Gå til innhold

Jaggu er dem blitt mye verdt.

M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

E30 har liksom aldri helt tiltalt meg så mye da! For meg så er bare å få rydda plass i garsjen til en strøken E34 M5 eller Alpina!Disse kommer også til å være gode investeringer i framtiden! Står en sinnsykt strøken E34 M5 hos Konghelle bil, den kan da ikke være annet enn et bra investeringsobiekt sett på sikt! Hadde vært sykt moro med en sånn stas bil :)

Hmmm... :roll: Audien min burde vel også snart stige litt i pris, ikke mange orginale 100 med "S4 edition" fra fabrikk(90-tallets S-line, sportsunderstell, Skinn sportsstoler, Bose HIFI, hvite blinkere, full klima, el vinduer og soltak for ikke å glemme fjernstyrt sentrallås! i 1993!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror desverre du må vente noen år til før en 93mod audi og e34 m5 begynner å stige i pris. Det er "desverre" for mange av dem på markedet til at etterspørselen driver prisene oppover igjen.

Dessuten er vel ikke en audi100 spesielt å juble for? Selvom det har mye spesielt utstyr for alderen. Jeg solgte farfars saab90 85mod rustfri/bortimot dønn strøken garasjebil for 7k. Noe som til og med langt under bruksverdi.. Hadde det vært en 2dørs e30 i tilsvarende stand ville den være verdt minst 50.. (Men då hadde jeg beholdt den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg legge det fram for dere enda en gang?

E30 M3 Sport Evo er lagd i 600 (SEKSHUNDRE) eksemplarer.

Vi vet hva Sport Evo vil si. For min del kunne den vært laget i 6 eksemplarer. Får være grenser for hva man skal betale for å være litt unik. Bilen er jo 20 år gammel, og ikke spesielt moderne. At det er en veldig bra bil betviler jeg ikke. E30 generelt er kjekke biler, men dette er drøyt. Man skal være mer enn spesielt interessert for å punge ut så mye for en slik bil.

Men som sagt: Markedet bestemmer. Jeg tviler ikke på at den blir solgt. E30 er religion for mange. Spesielt sjeldne varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg legge det fram for dere enda en gang?

E30 M3 Sport Evo er lagd i 600 (SEKSHUNDRE) eksemplarer.

Vi vet hva Sport Evo vil si. For min del kunne den vært laget i 6 eksemplarer. Får være grenser for hva man skal betale for å være litt unik. Bilen er jo 20 år gammel, og ikke spesielt moderne. At det er en veldig bra bil betviler jeg ikke. E30 generelt er kjekke biler, men dette er drøyt. Man skal være mer enn spesielt interessert for å punge ut så mye for en slik bil.

Men som sagt: Markedet bestemmer. Jeg tviler ikke på at den blir solgt. E30 er religion for mange. Spesielt sjeldne varianter.

hear hear! [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Sålenge bilen er spesiell og gir meg sommerfugler i magen er det samma hvor gammelt det er :)

+1!

Man kan ikke sette en pris på entusiasme og glede.

Det samme er jeg ganske sikker gjelder på bilsamlere, som gjerne har ordnet økonomi og pedanisk levesett.

Men det hadde vært intressant å investert i denne Sport Evoen opp imot å investere i en hytte. Jeg tørr vedde penger på at bilen blir kostende mindre i vedlikehold pr år om den blir bevart i rette omgivelser og kun sees på som en ting som skal bevares. Om 20 år er jeg spent på hva slags sum man kunne fått for den.

Ideelt sett burde man ha store fasiliteter for å huse biler på en rett måte, ellers blir regnestykket fort ulønnsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Sålenge bilen er spesiell og gir meg sommerfugler i magen er det samma hvor gammelt det er :)

+1!

Man kan ikke sette en pris på entusiasme og glede.

Det samme er jeg ganske sikker gjelder på bilsamlere, som gjerne har ordnet økonomi og pedanisk levesett.

Men det hadde vært intressant å investert i denne Sport Evoen opp imot å investere i en hytte. Jeg tørr vedde penger på at bilen blir kostende mindre i vedlikehold pr år om den blir bevart i rette omgivelser og kun sees på som en ting som skal bevares. Om 20 år er jeg spent på hva slags sum man kunne fått for den.

Ideelt sett burde man ha store fasiliteter for å huse biler på en rett måte, ellers blir regnestykket fort ulønnsomt.

Ja, invester halv million i en bil nå og vent 20 år :P

Mitt problem med slike biler er jo at de er så strøkne og sjeldne at man ikke tør å bruke dem slik man bør. Jeg kjenner MAAAANGE entusiaster som sitter på helvetes gromme biler, men som har fnatten hver gang en bil ligger for tett inntil ræva, eller at de blir nødt til å parkere der de ikke kan se bilen osv. Det blir for dumt. Er jo slikt med Ferrarier og, men da kan man alltid plukke opp en til med samme spec's (med mindre den Ferrarien igjen er noe veldig spesielt). Sannsynligvis derfor vil jeg aldri finne på å legge sjela mi i en bil for banebruk fordi jeg vet at jeg aldri hadde turt å bruke den 10/10.

Men som sagt, så er det hardcore entusiaster for alle slags bilmodeller, så en eller vil nok punge ut. Det er jo mange som betaler 200.000 kr. for en Nissan Sunny GTI-R fra 1990, når man får en S3 fra 2000 til 150.000 som er en bedre bil på ca alle mulige måter.

Selv har jeg også kjærlighet for visse typer japanske bilmodeller som aldri ble laget i venstrestyrt utgave. De koster gjerne dobbelt så mye som vanlige versjoner, men jeg kunne glatt betalt dobbelt og levd med høyreratt fordi det er så jævlig gromt i mine øyne. Så jeg skjønner prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange måter å se på den saken. En E30 M3 SE tror jeg i høyeste grad er en av de spesielle bilene som bare vil stige i verdi.

På en hytte er man prisgitt hva som skjer i omgivelsene rundt (været, utbygging/nedbygging (anlegging av søppelfylling i nærheten), uforutsett utgifter etc. Man kan ikke bare uten videre flytte en hytte, men det kan man med en bil. Den er ikke prisgitt sine omgivelser i samme skala som f.eks en hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror desverre du må vente noen år til før en 93mod audi og e34 m5 begynner å stige i pris. Det er "desverre" for mange av dem på markedet til at etterspørselen driver prisene oppover igjen.

Faktum er at det ikke er så veldig mange E34 M5 igjen. Det ble bare produsert ca 11500 eks, færre enn E30 M3. Og VELDIG mange har blitt 520/525 og delebiler til E30-bygg her til lands de siste årene, så uttynningen er faktisk ganske kraftig.

Norge skiller seg ut siden vi har ekstremt mange touringer her til lands, så man blir kanskje litt "lurt" av dette.

Men, siden etterspørselen etter eldre, motorsterke sedaner med høyt bensinforbruk er lav i Europa, hjelper det ikke at det er få biler igjen. Prisene er lave, men prisene på fine 3.8 sedaner og touringer har stabilisert seg og i noen tilfeller krypet oppover i Tyskland. Slitne 3.6er går fortsatt for vekslepenger.

Audien er en heeelt annen sak, slikt går på høggeren nå etterhvert.

E30en det linkes til er jo fantastisk herlig bil, trolig noe av det vakreste og råeste som er designet og produsert. Det som er litt tragisk er at bilen blir sett på som et investeringsobjekt ala Jaguar E, Ferrari GTO, Lamborghini Countach o.l. Det minner litt om 80-tallet og hvordan millionærer kjøpte og solgte sportsbiler helt uten bilinteresse. Uten at jeg vet om dette er tilfelle eller ei, så burde denne bilen brukes hardt og mye, det fortjener den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 M3 SE er en av mine "høyt på lista"-biler, absolutt en bil jeg kunne tenkt meg å eie en gang, selvfølgelig helt original og med lav km. Slik som denne. Men en halv mill er litt i overkant av hva jeg ville betalt, selv for en SE.

Husker jeg så en SE til salgs da jeg kjøpte min første "vanlige" M3, da skulle de ha 350000,- Og det er 10 år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...