Gå til innhold

Vinterlagrer du bilen din/én av bilene dine?  

139 stemmer

1. 1. Vinterlagrer du bilen din/én av bilene dine?

• Ja
      82
    • Nei
      57

Anbefalte innlegg

Skrevet
...vi her inne på bimmers har for mye pææng! $ 8)

Jeg har for lite pææng og drift på for mange hjul til å kunne la bimmern stå i ro om vinteren :lol:

"Vinter og sne, en BMW flyver avsted..."

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bilen(e) mine brukes stort sett hardere på vinteren enn på sommeren, så nei, jeg vinterlagrer ikke. BMW, vinter og bakhjulstrekk er jo hva som gjør vinteren til en glede, istedenfor en kjedlighet. Håper flere innser det, for det er mye sutring over vinteren her inne. Kom dere vekk fra sørpedammene, og inn i skauen, der veien er mildt sagt :mrgreen:

Syns det også er i grenseland dyrt å kjøpe en "vinterbil/vintervrak" og betale omreg, årsavgift og forsikring. Det utgjør fort endel kroner, kroner man heller kunne brukt på å vedlikeholde BMWn litt ekstra under vinteren.

Skrevet

Skal det være økonomisk forsvarlig å ha en rein vinterbil kan man kjøpe en veteranbil. Mange tøfffe RWD biler som er blitt veteran.

Men fremkommelighet kan være et lite issue med gamle RWD. Spinner i tide og utide :roll:

Skrevet

Siden BMW ikke har greid å lage biler som tåler å bli brukt på vinteren, parkerer jeg e30en (som forsåvidt ble parkert for vinteren i juli) og kjører e34 på vinteren.

Det er egentlig en skam, siden e30 er noe av det morsomste man kan kjøre på glatta. (Noen som vil bytte e34 touring i e30 touring? :P)

Skrevet

Min bil ble satt inn i garasjen for vinteren for en måneds tid siden. Blir tatt ut så fort frosten har gått i bakken til våren og det har tørka skikkelig opp :) Jeg har ingen egen bil å kjøre med så låner en Opel Senator B 3.0CD og BMW E36

Skrevet

Min E46 blir vel delvis vinterlagret siden jeg ikke gidder å legge om til vinterhjul i år. Så får jeg ta en luftetur i ny og ne når det er plussgrader og ikke glatt. Og det er ikke sjeldent her i sørvest.

Skrevet

Kjørte med 330'n på vinteren ifjor. Men den er rett og slett den mest elendige vinterbilen noen sinne! Satt meg fast på flat mark :P Litt for stiv, litt for lav, litt for store bremser = litt for store og breie dekk, litt for mye nm på tomgang (har jo mye ledetrykk på tomgang).

Nå er den jo nylakkert så det er enda mer argumentsjon for å la den stå til sommeren.

Så det blir heller vinterbil på meg. Er jo også mye artigere å sladde med 4x4 enn treighjulstrekk på snø :P Også er det greit å ha en bil man ikke trenger å være redd for og gi faen i om man vraker.

Vurderer å gjøre vinterbilen om til cab (vinkelsliper!) til våren.

Skrevet

Jepp, M3en blir parkert i en garasje under et overtrekk hele vinteren.. Rører den ikke før rundt påske tiden igjen hvis været tillater der. Har ikke vinter dekk til den heller..

Skrevet

E30'n står til vinterlagring, ja. Gud vet hvorfor... Hadde(har) planer om å restaurere den, og da er det greit at det ikke ruster enda mer enn det allerede har gjort.

Forresten Torek... En aldri så liten fail i åpningsinnlegget ditt :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...