Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel der F01 ligger i pris. Mellom 500 og 550`. De er jo nesten uselgelige. Folk vil heller ha en 520d til samme pris.

Ja, uforståelig nok velger folk dette. Man kan definitivt gjøre mange gode kjøp dersom man er ute etter en nyere stor sedan ved å velge 7 serie fremfor 5 serie.

Jeg leker med tanken hver fjerde dag ca. Bør være en del prutingsmonn, de fleste ligger jo ute en evighet. 7`ern er jo helt fantastisk. og styringen er uhyre mye bedre enn på F10. Håper de får forbedret den på LCI til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mange velger e60 fremfor e65 har jeg en viss forståelse for. Jeg synes e65 både ser og virker "gammelmodig" ut både interiør- og eksteriørmessig kontra e60. Eksteriøret kom seg riktignok en god del ved faceliften, men de fleste er nok enige i at det ikke er en av BMWs peneste modeller.

F01 derimot synes jeg er riktig lekker, og jeg kunne glatt valgt en slik kontra F10. Hvorfor folk heller går for en 5-serie er nok mange grunner, men det er nok mange som synes den blir hakket for stor, i tillegg til frykt for større kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F01 derimot synes jeg er riktig lekker, og jeg kunne glatt valgt en slik kontra F10. Hvorfor folk heller går for en 5-serie er nok mange grunner, men det er nok mange som synes den blir hakket for stor, i tillegg til frykt for større kostnader.

Helt enig. Volvo V70 er hakket under 4,8 m. F01 er rundt 5,1 m. Det er mye bil å styre på i byene (spes. når det gjelder parkering på plasser beregnet for VW Golf o.l.). Men bor man på landet er det en annen sak... Har man råd til en F10 eller F01 så har man råd til deleprisforskjellen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke deleprisene er så veldig forskjellige, men det er nok litt mer som kan gå i stykker på en F01. Jeg det er selve frykten som er problemet, folk "forventer" at det er dyrere å reparere en 7-serie, og unngår de av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det som er hovedgrunnen, for deleprisene på en F10 og F01 er ikke store forskjellen. I bunn og grunn er det samme bilen med mange like komponenter. Teknologimessig finnes det vel strengt tatt like mange finesser på en F10 også, så forskjellene er ikke så store som man tror. F10/F11 får ny styring ved LCI til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40105823

Ikke nødvendigvis kupp, men det er veldig gode priser på S20 nå. Når de får inn "nye" biler til under 500k kan det tyde på at det er noen svært gode kjøp å gjøre i tyskland for dem som gidder å importere selv! Denne er dessuten svært godt utstyrt da.

Jeg tror størrelsen på F01 er avgjørende. og så tror jeg folk er mer redd for deleprisen enn hva som er reelt. Og så er det en sedan. Og det er jo hele Norge åpenbart allergiske mot.

Jeg vet den får ny styring. Vet bare ikke hvor bra det blir. Vi kjørte en duell på 525 mot XF Sportbrake, A6 og CLS Shooting Brake i Motor nå (som kommer i mars) og XF`en hadde en HELT annen styring enn F10. Dessverre. Gleder meg til F10 LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...