Gå til innhold

Vakker Kjøreskole Bil !

tmice
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min sjåførskolelærer hadde en helt ny E30 320i prefacelift. Jeg ble nok litt preget av dette siden jeg et par år senere kjøpte en tilsvarende bil og senere har hatt både E36 og E46. Såvidt jeg vet har min gamle sjåførskolelærer stadig en BMW som skolebil... 27 år senere. Dette står det respekt av... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel! Den første bilen jeg kjørte var tante sin 1985 E28 525 med automat, i en alder av 11 år :roll: Så var det i 14-15 års alderen mye kjøring på øde veier i faderns 2003 E46 320I 2,2 og som lovlig øvelseskjører i faderns 2006 E60 520d M-sport! Ved Reidars trafikkskole i Arendal kjøre jeg timer og kjørte opp i E90 318d M-sport, og i dag kjører jeg stadig E90 :wink: Husker M-sport rattet var godt å hode i og at bilen var nydelig å kjøre, dog med "strikk motor" :wink: Men med en kul kjørelærer så var glattkjøringa ett høydepunkt da vi fikk herje fritt :D Men med en far som synes det var greit med litt herjing, i allfall så lenge det var til lærdom og under sikre omstendigheter så hadde jeg breisladda BMWer lenge før det :wink:

I dag så har de fleste kjøreskoler her i byen BMWer med M-sport, som regel E90, 1-serie og X1! Er kun en som benytter seg av Passat, Astra, Golf og nitriste Golf Pluss, det er liksom kjøreskolen for dem som ikke bryr seg om biler og som ikke har noe videre spennende liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel borti en chippa Vovlo vææsøtti i all hovedsak. God bil, og gikk faktisk rimelig godt.

Ellers så fikk jeg testa mer eller mindre helt ny E60 Facelift med stort sett alt av utstyr på glattkjøringa. Fikk leke oss der, noe som var veldig morsomt. Spesielt med tanke på at vi fikk utfordring å sladde med antifun aktivert. Fyttikatta de systemene fungerer helt fantastisk godt!

Oppkjøringa ble gjennomført i en 2000(?) Opel Vectra 1.6 med irmscher styling, noe som passa greit da jeg, pappa og tante hadde vectra b :P Så jeg hadde kjørt en del vectra fra før.

Forøvrig mye bmw etterhvert her i distriktet som skolebiler. Er vel kanskje jås som har skylden i den trenden? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må vel være grei og ta lappen i?...:)

[ig]http://images.bimmers.no/files/j3r7dnx9vxp269wu2067.jpg

Nesten slik det frister å ta lappen en gang til :P Har dere hengerfeste på den der? Skulle hatt BE...

Denne blir brukt til be eksos...;) skal fikse ok pris også..hehe...:D

Allright :) Meget mulig jeg tar kontakt neste gang jeg har friuke, kjekt med noen ekstra bokstaver på sertifikatet :) A-B-M til nå, BE og T pynter opp!

Har kjørt mye med henger forresten, relativt legalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mandal er det en kjøreskole som bare har helt nye bmwer av alle slag!

Skal knipse noen bilder neste gang jeg ser en av de :)

Tydeligvis så tar dem altfor godt betalt for kjøretimene sine ;-)

Det er det ingen tvil om, men hvis sjåførskolemarkedet i Norge fungerer på den samme måten som her i Danmark handler det mest om div. lokale økonomiske karteller. Min datter tar lappen nå og bare det å finne en nogenlunde hederlig sjåførskole har vært et interessant prosjekt. Den aktuelle sjåførskolen har "bare" en E90 318i og en Mercedes-Benz B-klasse. Ergo så er prisen på timene også nogenlunde edruelige, men allikevel alt for høy. I Århus er det helt vannvittig... E92 M3, Mecedes-Benz CLS 6,3 AMG... etc.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...