Gå til innhold

Offisielle bilder av 2010 F10 5 serie sedan

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

^ Doble rør bak på en 1,9 TDI? LOL

eller

1,9 TDI=doble rør? WTF?! :-s ROFLMAO FTW!!! :evillol: LMAO :rompe:

Altså med dobble rør så mener jeg at eksosen har to utløp på bilens bakparti, samma om de stå på hver sin side, begge på høyre eller begge på venstre. Det samme gjelder for Volksvagen og Skoda også, se på en Passat Bluemotion eller en Octavia 1,9 TDI, de har alle dobble rør på venstre side bak

Jeg kunne kanskje ha forklart det litt tydligere i stad for de som ikke orker å bruke hue :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med disse motorene legger BMW lista høyt for konkurentene, imponerende tall.

Men jeg setter en del kr på at det også kommer nok en motor til denne paletten, tallet 518 vil nok dukke opp igjen tror jeg.

E60 hadde jo 2 liter LE modellen, 150 hk og 330Nm.

318Td har pr idag 143 hk og er det vel samme ant Nm.

Og 520D LE, føltes ikke undermotorisert.

Så at vi får se en F10 520D LE, evt 518D er jeg rimelig sikker på, tiden får vise det evt.

Interiøret ser ut som GT, ekslusivt, og opp endel hakk ifht E6*.

Eksteriørt, ser det også betydelig mer stilig og harmonisk ut, ikke like spennende og nyskapende som Bangle gjorde det, og jeg er litt redd for lenge denne vil se fresh ut, ifht dagens E6*, som på ingen måte ser gammel ut.

Til de av dere som disser Bangle, alle direkte og indirekte konkurenter til BMW har hoppet på design elementene denne mannen skapte.

Alle er ikke like vellykkede, men la meg trekke frem en model som jeg er sikker på de fleste liker, E46, dette er den første BMW Bangle designet for BMW, og den var jo ikke spesielt heftig var den vel.

Men F10 er mer en evolusjon, og den gir et solid førsteintrykk, sober, stilig, og elegant.

Kommer nok til å få endel kunder som tidligre hadde valgt mer konservativt, så denne F10, blir det nok endel av på veiene.

:wink:

Veier bare 15kg mer enn E6* også, ikke verst.

Mht prisene hørte jeg utropsprisen i UK lød på 700£ +, men da men skinn og bluethooth og en annen greie som standard, dette er jo utstyr til over 30k.

Så virker som den er priset som forgjengeren, bare med mer utstyr, noe BMW har fått mye kritikk for den siste tiden, la oss se hva BMW Norge velger å gjøre.

Uansett tror jeg fans av vårt kjære merke bør være meget happy med denne lanseringen, og ikke minst tror jeg det er endel utenom kjernekundene som igjen vil trekke seg mot denne bilen og vårt merke!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som disser Bangle, alle direkte og indirekte konkurenter til BMW har hoppet på design elementene denne mannen skapte.

Alle er ikke like vellykkede, men la meg trekke frem en model som jeg er sikker på de fleste liker, E46, dette er den første BMW Bangle designet for BMW, og den var jo ikke spesielt heftig var den vel.

Det er korrekt at Bangle er kreditert designet på E46, men som du påpeker er ikke dette designet spesielt revolusjonerende. Det har sin naturlige forklaring i at E39 allerede var kommet på markedet to år tidligere og den modellen dannet premissene for store deler av designet på E46... Bangle kunne med andre ord ikke starte fra scratch. E39 er kreditert Claus Luthe... som også var ansvarlig for E31, E32, E34 og E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at Bangle er kreditert designet på E46, men som du påpeker er ikke dette designet spesielt revolusjonerende. Det har sin naturlige forklaring i at E39 allerede var kommet på markedet to år tidligere og den modellen dannet premissene for store deler av designet på E46... Bangle kunne med andre ord ikke starte fra scratch. E39 er kreditert Claus Luthe... som også var ansvarlig for E31, E32, E34 og E36.

Rart at nye Z4 er tegner frem av en kvinne, og ikke av Hoydinck eller hvordan pokker man staver navnet hans (design sjefen til BMW)

:roll:

Kom over 86 biler på TV sin side (teknikkens verden)

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... 1#comments

Enjoy.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at nye Z4 er tegner frem av en kvinne, og ikke av Hoydinck eller hvordan pokker man staver navnet hans (design sjefen til BMW)

:roll:

Kom over 86 biler på TV sin side (teknikkens verden)

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... 1#comments

Du tenker på Adrian van Hooydonk... og den kvinnelige designeren av den nye Z4 (E89) heter Julia Blasi.

På dette bildet ser man tydelig at den nye 5-serien har vesentlig mer spenstige linjer enn E60. Den ser mindre satt og tung ut og virker mer aggressiv med et panser inkl. front som relativt fyller mer av bilens totale lengde enn E60... som kan virke litt kort og butt i fronten. At den også har en klart markert midtlinje medfører at bilen optisk strekker seg fremover... den virker lengere og vil fremover.

7wd42m2iouhh3e2kv30b03rmj10edm8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideprofilen av F10 i en lys farge (sølv i dette tilfellet) er usedvanlig lekkert. Linjeneer klare, frekke og elegante. Morsomt å se at fronten vinkles tilbake igjen til haikjeften. Med M-pakke bør dette bli en suksess.

Vedr. mindre motoralternativer bør det komme mindre motoralternativer for at det skal bli en bil som kan selge godt i Norge. 184hk gjør desverre sitt på avgiftsfronten og en Limited Edition bør derfor være helt perfekt. En nedjustering av effekten til tidligere E60 520d's LE versjon på 150hk og 340Nm burde jo være en slager da det vil vise sin plass som en mindre motor enn 184 hesteren. Singelt eller dobbelt rør.. det er da ett fett.. Det kan gjøres om og koster i denne sammenheng nada (ca 1000kr for Eisenmann stusser).. Dessuten ser ett ovalt rør bedre ut enn to mindre sugerør.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideprofilen av F10 i en lys farge (sølv i dette tilfellet) er usedvanlig lekkert. Linjeneer klare, frekke og elegante. Morsomt å se at fronten vinkles tilbake igjen til haikjeften. Med M-pakke bør dette bli en suksess.

Vedr. mindre motoralternativer bør det komme mindre motoralternativer for at det skal bli en bil som kan selge godt i Norge. 184hk gjør desverre sitt på avgiftsfronten og en Limited Edition bør derfor være helt perfekt. En nedjustering av effekten til tidligere E60 520d's LE versjon på 150hk og 340Nm burde jo være en slager da det vil vise sin plass som en mindre motor enn 184 hesteren. Singelt eller dobbelt rør.. det er da ett fett.. Det kan gjøres om og koster i denne sammenheng nada (ca 1000kr for Eisenmann stusser).. Dessuten ser ett ovalt rør bedre ut enn to mindre sugerør.. :wink:

Jeg tror ikke at den nye femmeren i forbindelse med de mindre motorene kun får et rør. Det blir trolig enten et rør på hver side (de større motorene) eller to rør samlet på venstre side (de mindre motorene).

kaj7p2q4jdz0zjnfyeuwcn9lo5ng5xv.jpg

pl5zpxoeu6xil1pq82o0g34ytjs5w62.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke var at den lignet veldig mye på 3- og 7-serien. Det virker som BMW ser mye på Audi om dagen, hvor modellene nesten er blitt vanskelige å skille mellom. Syns det har vært litt OK at BMW har hatt forskjeller - liker man ikke dette designet, så liker man egentlig ingen av bilene. Tidligere har man kunnet velge E60 om man ikke likte E90 f.eks.

Andre tanken var at den ser stor ut.

Tredje tanken var at E60 nå ser veldig kjip ut, og jeg tror det er mest fordi nyrene er så "kjipe" på E60. De minner på mange måter om E36 monsterfangerne: http://www.home.no/haugaland/bil/styggbmw.JPG - Vipper liksom ned i ytterkant, og har samme størrelse.

Fjerde tanken var ENDELIG symmetrisk bakende igjen, slik det var på E21 323! Men ser jo nå at det bare er noen modeller som har et blås på hver side.

Femte tanken var faktisk at dette ser ganske bra ut, og er en stor forbedring fra en standard E60! SPESIELT på interiøret! Jeg liker E61 M-tech veldig godt utvendig, men jeg sliter med dashbordet. Her er det stooor forbedring.

Til og med 1,9 TDI Audier har dobble rør bak

To sugerør ut fra samme potta har jo til og med Polo 1.6 diesel. Audier med quattro har et blås på hver side, og 1.9TDI kommer ikke som quattro, så den er vel som P

1,9 TDI=doble rør? WTF?! :-s ROFLMAO FTW!!! :evillol: LMAO :rompe:

Det hadde jeg lett levd med - det er verre med E39 540i som bare har ett blås på ene siden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at den nye femmeren i forbindelse med de mindre motorene kun får et rør. Det blir trolig enten et rør på hver side (de større motorene) eller to rør samlet på venstre side (de mindre motorene).

kaj7p2q4jdz0zjnfyeuwcn9lo5ng5xv.jpg

pl5zpxoeu6xil1pq82o0g34ytjs5w62.jpg

Tror du ikke de vil videreføre hva de nå har mht stussen på pottene da?

535i vil få enkelblås på begge sider, og M to på hver side.

Utover det vil I4 diesel på et enkelt blås, og I6 dobbelt.

Er gjerne ikke entry level biler de har som offisielle bilder av bilene, så tipper de kjører med gromme saker her.

Fin den videoen, virker veldig dynamisk i fart, og som du sier, mye lettere og mer homogen på en måte.

Lett å like, og ennå lettere å like etter å ha sett mer av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...