Fredrik 90 Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Hva baseres topp 5 lista på da? Finnes endel i Oslo, men det er MYE penger i andre Europeiske hovedsteder også... Oslo kommer aldri til å slå London, Paris, Zurich/Geneva (begge er teknisk sett hovedsteder i Sveits), Berlin, Amsterdam og Monaco (teknisk sett ikke en hovedstad), Roma, ja til og med hovedsteder som Praha og Warszawa har sin andel superbiler. For å ikke nevne mange vanlige byer som har grommere bilpark (Frankfurt var helt syk). Stavanger er unik pga Bugatti EB110 og Enzo og mye annet gromt, men det er ikke hovedstad. Jeg merke til at jeg skriver "begynner å nærme seg", er fortsatt langt igjen til steder som London, Sveits, Monaco osv. Men Oslo slår både Paris og Roma med god margin når det kommer til spottings, Amsterdam ligger også under Oslo spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 (endret) Har du vert mye i disse byene? Sist jeg var i Paris snublet jeg vel over flere biler nesten en du treffer på når du er på treffene til sportsvogns klubben. 2-3 maybach , 760il er vel nesten like vanlig som 520 her til lands. Bentley var det også mange av både med og uten tak. Sportsbilene Ferrair lambo porsche også pagiani (var bare en av den da) ser du med jevne mellomrom opp og ned chapselysses.. Endret April 29, 2015 av Tyggern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet April 29, 2015 Forfatter Share Skrevet April 29, 2015 (endret) Om du ønsker å se flest mulig moderne masseproduserte superbiler og luksusbiler som du kan finne dusinvis av i hvilken som helst storby, er nok ikke Oslo blant de beste egnede stedene å gjøre dette. Ønsker du derimot å se gamle travere og klassikere som stort sett har utdødt ellers er faktisk Oslo en svært god by å besøke. Endret April 29, 2015 av Galro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Har du vert mye i disse byene? Sist jeg var i Paris snublet jeg vel over flere biler nesten en du treffer på når du er på treffene til sportsvogns klubben. 2-3 maybach , 760il er vel nesten like vanlig som 520 her til lands. Bentley var det også mange av både med og uten tak. Sportsbilene Ferrair lambo porsche også pagiani (var bare en av den da) ser du med jevne mellomrom opp og ned chapselysses.. Ja det har jeg faktisk, særlig Paris. Går for det aller meste i små Peugeoter og Renaulter, finnes selvsagt mye feite biler men jeg er litt skuffet. Da ser man mer råe biler i byene langs den franske riviera. Men nå er spottinger litt mer enn bare dyre superbiler, det som er så spesielt med Oslo er mangfoldet i bilparken. Superbiler, gromme utgaver av vanlige biler og flotte klassiske biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Var i Hamburg i sommer, ferrarier, fete Porscher, lamborgini og Mercedeser passerte kontinuerlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 (endret) Møtte på denne 2 ganger mens jeg og min mor (lol) var ute å kjørte i E34en. Bilde er fra gammel finn annonse. Fikk ikke tatt bilde av den da den var i motsatt kjørefelt begge gangene, og det var litt mørkt. Er en 750IL. Endret April 29, 2015 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 (endret) Jeg merke til at jeg skriver "begynner å nærme seg", er fortsatt langt igjen til steder som London, Sveits, Monaco osv. Men Oslo slår både Paris og Roma med god margin når det kommer til spottings, Amsterdam ligger også under Oslo spør du meg.Nå er du ute og kjører igjen... Nederland har en Bugatti Veyron klubb FFS... Og hvis du tror Oslo slår Paris så må du legge fra deg pipa og sjekke litt rundt på Google om hva som ruller rundt der.Jeg har bodd i Oslo hele livet mitt. Jeg så flere gromme biler en fredagskveld i Dusseldorf enn jeg ser i Oslo en hel sommermåned. Når Oslo ikke slår en middels stor tysk by engang så er det ingen poeng i å sammenligne med storbyene i Europa. Forøvrig enig med trådstarter, bor i Grünerløkka-området selv og spotter ting som eldgamle Saab, Volvoer, Peugeoter, Alfaer o.l. ganske ofte, egentlig. Det er Oslo meget bra på (interessante og sjeldne veteranbiler). Skal begynne å gidde å ta bilder. Og ikke prøv deg Fredrik 90 på å forsvare topp 5 kommentaren din med at det finnes mange gamle klassikere i Oslo, for du nevnte det der etter at mange superbiler ble lagt ut fra Oslos gater... LOL... Endret April 29, 2015 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet April 29, 2015 Share Skrevet April 29, 2015 Vell, synd at i paris så er faktisk kvar andre bil kraftig bulket, inkludert dyre dyre og nye nye biler. var i paris tidligre i år. vi normenn er litt meir kresen når det gjelder bulker og slikt kan eg fortelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet April 29, 2015 Forfatter Share Skrevet April 29, 2015 Forøvrig enig med trådstarter, bor i Grünerløkka-området selv og spotter ting som eldgamle Saab, Volvoer, Peugeoter, Alfaer o.l. ganske ofte, egentlig. Det er Oslo meget bra på (interessante og sjeldne veteranbiler). Skal begynne å gidde å ta bilder. Ja, gjør gjerne det. Jeg kan bare snakke for meg selv, men personlig synes jeg ofte gamle klassiske biler er langt mer interessante å se ute i det fri enn moderne superbiler. I mange tilfeller er også de gamle klassiskerne langt sjeldnere biler i dag. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Godt poeng, men ikkje det beste du kunne ha dratt. Vi sunnmøringer bruker ikkje ei krone ekstra på en tøff bil eller noen ekstra hester [emoji14] så 318 og 316 er veldig vanlig her, mens i sør så er 320 og oppover ganske vanlig. Ikke helt det inntrykket jeg har fått når vi har ligget i Fosnavåg med båten [emoji14] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 SÅÅÅÅ MYE bitching grining og sutring i denna tråden! Faen har alle blitt "wicky anno 2012"!? Det finnes fine biler overalt. Både i norge sverige danmark afrika frankrike blablabla.... Denne tråden omhandler biler vi ser på veiene i Norge, eller på roadtrip eller på ferie... Og ja,...her kommer ett par bilder jeg tok igår kveld! Dweezil, StigJ og Toastjern reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N.E.W. Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Kanskje ikke så spennende spottings, men sjelden jeg har sett, eller i allefall lagt merke til lys kalesje på mørk 6-serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Den hvite 02en som flere av dere har lagt ut , sjekk reg nummeret , skulle vært eu godkjent for LENGE siden. jeg har spørt han som eier den , ikke til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Vi sunnmøringer bruker ikkje ei krone ekstra på en tøff bil eller noen ekstra hester så 318 og 316 er veldig vanlig her, mens i sør så er 320 og oppover ganske vanlig. Hahah, dette er jo ikke helt sant da.. Er vel tilnærmet lik fordeling over hele landet, mange pengesterke rundt om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Fosnavågen ja, er jo fint der Berre synd det er jo meir eller mindre en blindtarm. Men der er bassbrothers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå