Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sports activity coupe.. det er X5 som er SAV...

passelig bra dumt spør du meg..

"nei, dette er ingen cabriolet, det er en avtagbart tak bil..."

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Med fare for å virke misunnelig.

Hvorfor bruke 2,7 millioner på en bil som prøver å være sportslig?

X6 er hverken fugl eller fisk. Den er ikke laget for å fungere bra i terreng, og siden den er laget for å se ut som en terrengbil, fungerer den ikke optimalt på asfalt heller. (Jeg går utifra at den har veldig bra egenskaper på asfalt, men de kunne uansett blitt bedre hvis den var mye lavere og mye lettere)

Hvis jeg skulle brukt 2,7 mill på bil og hadde behov for å kunne kjøre i terreng, hadde jeg gått for en 997 gt2 og en land rover av ett eller annet slag. (Evt bare spandert asfalt opp til hytta og kjørt M5 eller noe sånt når familien skulle på tur.)

Men heldigvis har folk forskjellig smak. Det hadde vært kjedelig om alle skulle kjøre rundt i de bilene som jeg liker. ;)

x5-m kjører da ifra e92m3 på bane da, så kan vel ikke vøære så dårlig på asfalt disse :roll:

Skrevet

X6 er hverken fugl eller fisk. Den er ikke laget for å fungere bra i terreng, og siden den er laget for å se ut som en terrengbil, fungerer den ikke optimalt på asfalt heller. (Jeg går utifra at den har veldig bra egenskaper på asfalt, men de kunne uansett blitt bedre hvis den var mye lavere og mye lettere)

Hvis jeg skulle brukt 2,7 mill på bil og hadde behov for å kunne kjøre i terreng, hadde jeg gått for en 997 gt2 og en land rover av ett eller annet slag. (Evt bare spandert asfalt opp til hytta og kjørt M5 eller noe sånt når familien skulle på tur.)

Men heldigvis har folk forskjellig smak. Det hadde vært kjedelig om alle skulle kjøre rundt i de bilene som jeg liker. ;)

x5-m kjører da ifra e92m3 på bane da, så kan vel ikke vøære så dårlig på asfalt disse :roll:

Det forandrer fremdeles ikke det faktum at den hadde gått raskere rundt en bane hvis den var lavere og lettere.

Uansett hvor dyktige ingeniørene til BMW er, greier de ikke å oppheve tyngdekraften.

Skrevet
Uansett hvordan vi snur og vender på det så er det veldig få veier i Norge hvor du klarer å bruke bilen så mye(uten å gå utenom all fornuft og fare for førekortbeslag) at man ikke hadde klart å henge på med en Hiace. Med andre ord å kjøpe en ordentlig sportslig bil kontra en som er litt sprek, men tilbyr en del komfort burde være et enkelt valg.

Jeg tror ikke du har skjønt dette med sportsbiler. Det handler faktisk ikke om å kjøre fra folk eller komme fortest fra a-b.

Ellers blir det jo ikke automatisk mer komfort bare fordi bilen blir stor og tung. Skal man først ha en komfortbil så anbefalles S-klasse.

Skrevet

Hvorfor står den på Oslo-plater når den er solgt ny i Hønefoss? Er Hønefoss litt kjipt?

Trodde egentlig ikke Oslo-skilt var spesielt tøfft, -men han tenkte kanskje ikke over det?

Skrevet
Siden ikke har kommet med det ennå, så skal jeg.. :twisted: Det er direkte sprøtt at noen vil bruke 2,7 mil på det beistet der. For samme pris får man jo en knall 911 PLUSS en vanlig X6 som allerede er overmotorisert for norske 70-soner...

På en annen side så utstråler jo X6M litt "jeg har masse penger, driter i miljøet og gir generelt f" og akkurat den holdningen har jeg litt sansen for. :lol:

Kunne ikke vært mer enig :headbang:

Skrevet
Hvorfor står den på Oslo-plater når den er solgt ny i Hønefoss? Er Hønefoss litt kjipt?

Trodde egentlig ikke Oslo-skilt var spesielt tøfft, -men han tenkte kanskje ikke over det?

Fordi at når man kjøper ny bil idag kan man selv velge hvor bilen skal bli registrert hen.. Du kan derfor få en bil med ZZ registreringsnummer til tros for at den er kjøpt i Oslo.

Forøvrig syns jeg både X5 M og X6 M er knalltøffe biler. Kunne godt tenkt meg en selv dersom lommeboka hadde akseptert det.. Bare synd man vil tape en million kroner og vel så det det første året i verditap.... :roll:

Skrevet
Maskulin bil i grunn! Gratulerer med E90 Martin, du skal vel ikke til Ängelholm til uka?

Takk for det! Var meningen at jeg skulle til Ängelholm men det vart så fort fullt. Skal du dit?

Faen, det var synd... Da må jeg slite med tardene fra Nord + litt annet diverse møkk da... :P

Skrevet
Bare synd man vil tape en million kroner og vel så det det første året i verditap.... :roll:

Ja, da skal man være entusiast av rang... la oss si 1mill, det blir ca 2740kr pr dag, eksl bensin, slitasje, dekk, forsikring, årsavgift... :shock:

Skrevet

er du sikker på det? om det stemmer det du sier så legger jeg meg flat, da er jeg imponert! :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...