Gå til innhold

Første X6M solgt i Norge

-Martin-
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om norske X6M kjøpere... Egentlig burde vi takke dem fordi de har forhindra at oss andre har fått maksimalt skattetrykk fordi han har sponsa endel til staten.

Og mtp. på sponsinga av staten er det ihvertfall helt klart at han bryr seg om miljøet. Miljøhypet byr meg så midt imot at jeg med vilje hadde latt være å kjøpt biler med blodavgifter. Så hadde jeg heller brukt de resterende kronene til å dosere min helt egne racerbane som jeg brukte og leide ut selv. Hoho.

Men digger man sånn bil så er han nok i himmelen/mekka/Hønefoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Anntagelig en dyr og ubrukelig bil. Top Gear fant ikke noe positivt ihvertfall.

http://www.youtube.com/watch?v=IkxAd7Er-mQ"

Klippet fra kommentar feltet i artikkelen.

Kun jeg som reagerer på at man i testen bruker en 3,0d?

At "tommy W" sammenligner disse to vitner om hans

inkompetanse ;)

La merke til det samme.. gledet meg stort til å se de ligge i powerdrift (noe bmw selv sier skal gå) med den :D men så en stusselig diesel...

Forøvrig rimelig negativ test. og de kunne jo gitt Landroveren samme fart og ikke minst samme bakke ;) at den satte seg fast i snøbakken var heller merkelig synes jeg. så ut som den hadde vinterdekk også, og ikke var det bratt.. muffins..

Er vel (ihvertfall) 1 X5M på vei ut av Bilia Hønefoss også, hvis den ikke er levert alt, men det er den vel.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen er veldig feil på flere måter og ville aldri kjøpt den selv, men det er utrolig gøy at noen tør å tenke annerledes og skille seg ut fra "mengden" av Cayenner, Panameraer, M5er, ML63er o.l

Jeg tipper 2,7mill ikke er en stor sum for kjøperne av disse bilene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..skille seg ut fra "mengden" av Cayenner, Panameraer, M5er, ML63er o.l

Haha.."mengden" faktisk ;) ..men jeg skjønner poenget ditt og er helt forbaska enig!

Likevel, kjip bil. Ikke er den pen og den koster alt for mye i forhold til hva du faktisk får, men forholdsvis rask rett frem til å være så diger, tung og stygg er den jo :)

Respekt! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så tipper jeg at Clarkson under "bakketesten" ikke hadde på antispinn. Da får man det resultatet. Har prøvd det selv med fars 10' Octavia 4x4 TDI. Den spant når jeg skulle bakkestarte i en bratt bakke med snø, men med engang jeg koblet inn elektronikken tok den tak.

Så har ikke BMW'en akkurat knastedekk heller da, som mange har poengtert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte felger???

Sorte felger på hvit bil med shadowline er rått i mine øyne :) men er jo selvsagt hver sin smak :)

Ser jo helt sinnsykt rått ut med sortefelger på hvit bil. Skal visst være sinnsykt kant på disse også.

Etter ryktene jeg har har hørt så skal det være 335 bredde i 22" størrelse på disse også og det er jo voksne vinterhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn Gutta! Lyden i denne er syyyyyk :D Bør oppleves :wink:

for å si det sånn så er draget inn x6m helt konge. Med en viss fare for at jeg aldri hadde fått lov til å kjøre bil igjen så ble en sånn bil testet ut for ikke så lenge siden. definitivt moro.

Men jeg hadde heller hatt en diesel x6 samt en 911. Hva mer trenger man da?

Problemet med Porsche er vel at her i Norge så får du aldri brukt mer en 10% av bilen bortsett fra den ene gangen i året du klarer å karre deg bort til Rudskogen og der klarer du å benytte 60% av ressursene. Derfor er det vel like greit å kjøpe SUV(SAV) som gir det litt mer komfort og har litt ytelse.

Uansett hvordan vi snur og vender på det så er det veldig få veier i Norge hvor du klarer å bruke bilen så mye(uten å gå utenom all fornuft og fare for førekortbeslag) at man ikke hadde klart å henge på med en Hiace. Med andre ord å kjøpe en ordentlig sportslig bil kontra en som er litt sprek, men tilbyr en del komfort burde være et enkelt valg. Bilen er tross alt til å å brukes og å måtte kjøre med nyrebelte hver dag kan bli slitsomt.

Derfor heller en x6m en en Porsche, selv om begge deler er sinnsykt kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel ikke lagt så mye vekt på topgear gutta i denne sammenheng.

Britiske merker blir heftig favorisert i alle sammenhenger, litt tragisk.

Fifth gear syns X6 var stygg, men kjørte fantastisk.

Og den kjører bedre enn alle andre SUV'er på markedet pr idag, også bedre enn Cayenne.

Og for de som har råd til det, hvorfor ikke?

Men elektriker?!?

:wink:

Kult at det kommer slike biler på de norske veiene, drittlei av sølvgrå Toyota for å si det slik.

Gratulerer til eieren!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel ikke lagt så mye vekt på topgear gutta i denne sammenheng.

Britiske merker blir heftig favorisert i alle sammenhenger, litt tragisk.

Fifth gear syns X6 var stygg, men kjørte fantastisk.

Og den kjører bedre enn alle andre SUV'er på markedet pr idag, også bedre enn Cayenne.

Og for de som har råd til det, hvorfor ikke?

Men elektriker?!?

:wink:

Kult at det kommer slike biler på de norske veiene, drittlei av sølvgrå Toyota for å si det slik.

Gratulerer til eieren!

:)

Helt enig.

Driver vel eletrikerfirma så da er X6M fin "firmabil" får kona :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V

Nå er ikke x6 en Suv. Og det at den er bedre enn en Cayenne er det delte meninger om. Noe som er en smule uheldig for bmw sin del da cayenne er en Suv, og ikke en Sav som x6m er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...