Der Barockengel Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Som nevnt hadde man hos Porsche tradisjonelt strebet mot at løpsbilene skulle ha utseendemessige likheter til bilen kunden kunne kjøpe i butikken. Vi ser dette tydelig både i 2000GS GT og i 550 Spyder. Denne linjen ble forlatt på midten av 60-tallet, da Porsches løpsavdeling fikk en ny, ambisiøs leder, som var ute etter å sette sitt eget preg på ting; Ferdinand Piëch. Under Piëch' ledelse skapte derfor Porsche en rekke utmerkede løpsbiler som i mindre grad lignet bilene man så på veien. Tidlig på 1970-tallet begynte imidlertid Piëch i en ny stilling, idet han meldte overgang til Audi og overtok jobben til Ludwig Kraus. Etterfølgeren til Ferdinand Piëch hos Porsche var en gammel kjenning, ingen ringere enn Ernst Fuhrmann. Under Fuhrmann vendte man tilbake til tankegangen om at det ville være god reklame for merket at konkurransekjøretøyene minnet kjøperen om bilene han eller hun kunne kjøpe, og man fikk defor bl.a. se en rekke løpsutgaver av 911. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Tydelig at kunnskapsnivået er meget høyt hos noen av medlemmene her inne. Der Barockengel, creds til deg ! Kan vel bidra med noen bilder av spydern, som jeg visste jeg hadde liggende på datamaskinen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Tyskland, 1970: tidsskriftet "Hobby" deler ut sine bil-Oscars. Søt, ukjent berte med to av klassevinnerne; Audi 100 og hmmmm, BMW 2800, kanskje. Fungerende styreformann i BMW, Paul G. Hahnemann poserer med en seierssigar, mens Audis Ludwig Kraus er langt mer interessert i å snakke med skuespillerinnen Uschi Glas. Glas var født i Dingolfing, der hennes far arbeidet hos bilprodusenten med samme navn som han selv - dog uten å være i slekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Utrolig artig og underholdene lesning, har aldri vært noe sånn særlig Porsche fan men i det siste så har jeg fått opp øynene veldig for merket Godt hjulpet av innblikk i en spennende historie og mange interessante modeller opp igjenom, som blir rikholdig belyst her i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Glas.. er der noen sammenheng mellom henne om BMW Glas? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Glas.. er der noen sammenheng mellom henne om BMW Glas? *kremt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Tydelig at kunnskapsnivået er meget høyt hos noen av medlemmene her inne.Der Barockengel, creds til deg ! Kan vel bidra med noen bilder av spydern, som jeg visste jeg hadde liggende på datamaskinen! Må nesten påpeke at dette er en replica Chuck Beck bygd vil jeg tro: http://www.beckspeedster.com/generalpro ... pyder.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 En litt småmorsom Boblefilm: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Jeg har en del lignende artikler/stoff vedr. Porsche liggende på en harddisk i PDF format... som man ikke kan laste opp her inne eller på Photobucket. Forslag?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Google Docs om du har en form for Google-konto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Det finnes et program som kan gjøre om pdf filer til jpg filer, husker selfølgelig ikke hva det heter. Kan lete etter det i morgen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Det finnes et program som kan gjøre om pdf filer til jpg filer, husker selfølgelig ikke hva det heter. Kan lete etter det i morgen:) Gjør gjerne dette. Det blir litt for omstendelig med Google Docs eller f.eks Sky Drive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Finner ikke det programmet jeg tenkte på, men om du googler "pdf to jpg converter" får du mange brukbare treff, som burde klare jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Dette bildet viser igrunn hvor "lite" modellspekter mercedes hadde på 80tallet... Mangler jo selvfølgelig e-klasse og G-wagen samt lastebilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå