Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Focus RS, den andre jeg ser på bare noen uker. Litt spesielt merkenavn på denne i følge vegvesen.no: FORD-CNG-TECHNIK FOCUS :D

 

IMG_8993_zpscn1mplff.jpg

 

Traff også på en Lancia Delta (nye typen dessverre) og en helt ny Ford Mustang, men fikk dessverre ikke bilde av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som amerikanske biler trives godt i kulda. Har siste to dagene møtt på en 80-talls Dodge RAM van, Lincoln Town Car (sjelden ja...), Excursion, Expedition, en del Suburban og Tahoe samt min egen Caprice som går som normalt. Møtte i tillegg på en ganske så fin 2004 (2014) Cadillac XLR med en 4.6l på 326hk.

 

 

post-47117-0-51924800-1453140333_thumb.j

post-47117-0-03275000-1453140345_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også reagert på at amerikanske biler har en evne til å takle ekstrem kulde og ekstrem varme veldig bra. Men USA er ett land med alt ifra +50 varmegrader i Nevada ørkenen til -50 kuldegrader i Alaska, det må bilene de lager klare. En kollega av min far hadde hytte på Røros, hans gamle Suburban med 5,7 bensin var den eneste i hele hyttefeltet som ville starte når temperaturen la seg rundt -40 kalde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, starte en 7,3 Powerstroke uten motorvarmer er ikke lett når stokken kryper under 20 blå :) Jeg har prøvd :) At de utmerker seg spesielt synes ikke jeg helt, annet enn at de også er ute og kjører i det mot normalt kalde været i sydligere deler av Norge.

Fordelen er to batterier i parallell. Hiace får også alltid start :P Kommer spenningen under et visst nivå i startøyeblikket blir det dårlig med gnist fra coil

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...