Gå til innhold

Noen her som har vurdert Dodge SRT-10?

Erebus
 Share

Anbefalte innlegg

og selv jeg er imponert over hvor mye sjel disse klassiske amerikanske bilene har.

Ombestemt deg?

:D

Det har vært en lengre prosess, men joda jeg begynner å få sansen for eldre amerikanske biler. Poenget er å forstå hvorfor bilene er som de er og ikke minst fokusere på de rette detaljene. De har som regel ikke kjøreegenskaper, men det har ikke en 60-talls Porsche heller. De har imidlertid en stor V8 motor (opp til og med 6,4 liter originalt når det gjelder Ford Mustang Mark 1) og det er veldig mye mer interessant enn en B6 motor på 1991 cm3... sånn bare for å sette opp perspektivet. TV-programmer som f.eks Overhaulin har gitt meg en tiltrengt dose amcar på den rette måten... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV-programmer som f.eks Overhaulin har gitt meg en tiltrengt dose amcar på den rette måten... :wink:

Du mener Pimp my ride? ;)

Ingen tvil om at Chip Foose og gutta har peiling. Det er en del stilige biler i Overhaulin, men selve tvprogrammet er så som så :)

pick-up ville jeg KUN kjøpt om jeg var bonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":f0lnmp2j]

Ingen tvil om at Chip Foose og gutta har peiling. Det er en del stilige biler i Overhaulin, men selve tvprogrammet er så som så :)

Hadde han bare kommet over den to delt lakk perioden sin snart så hadde det hjulpet mye.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.anderson-ford.com/lightningvsram.htm

SRT-10 0-100: 4,9sec

F150 0-100: 5,2sec

Mulig jeg gjorde en litt dårlig re-search, men iht. de tallene jeg fikk fram skulle de begge klare øvelsen på 5,2 sekunder. Uansett, 4,9 sekunder mot 5,2 sekunder er jo ikke akkurat store forskjellen.. Det er vel snarere tvert imot imponerende av F-150 Lightining som er så tett opp mot SRT-10 til tros for en "dårlig kompressormatet V8'er på kun 380hk"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":33ygloiy]Jeg synes to fargede slike biler er stilig, bare det er gjort rett :)

Og det er akkurat det som gjør Chip Foose litt spesiell og interessant... han klarer å gi bilene (spesielt de eldre) det lille ekstra uten at det blir harry. Tradisjonell amcar custommodefisering har dessverre lett for å ta litt av på den fronten (no offence). Det var derfor jeg nevnte spesielt Overhaulin iom. at jeg dermed plutselig så disse bilene i et slags nytt lys. Nå skal det nevnes at det kun er 50, 60 og tidlig 70-talls modeller jeg har sansen for... nyere bilmodeller har vi gjort og gjør bedre i Europa.

http://www.chipfoose.com/profile.aspx?LinkID=tn6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...