Hpi Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Må bare melde meg på som Miami Vice fan her Den serien er så genial at den står seg veldig godt den dag i dag. Har faktisk lest at serien får endel ære for at det ble mye motstand mot narkotika blant befolkningen pga de kule figurene som kjemper mot narko i serien. Det er noe med den dystre nerven i serien, fra han grav alvorlige politisjefen til Crockett og Tubbs. Produsert av Michael Mann som bl.a har produsert storfilmer som "Heat" "Den siste mohikaner" og "Collateral" for å nevne noen og selvsagt "Miami Vice" filmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Så filmen inatt på tv...ikke like "Kul" som originalserien.. Når jeg ser originalepisodene så er det faktisk en bonus å se de gamle bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Vi er nok ikke de eneste Miami Vice nerdene her inne Werther! Denne serien fenger mange den dag i dag, man kan egentelig spør hvem som helst om TV serier fra 80 tallet og de først dem nevner er Miami Vice og Macgyver Ang Miami Vice båten (Wellcraften, den første var en Chris Craft) vil jeg absolutt tro den er orginal fra Tv serien, de hadde visst ett par stykker (av Wellcraften) liggende til stunts osv men en av dem havnet i Norge på slutten av 80 tallet faktisk ser jeg nå: http://www.ta.no/nyheter/article1191849.ece Hvis ikke så har jo Båtmagasinet en liten artikkel i 2004 om båten og eiern:http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/($all)/B057BB730F706370C12576180048220E?OpenDocument Båtprodusenten Wellcraft så sitt snitt til å lage "Miami Vice" edition av sin 38 fots Scarab, slik at vanlige folk kunne kjøpe seg sin egen Miami Vice båt med idientiske farger på skrog og interiør! Mange eiere av disse tror i dag at de har en båt fra TV serien men at det i virkligheten er en kopi laget for privatmarkedet. Ett annet artig produkt av Miami Vice er Mercedes W126 i ren AMG varsjon, gjerne kjørt av narko dealera og våpenhandlere! Dette er vel blandt de første Merce AMGene, laget for markedet og slik vi kjenner AMG Mercer i dag med full stuling og tuning! Takk for linker, og noen fine bilder som lyser opp kvelden W126 er en gjenganger i serien - mange kule eksemplarer, både originale og tunede. Andre mimreverdige biler i tillegg til de du har postet er en hvit Lamborghini Countach og en svart Jalpa, Lotus Esprit, en W123 300D limousin, W124 300E, C124 (300E og en AMG-versjon) samt Tubbs sin fete Cadillac (det ble brukt to eksemplarer med litt forskjellig lakk). Til og med en E32 735i var såvidt innom. Det er noe med den dystre nerven i serien, fra han grav alvorlige politisjefen til Crockett og Tubbs. Det som også skiller MV fra andre serier er at den sjelden hadde "happy ending" og svart/hvit-tråd slik som alt annet fra amerikanske produksjoner. Korrupsjon blant politifolk var en gjenganger, og ærlige/uskyldige/sympatiske folk ble ofte tatt av dage av kriminelle. Prostitusjon fikk også større oppmerksomhet enn vanlig, og i to episoder var henholdsvis pedofili og incest et tema - DET var ikke dagligdags i USA på 80-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Takk for linker, og noen fine bilder som lyser opp kvelden W126 er en gjenganger i serien - mange kule eksemplarer, både originale og tunede. Andre mimreverdige biler i tillegg til de du har postet er en hvit Lamborghini Countach og en svart Jalpa, Lotus Esprit, en W123 300D limousin, W124 300E, C124 (300E og en AMG-versjon) samt Tubbs sin fete Cadillac (det ble brukt to eksemplarer med litt forskjellig lakk). Til og med en E32 735i var såvidt innom. Det som også skiller MV fra andre serier er at den sjelden hadde "happy ending" og svart/hvit-tråd slik som alt annet fra amerikanske produksjoner. Korrupsjon blant politifolk var en gjenganger, og ærlige/uskyldige/sympatiske folk ble ofte tatt av dage av kriminelle. Prostitusjon fikk også større oppmerksomhet enn vanlig, og i to episoder var henholdsvis pedofili og incest et tema - DET var ikke dagligdags i USA på 80-tallet. Er jo bare å gå inn på imcdb.org så finner man biler i haugevis Ja det var vel ikke det samfunnsproblem Miami Vice ikke tok opp, de var også litt inne på det ukjente i episoden der fokuset var på UFOer! Det er noe man ikke snakker høyt om i dag engang! Merker jeg får riktig lyst til å se på Miami Vice nå, etter å ha kikket på bilder og skrevet om det Husker også ha såvidt ha sett E32, iallfall filmet fra innsiden av E32en der en av to kriminelle musikkprodusenter hiver ett eller annet ut av takluken og i neste sekund filmes bilen i det den kjører forbi også er den en sort W126 de plutselig kjører E32 var mere representert i Macgyver der nesten alle "Skurkene" kjørte en! Også var jo E32 tjenestebilen til Derrick helt fra 1987 til han fikk sin sorte E38 i 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jøss... selv om jeg var mer enn gammel nok gikk Miami Vice serien meg fullstendig hus forbi da den var ny. Ut fra hva dere forteller gikk jeg åpenbart glipp av noe kult... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jøss... selv om jeg var mer enn gammel nok gikk Miami Vice serien meg fullstendig hus forbi da den var ny. Ut fra hva dere forteller gikk jeg åpenbart glipp av noe kult... Dæven. Du må ha levd under en stein E32 var mere representert i Macgyver der nesten alle "Skurkene" kjørte en! Også var jo E32 tjenestebilen til Derrick helt fra 1987 til han fikk sin sorte E38 i 1994 Apropos Derrick - der er det jo også W126 i stort sett hver eneste 80-talls-episode. Så en episode fra 1983 hvor en kar grisekjører ordentlig med en 380SE... Det var også jevnt med Porscher. Ofte ser man 911 i bybildet, og i episoden som gikk i dag på NRK2 kjørte en rik drapsmistenkt en mørkebrun Carrera 3.2 (kan ha vært en SC med ekstra tåkelys, vanskelig å se). Forrige episode jeg så av Derrick kjørte en av de involverte en brun 928 med vinterdekk. Personlig synes jeg Derrick i E23 er kulest, gjerne i samkjøring med Klein i sin 520ia. MacGyver har jeg ikke sett på på 10 år, så jeg husker dessverre ikke alle badguy-bilene. Men E32 var jo rimelig hot da den ankom på høyden av jappe-tiden...Gikk vel for å være en av verdens 2-3 beste biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jøss... selv om jeg var mer enn gammel nok gikk Miami Vice serien meg fullstendig hus forbi da den var ny. Ut fra hva dere forteller gikk jeg åpenbart glipp av noe kult... Dæven. Du må ha levd under en stein Du kan så si. Jeg husker at jeg så serier som Magnum, P.I, Jake and the Fatman og M.A.S.H, men det er nok litt mer jordnære og tradisjonelle britiske serier som er populære her i huset (spesielt hos min bedre halvdel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Apropos Derrick - der er det jo også W126 i stort sett hver eneste 80-talls-episode. Så en episode fra 1983 hvor en kar grisekjører ordentlig med en 380SE... Det var også jevnt med Porscher. Ofte ser man 911 i bybildet, og i episoden som gikk i dag på NRK2 kjørte en rik drapsmistenkt en mørkebrun Carrera 3.2 (kan ha vært en SC med ekstra tåkelys, vanskelig å se). Forrige episode jeg så av Derrick kjørte en av de involverte en brun 928 med vinterdekk. Personlig synes jeg Derrick i E23 er kulest, gjerne i samkjøring med Klein i sin 520ia. MacGyver har jeg ikke sett på på 10 år, så jeg husker dessverre ikke alle badguy-bilene. Men E32 var jo rimelig hot da den ankom på høyden av jappe-tiden...Gikk vel for å være en av verdens 2-3 beste biler. Ja uansett hva slags TV produsksjon man ser fra 80 tallet så har man W126 med i en eller annen sammeneheng, til og med i Norske filmer! I Derrick så ser man masse grombiler, og spesiellt Porsche, BMW og Mercedes! Ofte blir det litt biljakter også! For oss BMW gutta så burde jo Derrick være ett must å få med seg med så mye BMWer i nesten hver episode! I Munchen så har de jo vintere som er ganske like og snøfulle som her hjemme, så det er artig å se Porscher og slikt på vinterdekk! Prøver så godt det går å få med meg Derrick på NRK nett Tv, fruen kjøpte forøvrig hele sesong 1985, 1986 og 1987 på DVD til meg en gang Kan det ha vært denne 928en her du så: Eller denne 380en som ble svinekjørt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Ja uansett hva slags TV produsksjon man ser fra 80 tallet så har man W126 med i en eller annen sammeneheng, til og med i Norske filmer!Kan det ha vært denne 928en her du så: Eller denne 380en som ble svinekjørt? Haha, du treffer spikeren på hodet. W126 er badguy-bilen i maaange filmer og serier: den første gangen jeg husker jeg la merke til dette var Beverly Hills Cop fra 1984... Og ja, bildene dine stemmer! Jeg har aldri vært så imponert av 928 (selv om kongen av badguys, SCARFACE, kjørte en slik), synes den mangler sjarm. Måtte dog blitt en preface 928S manuell hvis jeg skulle hatt en slik. Men en brun 928 på vinterdekk og snø er skikkelig stemning... Denne 380SEen ble kjørt usedvanlig hardt, det krenget og skreik i dekkene så det sang (naturligvis var direktøren nervøs når Munchens store sønner var på sporet av han)... I samme episode kjørte Derrick usedvanlig hardt med denne E23en, han brukte automatkassen godt og låste hjulene bra godt hver gang han stoppet. Klein kjørte jo som en jente i forhold til tross for sitt hardcore-disco-utseende høhø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Jeg har aldri vært så imponert av 928 (selv om kongen av badguys, SCARFACE, kjørte en slik), synes den mangler sjarm. Måtte dog blitt en preface 928S manuell hvis jeg skulle hatt en slik. Men en brun 928 på vinterdekk og snø er skikkelig stemning... En rød preface 928S og sne gir også skikkelig stemning. Bildet er tatt i 1986 og undertegnede var eier og pilot. Kanskje ikke så merkelig at jeg ikke hadde tid til å sitte foran TV´en ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Denna som var varebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Denna som var varebil? Akkurat dette er det vel viktig for deg å få frem, men ja min 928S var en varebil. Som ny kostet denne Porschen 2,1 millioner kroner (dagens pengeverdi). Som en 5 år gammel varebil i 1985 kostet den litt over 500000 kroner (dagens pengeverdi). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Bare lurte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Denna som var varebil? Akkurat dette er det vel viktig for deg å få frem, men ja min 928S var en varebil. Som ny kostet denne Porschen 2,1 millioner kroner (dagens pengeverdi). Som en 5 år gammel varebil i 1985 kostet den litt over 500000 kroner (dagens pengeverdi). Hva med og fortelle hva den kostet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå