Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så vanskelig å forsvare råe farger som Le Mans blau, Imolarot II og Alpine Weis? Blir smått ukonsetrert da jeg ser slike biler etter veien..

Trodde litt av grunnen var at man skulle like bilen sin jeg? :)

Kjenner jeg merker blåruss-tankegangen her... men det er du som er fagmannen som sagt ;)

Ekstremt enig i sitatet Fredrik la fram.

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
(...) Jeg har ikke noe behov for å bli sett er heldigvis ikke derfor jeg kjøper bil. Jeg skal ha en bil som jeg glede meg fantastisk mye til å kjøre med og som jeg liker.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi i det hele tatt har denne diskusjonen/meningsrunden her jeg..

Skriv "SØLV" og "SORT" på to ark, finn frem en dartpil, og kast den i blinde. Slik velger du da fargen på bilen din, siden det da er ett fett. Hadde vi andre vært i din posisjon, så hadde ihvertfall ikke vi hatt skylappene på på denne måten.. :?

Siden du er så redd for verditapet, hvorfor skal du ha sportsdelen til BMW? Folk er da redd for at bilen blir for hard å kjøre, for store felger, for mye kraft osv osv osv. Dem som vil ha en bil som har alt det du skal allerede døtte på bilen, vil også ha en bil med en SNASEN farge.

Skrevet

chrzz: Det er helt opp til deg om du vil lese, skrive eller drite i denne tråden. Jeg skal ikke begynne å krangle med deg nå, men jeg står mellom 2 farger. Jeg forstår at det blir kjedelig for noen å foreslå gjerne farger, men realitet er at det blir sort, space kanskje mineral sølv!!

Litt satt på spissen...

Så du hadde med andre ord bare kjøpt den farge du synes var kjempe fin der og da og ikke tenkt på annen håndsverdi i det hele tatt?

Jeg så en sinnsyk fet volvo v70 som var hvit med en annelse rosa i seg...

Selv om jeg synes hvite biler er kult og jeg faktisk liker rosa så kjøper jeg ikke en bil i den fargen.

Skal man bytte bil så ofte som jeg har gjort nå og ha så "spesielle" biler så bør man kjøpe de ekstremt riktig.

Jeg synes det er kjedelig at alle velger sølv og sort og jeg er kjempe glad når folk velger andre farger Grunnen er at det finnes mange andre farger som er kjempe fin, men jeg vil kjøre sølv eller sort. Da kan jeg kjøre min "standard/ anonyme" bil mens jeg kan se på den andre som er litt mer spenstige

Skrevet

Siden du da har bare to eller tre farger å velge imellom, hvorpå dem begge er like kjedelige/normale, så foreslår jeg fortsatt at du benytter deg av dartpil-valgmåten.

Du er jo selv i bilbransjen, så hvorfor spør du egentlig oss når vi heller liker andre spenstige farger, når du bare er ute etter å selge bilen lett til kunder som du selv kjenner hvordan vil ha bilene sine? :?

EDIT:

ja, jeg hadde kjøpt en spenstig farge som jeg syntes hadde vært kul, uansett om den hadde vært lettsolgt/vanskeligsolgt videre. Jeg hadde ikke brydd meg mindre.

Skrevet

Selv om sort er et h.. å holde rent ville nok jeg gått for sort med sort dash osv og lyse eller salbrune seter, ser så griserått ut:)

Skulle ønske jeg hadde din problemstilling;)

Skrevet

Problems stilling ja, personlig ville jeg valgt sort tror jeg, men kanskje uten metallic, da den ser dypere ut, bare den blir stelt litt med er det rått!

8)

Spacegrey er vel ganske vanlig i US markedet, ved siden av AW?

Sparkling grapith går det også mye av, fatter har det bl.a.

Men mht:

Bluewater Metallic eller Tasman Metallic

Fredrik, bluewater metallic het tidligre Samoablue, hadde det på min første E36 coupe, forøvrig en 325i.

Fikk mange positive kommentarer mht den.

Syns denne fargen er undervurdert, i solen blir den isblå, og den er ikke veldig vanlig heller.

Tasman metallic har jeg ikke sett ennå, hva er dette?

:?

Skrevet
Siden du da har bare to eller tre farger å velge imellom, hvorpå dem begge er like kjedelige/normale, så foreslår jeg fortsatt at du benytter deg av dartpil-valgmåten.

Du er jo selv i bilbransjen, så hvorfor spør du egentlig oss når vi heller liker andre spenstige farger, når du bare er ute etter å selge bilen lett til kunder som du selv kjenner hvordan vil ha bilene sine? :?

EDIT:

ja, jeg hadde kjøpt en spenstig farge som jeg syntes hadde vært kul, uansett om den hadde vært lettsolgt/vanskeligsolgt videre. Jeg hadde ikke brydd meg mindre.

Da har du tydligvis mer penger en meg til å tape på bil og det er forstålig.

Det er i utgangspunktet ikke så mange kunder på disse bilene, spør derfor her fordi her er det potensielle kunder på en sånn bil. Det er ikke en 60 år gammel man som kjøper den bilen etter meg. De er en relativt ung (25-50) og bil intressert person som er kjøper.

Skrevet

Det er i utgangspunktet ikke så mange kunder på disse bilene, spør derfor her fordi her er det potensielle kunder på en sånn bil. Det er ikke en 60 år gammel man som kjøper den bilen etter meg. De er en relativt ung (25-50) og bil intressert person som er kjøper.

Og er det ikke nettopp DENNE kategorien som da vil ha en bil med spenstige farger? Eller er vi bimmers-entusiaster helt bak mål som kommer med forslag som rød, blå, etc etc?

Skrevet

Og er det ikke nettopp DENNE kategorien som da vil ha en bil med spenstige farger? Eller er vi bimmers-entusiaster helt bak mål som kommer med forslag som rød, blå, etc etc?

ChrZZ, med alt respekt å melde, jeg tror, en bilselger som selger disse bilene daglig - vet minst like mye om hva slags farger som er lettsolgt og hvem som man kan tape penger på, enn meg og deg...

:roll:

Skrevet

Farger er aldri lett, men ChrZZ har et lite poeng; Gruppen som du trolig vil selge til er den samme gruppen som du spør her.

Selvfølgelig er det tryggere å velge en safe farge, men det er ikke dermed sagt den er mer lettsolgt siden du henvender deg til en kjøpegruppe som synes farger er helt ok.

Skrevet

Å velge farge på bilen utifra hva neste eier liker og ikke nødvendigvis hva en selv syntes er pent, får jeg ikke helt til å stemme. Med unntak av den økonomiske siden da... :roll:

Det blir litt som å sette setetrekk i setene bare for at neste eier skal nyte godt av det er ikke er slitasje på dem. Mens en selv aldri har fått "nyte" dem..

Skrevet

ChrZZ. Ikke oppfatt dette som krangling! Det er alltid litt vansklig å formulere seg på forum.

Jeg er delvis enig med deg.

Dere er ikke bak mål, men jeg personlig vil ikke ha rød eller blå. Jeg liker at andre kjøper disse fargen, men jeg vil ikke kjøre det selv. Fargene er fine, men de passer ikke meg.

Dette i kombinasjone med at det ikke selges så mange biler gjør at det går lengre mellom kundene på bilene. Er det få etterspørrer blir det som oftest en dårligere pris. En kunde som i utgangspunktet er ute etter en titan sølv bil kan kjøpe en spacegrey, men han er ikke åpen for en rød eller blå.

Jeg leker med tanke på å kjøpe en 320da coupe i alpina hvit med sal brunt skinn. Samtidig så kan det være litt problematisk å gå fra en 300hk boxster motor til en 4 sylindret diesel motor... Skal jeg over på en rekke 6er bensin eller diesel hopper prisen opp vesentlig. I og med at jeg kjøper den ny så kommer jeg til å tape penger på denne bilen, men derfor må jeg prøve å få med meg flest mulig potensielle kjøper når jeg lager den. Dette i kombinasjon med at jeg ikke er begeistrert over farge som skiller seg alt for mye ut gjør at det som jeg skrev i første posten er ett spm om sort eller space for min del.

Jeg jobber med dette og ja det er litt blåruss over det som oddis sier.

Men jeg har kjørt 2 biler som er relatvit frekke det siste året og jeg har faktisk ikke tapt en krone på disse bilene i løpet av ett år. På "bobla" hadde jeg noen reprasjoner som jeg utførte før jeg solgt denne, men det må man påregne når det er en 2001 modell.

Som sagt innledningsvis i dette inlegget, jeg er ikke irritert selv om noen av innleggene kan virke sånn. Diskusjon er bare bra, men ender jeg opp med en blå eller rød bil så har dere gjort en sinnsykt bra jobb. Da blir den av dere ansatt hos oss på flekken!! tror jeg skal få med sjefen på det. :wink:

Skrevet

ChrZZ, med alt respekt å melde, jeg tror, en bilselger som selger disse bilene daglig - vet minst like mye om hva slags farger som er lettsolgt og hvem som man kan tape penger på, enn meg og deg...

:roll:

Det er bilselgerene som er skyld i at 2/3 av den norske bilparken er enten sort eller sølv.

Detta gjør de ved å fortelle kundene at en sort/sølv bil er lettest å selge.

Dette har blitt fortalt videre til venner og bekjente, og det har blitt en almenkjent "sannhet" at det ikke er mulig å få solgt biler i andre farger.

Millhouse: Det er bare en bil, så du trenger bare en kjøper. Denne kjøperen som er på jakt etter en spesiell bil med m-pakke og performancepakken, er gjerne den som synes at en bil med spesiell farge er verdt litt mer enn en som ikke viser igjen.

Hvem lønner det seg å ha som kjøpegruppe. De 100 førtiåringene som vil ha en anonym bil, og gjerne synes at m-pakke og sånt er unødvendig jåleri, eller de 20 entusiastene som vil kjempe om å få kjøpe den eneste bilen med rett utstyr og farge?

Når du velger sort eller sølv, er også markedet mye større for de som vil ha en bil i disse fargene. Og dermed er det like stor sjans for at de lander på en annen bil enn akuratt din.

Når det kommer til svart, er det kun fint når den er nyvasket. Dritten viser igjen med en gang.

I tillegg skjuler den alle de fine linjene på bilen.

Skrevet

Jeg ville gått for svart av de alternativene du har plukket ut. Dette er den klassiske BMW-fargen og vil aldri "gå av moten". Grå er etter min mening noe av det kjipeste man kan ha på en bil.

Men jeg er helt enig med de andre her i tråden. Har man råd til å kjøpe en slik bil ville jeg kjøpt en litt sprekere farge og hatt en bil JEG kunne gledet meg med. Uten å tenke på andrehåndsverdien. Respekterer allikevel om din smak tilsier grå eller svart :wink:

Skrevet

Fredrik, bluewater metallic het tidligre Samoablue, hadde det på min første E36 coupe, forøvrig en 325i.

Fikk mange positive kommentarer mht den.

Syns denne fargen er undervurdert, i solen blir den isblå, og den er ikke veldig vanlig heller.

Tasman metallic har jeg ikke sett ennå, hva er dette?

:?

Bluewater Metallic

rwa6mdbn8nxzunnyeu3y.jpg

Tasman Metallic

1sm8n5nll2022le5oo6d.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...