Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor er den verdiløs av den grunn 316?

Blir teit å skrive det. På min E34 prosjekt bil, så tok jeg av rattet for å se på sleperingen. Og etter det så begynte airbag lampen å blinke. Skal jeg liksom vrake bilen min av den grunn??? Alt av el feil kan fikses, må feilsøke litt bare. Og kan være en bagatell bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min kræsjet en Ford transit connect. Ingen av bilene fikk noen skader. Bortsett fra forden som fikk litt merker i fangeren etter skiltet fra bilfn foran. Kunne lese skiltet i fangeren hans. Og begg airbagene hans løste ut. Broren og kolega satt som 2 spørsmålstegn og lurte på hva faen som skjedde.

Vil ikke tro den bilen tapte seg så mye i verdi pga det. Ford skaffa nye airbagger på ca 3 mnd. Og bilen var som før igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 har et poeng, men det stemmer ikke helt i denne saken.

Krasjer man en bil til under 200k slik airbagger bil utløst så kan man regne med at bilen blir kondemnert.

Bare for å ta et eksempel:

Alfa Romeo 159. Frontkolliderte i ræven på en bil og alle 4 airbagger framme ble utløst.

Ikke store skader på fronten (fanger/lykter/grill) Ca 14k

Airbag-gardiner foran: 67.000kr PER STK

Airbag i ratt: 44.000kr

Airbag i dashbord: 55.000kr

 

Dermed blir den kondemnert.

 

Saken om E61 er en annen, da det er setebelte-strammeren som er defekt. Typisk problem på både E39 og E6x-serien. Ikke den verste kostnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit da gjør dere følgende: Ring selger, be han fikse alle feilene. Så ber dere han sette opp prisen til 149k. Deretter kjøper dere bilen.

 

Men siden dere bruker tid her inne, så er det noen andre som allerede har kjøpt den bilen :)

 

Det er jo klart, hadde jeg vært på utkikk etter ny bil og funnet en som jeg mente hadde vært ett kupp, hadde jeg aldri postet dette på ett forum for å tiltrekke eventuelle andre interessante kjøpere.

 

Ser det flere ganger om folk som poster slik som, er denne bilen bra, er dette ett kupp? osv.. sammen med litt informasjon om bilen som km stand årsmodell etc men ikke link til Finn annonsen, men som regel er det ikke så vanskelig å finne ut hvilken bil det gjelder.

 

Dette tiltrekker seg da andre kjøpere som ikke nødvendigvis er på hugget etter ny bil og ikke sjekker Finn hele tiden men de ser gjerne at det er ett for godt tilbud til ikke å gjøre noe og slår gjerne til.

 

Har sett det flere ganger, så skal man kjøpe bil, hold kjeft og gå å se på bilen eller kjøp, ikke annonser bilen ekstra på ett forum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...