Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er E38 i ferd med å bli overpriset i forhold til hva den egentlige verdien er på disse bilene? De fleste er rullet over 300.000 km og man har relativt flaks om man finner eksemplar uten rust.

Her er ett eksemplel:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41945354

Dette er for meg 20-30.000,- over hva den egentlige verdien er.

Har lenge hatt lyst på E38 men det virker ikke som noe god bil å invistere i. Legger også merke til at disse bilene ofte spenner seg enormt i pris. Plutselig kan det ligge ute en med 160 på telleren med V8 og greit karosseri og interiør for f.eks 70.000. Skjønner meg ikke på dette E38-markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har fått tilbud av en bekjent og kjøpe hanns entusiast eide 1994 M5 E34 Touring nurburgring 5 seter (orginal bygd i tyskland)

Bilen er vinterlagret og veldig godt holdt men skiltene er tatt av og bilen har vert parkert i garage de siste årene pga tidsmagel og andre prosjekter trenger han plassen..

Demperene bak er gåen men han har kjøpt nye orginale dempere som følger med bilen disse må byttes før eu godkjenning men det er det eneste..

For 90K får jeg den som den er nå. er det en gale pris?

Takker for svar

Kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror eg må det :)

Verdien på disse bilene går vell ikke så mye ned så lenge de holdes orginal og fin ?

Er det noen kjente problemer en bør sjekke?

Du må ha i bakhodet at det er en bil som kan bli kostbar å renovere. En slik bil som har stått i mange år burde ikke koste mer enn 90k heller, for den trenger sitt. Bare ikke lån 90k og ikke ha noe sparepenger til renovasjon, for da har du egentlig malt deg inn i et hjørne.

Regn med at det er kabelproblemer i bakluka, og sjekk ellers at registerkjedet og strammer er ok. Hvis bilen er chippet, fjern den og sett inn original.Ting som kanskje trenger ettersyn er forstilling, hjullagre, bremser, AC og soltak. Originale EDC-støtdempere er såpass dyre at du får kjøpe et annet type senkesett istedenfor.

Verdimessig vil du tape lite - disse har avhengig av tilstand ligget på mellom 75 000 kr og 175 000 kr de siste ti årene. Men markedet har mye biler, så kan ta tid å selge. Bilen bruker mye bensin og er lite fornuftig, så kundegruppen er smal.

Og husk: selv om bilen er gammel er den fortsatt attraktiv blant tyver, så ikke parker bilen et sted hvor du ikke ville satt en Ferrari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser den :)

det følger med 2 nye orginal dempere som må byttes bak

de blir ingen bruksbil om eg ska kjøpe den

Men får se litt nøyere over den og se over disse tingene men bilen er i meget bra stand og eid å tatt vare på av en skikkelig bilkyndig entusiast og kunn kjørt sommerhalvåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er E38 i ferd med å bli overpriset i forhold til hva den egentlige verdien er på disse bilene? De fleste er rullet over 300.000 km og man har relativt flaks om man finner eksemplar uten rust.

Her er ett eksemplel:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41945354

Dette er for meg 20-30.000,- over hva den egentlige verdien er.

Har lenge hatt lyst på E38 men det virker ikke som noe god bil å invistere i. Legger også merke til at disse bilene ofte spenner seg enormt i pris. Plutselig kan det ligge ute en med 160 på telleren med V8 og greit karosseri og interiør for f.eks 70.000. Skjønner meg ikke på dette E38-markedet.

E38 markedet er snålt.. Kjøpte min 728 for 39.000.- kostet på den 20.000.- Og solgte den for 135.000.-

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser den :)

det følger med 2 nye orginal dempere som må byttes bak

de blir ingen bruksbil om eg ska kjøpe den

Men får se litt nøyere over den og se over disse tingene men bilen er i meget bra stand og eid å tatt vare på av en skikkelig bilkyndig entusiast og kunn kjørt sommerhalvåret

Hvis du ikke kjøper får du sende meg nr så skal jeg ringe han hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...