///Mysild Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=554410 dette må jo bli tøft!
///Martin Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Jepp blir spennede å se uten "maske". Hvis det blir 555hk så bør jo den flytte litt på seg da, selvom den sikkert veier mer enn tre tonn... Bildene: http://www.bilnorge.no/vis_bilder.php3? ... id=&test=1
Haug530D Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Tre tonn var nå å ta litt i da nærmere 2 tonn kanskje.
Trotto Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 BMW M7 får sannsynligvis 555 hk i toppmodellen? Skal det bygges en økonomimodell også?
Haug530D Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 BMW M7 får sannsynligvis 555 hk i toppmodellen? Skal det bygges en økonomimodell også? De sammenligner den jo med toppmodellen 750, men toppmodellen er jo 760 med 439 hester som da vil si at det er 116HK mer i nye M7.
Saltkjelen Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Det er jo bare tull å komme med en M7 så fremt den ikke skal by på litt mer enn 555hk. F01 760i har jo allerede blitt vist og denne får 544 hk fra en V12 twin turbo. Toppmodellen bør hvertfall kunne skilte med litt mer enn 11hk fra "lillebror"...
Søreng Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Det er jo bare tull å komme med en M7 så fremt den ikke skal by på litt mer enn 555hk. F01 760i har jo allerede blitt vist og denne får 544 hk fra en V12 twin turbo. Toppmodellen bør hvertfall kunne skilte med litt mer enn 11hk fra "lillebror"... Tar et sitat fra dinside som jeg er enig i, som et motargument Noen tenker sikkert at dette bare er surr siden motorene har så lik effekt. Det er det ikke! Mercedes har hatt gode eksempler på at V8 og en V12 og identisk effekt ikke nødvendigvis tiltrekker seg de samme kundene. En rolig, kultivert og sterk V12 er overhodet ikke det samme som en brølende, buldrende og hissig V8er. Førøvrig er det en i kommetarfeltet på dinside som tydeligvis vet mer enn oss andre: Dette er ikke M7, men en sportpakke/aerodynamic pakke til 7 serie. Som er mer eller mindre bekreftet av BMW dem selv. Skal visst nok bli tilgjengelig fra høsten av.Alle M biler, inkl prototyper har luft griller på frontskjermene og 4 eksosrør, noen prototyper har de 4 rørene skjult med å kle dem sammen. Men eksos rørene er også trekkt litt mere til midten av bilen og ikke ute på hjørnene. M7 kommer, men ikke riktig enda, BMW har enda ikke bestemt seg for hva dem skal gjøre med 7 serie.
Lars89 Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Er vist bare en 7-serie m-sport... Hmm... Begynner å bli alt for mye M-sport og alt for lite ///M nå...
Fredrik 90 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Dette er vel ikke akkurat tiden for å satse på en monster limousin med flere hundre hester. Dreier seg nok om et M-sport alternaiv ja. Dessuten så tror jeg BMW ville trøkket godt over 600 hk under panseret skulle de lage en M7, for å kunne møte Mercedes S AMG. 7 –serien er en helsikes stor og tung bil og hadde trengt noe skinnsykt med motor for å ta den mer lettere S-klassen. For ikke å snakke om den nye Porsche Panamera Med de overasket jo oss med M varianter av X5 og X6 så tiden vil vise, gutta i munchen liker å overaske
Marius2002 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 repost igrunn: http://bimmers.no/viewtopic.php?t=117773&highlight= hehe
Saltkjelen Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Er vist bare en 7-serie m-sport... Hmm... Begynner å bli alt for mye M-sport og alt for lite ///M nå... Det er da ikke for lite M.. BMW har jo allerede presentert to stk- helt nye M modeller samtidig, X5 M og X6 M.. I tillegg til M3 cab/coupe/sedan, M5 sedan/touring og M6 cab/coupe.. Ettersom BMW nå velger å lansere M-pakke for 7'ern antar jeg at det ikke tar lange stunden før M7 dukker opp. Det var jo akkurat dette som skjedde med X5..
Fredrik Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Er vist bare en 7-serie m-sport... Hmm... Begynner å bli alt for mye M-sport og alt for lite ///M nå... Det er da ikke for lite M.. BMW har jo allerede presentert to stk- helt nye M modeller samtidig, X5 M og X6 M.. I tillegg til M3 cab/coupe/sedan, M5 sedan/touring og M6 cab/coupe.. Ettersom BMW nå velger å lansere M-pakke for 7'ern antar jeg at det ikke tar lange stunden før M7 dukker opp. Det var jo akkurat dette som skjedde med X5.. En M7 gir iallefall mye mer mening enn "MX5" og "MX6". Den tidligere presidenten i BMWCCN Geir Skjelseth har jo kjørt en "M7" i mange år... en E32 med S38B36 motor og manuelt gear...
Fredrik 90 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 En M7 vil nok jeg også si gir mer mening en X5 M og X6 M. Men det som hadde vært riktig artig er en M1, altså versting utgaven av 1-serie. Men de fleste vil nok mene den er rå nok som 135I, men det hadde da vært litt artig fordi om. M varianter av X-modellene kunne de ha droppa i grunnen selv om det er artige biler. Jeg kan forstå X6 M for den er jo sportslig i designet men disse vil uansett bli et sjeldent syn på veiene over hele verden i grunn. Akkurat som Mercedes ML 63 AMG og Audi Q7 W12. OK! Porsche hadde suksess med Cayenne, med det er jo Porsche det er snakk om, sportsbilenes far. Tiden vil vise om det blir noen M7 eller ikke. For min del kan det komme M modeller av alt, bare artig med slike biler, til og med X3 M selv om det er lite sannsynlig
Lars89 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 M1, og ikke minst Z4 burde kommet som M ja. Å slippe en bil som m-sport uten å lage en M er litt pussig. BMW mangler en liten, "lett" bil og ikke minst en superbil ala R8 og SLR... BMW har rett og slett blitt litt for fornuftige imo. Selvfølgelig viktig å fokusere på utslipp osv, men må tilfredstille entusiastene også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå