må si at jeg er vel så fornøyd med den!:-). Dette er da selvfølgelig den strupa utgaven med 163 hk... Har vært inne på HARTGE sine sider og sjekket ut mulighet for programmering. Fant en CPU som vil gi overkant av + 200hk. Er det noen som har erfaring med dette og vet noe om pris? Ser at det er mange inne på dette forumet som vet hva de snakker om og håper på råd og tips rundt dette!;-)

Har PDC, og to av sensorene bak er blitt trykket inn..... Er det noe hokus pokus å få ut disse igjen? Har ikke M-fanger... Det piper jo som bare det når når de blir aktivert;-)

Hvis dette gjelder framme så kan du trykke ut igjen sensorene ved og ta ut grillen og stikke hånda bakom frangeren og trykke de ut. Litt verre hvis det er en av de helt ute på siden, da kan du prøve og ta ned lyktevasker dekselet og stikke en spiss tang eller noe sånt inn bak og dytte sensoren ut. Har gjort det samme selv.

Takk for tipset, men det er bak det gjelder... :) Det er de to på midten som er trykket inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Kjøpte meg BMW 520 dat for første gang for drøye to mnd siden og må si at jeg er vel så fornøyd med den!:-). Dette er da selvfølgelig den strupa utgaven med 163 hk... Har vært inne på HARTGE sine sider og sjekket ut mulighet for programmering. Fant en CPU som vil gi overkant av + 200hk. Er det noen som har erfaring med dette og vet noe om pris? Ser at det er mange inne på dette forumet som vet hva de snakker om og håper på råd og tips rundt dette!;-)

Har PDC, og to av sensorene bak er blitt trykket inn..... Er det noe hokus pokus å få ut disse igjen? Har ikke M-fanger... Det piper jo som bare det når når de blir aktivert;-)

Hvis dette gjelder framme så kan du trykke ut igjen sensorene ved og ta ut grillen og stikke hånda bakom frangeren og trykke de ut. Litt verre hvis det er en av de helt ute på siden, da kan du prøve og ta ned lyktevasker dekselet og stikke en spiss tang eller noe sånt inn bak og dytte sensoren ut. Har gjort det samme selv.

Takk for tipset, men det er bak det gjelder... :) Det er de to på midten som er trykket inn...

Da må du nok mest sannsynlig av med fangeren. Enkel sak egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå springer jeg snart gjennom veggen av frustrasjon..

Fått tak i ny frontlykt til BMWen.

Viser seg at den er til BMW fra før 02.2005, ser at xenonballastene er annerledes ellers virker den meget lik.. Kan jeg likevell bruke denne om jeg får tak i ballast som passer?

til hvilken bil?

Min 2005 BMW E60 535, som signaturen min sier.

Bilen er produsert etter 02.2005 og lykta er til biler fra før 02.2005.

Kjøpte en uten ballast, og merka at det var annen type kobling på ballasten når jeg skulle flytte over fra den gamle..

Du kan jo da få tak i en ballast som er til den lykten som du kjøpte, selv om det er en annen ballast på andre lykten. Det spiller jo ingen rolle sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ja... Da er det bare å finne fram verktøyet til helgen og kose seg litt!

Sitter fangeren i mange skruer?

Takk for hjelpen! :D

Er bare 4 torx skruer bak trekkene ved baklyktene, ta ut baklyktene samtidig da er det lettere å dra av fangeren. Så er det vanlige karroseri skruer inni hjulbuen, de ser du når du titter inni eller kjenner med hånden. Så er det bare og dra fangeren bakover på skinnene, men husk og dra forsiktig i begynnelsen så du ikke røsker vekk ledningsnettet til sensorene. Fangeren kan også sitte godt hvis den ikke har vert av før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt gjennom denne tråden, men ikke funnet det jeg er ute etter.

-Hvor vanlig er det egentlig med havari på 6'er E60/61?

-De som har hatt havari, hvilken km-stand har det kommet ved?

-Hva er grunnen til havariet?

Jeg har en 08 530xdat som har gått 44k, så føler meg egentlig ikke i faresonen. Har prøvd å finne ut litt på nett, men til ingen nytte. Grunnen til at jeg spør er at jeg traff en kar som påsto at totalhavari var vanlig pga deler som løsnet i innsugsmanifolden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt gjennom denne tråden, men ikke funnet det jeg er ute etter.

-Hvor vanlig er det egentlig med havari på 6'er E60/61?

-De som har hatt havari, hvilken km-stand har det kommet ved?

-Hva er grunnen til havariet?

Jeg har en 08 530xdat som har gått 44k, så føler meg egentlig ikke i faresonen. Har prøvd å finne ut litt på nett, men til ingen nytte. Grunnen til at jeg spør er at jeg traff en kar som påsto at totalhavari var vanlig pga deler som løsnet i innsugsmanifolden.

Har no aldri sett eller hørt om havari på E60/E61, ligger vel litt i det siden du ikke finner her eller på nettet. Så havari trenger du ikke å bekymre deg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du aldri har hørt om havari på e60/61 er du nok døv. :)

Det virker som det er litt problemer med de firesylindrede dieselmotorene. I tillegg har man de berømte "swirl flaps"-ene som kan kose seg litt med turboen din, men det kan hende din bil er produsert uten disse (sikkert noen som vet endel mer enn meg om dette).

Bensinmotorene er heller ikke helt problemfrie virker det som, uten at jeg vet hva som er galt med de.

En annen sak er at du stort sett hører om de som har problemer. Resten holder kjeft og kjører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt gjennom denne tråden, men ikke funnet det jeg er ute etter.

-Hvor vanlig er det egentlig med havari på 6'er E60/61?

-De som har hatt havari, hvilken km-stand har det kommet ved?

-Hva er grunnen til havariet?

Jeg har en 08 530xdat som har gått 44k, så føler meg egentlig ikke i faresonen. Har prøvd å finne ut litt på nett, men til ingen nytte. Grunnen til at jeg spør er at jeg traff en kar som påsto at totalhavari var vanlig pga deler som løsnet i innsugsmanifolden.

Som de andre sier. Aldri hørt om havari på E6x. Fattern kjøpte en 525i i 2004 og solgte den i 2007. Da hadde den gått næremere 140 000 km. Tviler på at det skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt gjennom denne tråden, men ikke funnet det jeg er ute etter.

-Hvor vanlig er det egentlig med havari på 6'er E60/61?

-De som har hatt havari, hvilken km-stand har det kommet ved?

-Hva er grunnen til havariet?

Jeg har en 08 530xdat som har gått 44k, så føler meg egentlig ikke i faresonen. Har prøvd å finne ut litt på nett, men til ingen nytte. Grunnen til at jeg spør er at jeg traff en kar som påsto at totalhavari var vanlig pga deler som løsnet i innsugsmanifolden.

Min 2009 mod. 520dAT fikk ulyder fra registeret allerede før den passerte 20.000 km, og fikk byttet motor på garanti ved 37.000 km. Girkassen raste på 42.000 km. Dette er riktignok på en 4-sylindret diesel.

På 6-sylindret diesel har jeg, relatert til facelift-biler med de "nye" motorene, bare hørt om et tilfelle av uvanlig høyt oljeforbruk på en 2008 mod. 525xdAT, som har samme motor som din. Oljeforbruket var forholdsvis normalt frem til ca. 70 - 80.000 km, og da bilen ble byttet inn ved 150.000 km (var en drosjebil) drakk motoren bokstavelig talt olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du aldri har hørt om havari på e60/61 er du nok døv. :)

Det virker som det er litt problemer med de firesylindrede dieselmotorene. I tillegg har man de berømte "swirl flaps"-ene som kan kose seg litt med turboen din, men det kan hende din bil er produsert uten disse (sikkert noen som vet endel mer enn meg om dette).

Bensinmotorene er heller ikke helt problemfrie virker det som, uten at jeg vet hva som er galt med de.

En annen sak er at du stort sett hører om de som har problemer. Resten holder kjeft og kjører. :)

Har nok sikkert bedre hørsel enn det du noen gang kommer til og få. Som sagt så har jeg aldri hørt om det nei, har heller aldri sagt at det ikke er havari på E60/E61. I forhold til for eks volvo xc70 som nesten havarer annen hver uke, vet allerede om 4 som har haverert her i omerådet 2010-2011 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...