Skårholen Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Jeg er ikke gamle gutten, men har begynt å tenke garasje fremfor hus. Ikke rart om man har bildilla kanskje? Tenker 10 armeturer i taket 2 stk på hver side av bilen, 2 stk i over bilen, så i mellom bilene, så 2 stk over også til slutt på siden av bil nr2. + 2stk på hver vegg mtp løftebukk og polering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Jeg har tenkt på et par sånne arbeidslamper på stativ når det kommer til polering, og andre ting som krever litt godt med lys. For min del blir garasjen først og fremst garasje. Ikke isolert, ikke plater på veggene, ikke malt innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Vil annbefale å ha lampene på skrå i taket, mellom vegg og tak. Trenger ikke lys rett over bilen, hvis ikke du har lyst å se på taket ditt da. Få de ut til sidene, så slipper du så mye skygge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Et dumt spørsmål, men hva mener dere at dere trenger av bredde i en garasje for to stk biler? Vet jo at størst mulig er kjekkest. Men ikke mulig Og om jeg skal ha en 2søylers løft bukk(Maxjax eller lignede lav løftende bukk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Vil annbefale å ha lampene på skrå i taket, mellom vegg og tak. Trenger ikke lys rett over bilen, hvis ikke du har lyst å se på taket ditt da. Få de ut til sidene, så slipper du så mye skygge. Slik jeg har i garasjen, helt ypperlig. sprer lyset mye bedre, både når du skal skru og ved polering. Har rundt 10 armaturer på 50kvm garasje, og 7 armaturer på 45kvm "lager/garasje" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Et dumt spørsmål, men hva mener dere at dere trenger av bredde i en garasje for to stk biler? Vet jo at størst mulig er kjekkest. Men ikke mulig Og om jeg skal ha en 2søylers løft bukk(Maxjax eller lignede lav løftende bukk) Jeg føler jeg har brukt en del tid på å prøve å presse så stor garasje inn på ikke for stort område av det jeg hadde tilgjengelig. Den er tegnet med lukket del, og carport. Regnet på en E24 med begge dører helt åpne siden der skal det skrues seriøst. Den delen ble på 4,2m. Men da er det ikke plass til benk på siden, men må settes i bakkant. Og tegnet inn en X6 i carport delen. Den ble på 3,1m lysåpning... Mange standard dobbelgarasjer går i 60 moduler, der 680 ofte er den største standarden. Føler en ikke bør prøve seg på noe smalere om en skal bruke den ene delen til seriøs restaurering etc. Om en satser på 620, eller 560, men hadde plass til 680 hadde jeg angret ganske fort tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Hva er egentlig grunnen til at folk er så gira på slike lave bukker som max jax o.l ? Ser gang på gang at folk som har kjøpt seg slike småjekker har takhøyde til minst 1 meter høyere løftekapasitet på sedaner og couper, og hadde vert langt bedre gjort med en i "ekte" skala. I tillegg synest jeg bukkene har svært lite justeringsmuligheter og en generelt billig oppbygging, men det er jo meg om mitt. Har selv en 2 tons 2 søyler med skikkelig løftehøyde, og følger med på bruktmarkedet og der er det mange bedre alternativer. Greit nok dersom man stort sett holder på med polering o.l, men skal man skru synest jeg det er drøyt med 20k for så lite løftehøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Jeg føler jeg har brukt en del tid på å prøve å presse så stor garasje inn på ikke for stort område av det jeg hadde tilgjengelig. Den er tegnet med lukket del, og carport. Regnet på en E24 med begge dører helt åpne siden der skal det skrues seriøst. Den delen ble på 4,2m. Men da er det ikke plass til benk på siden, men må settes i bakkant. Og tegnet inn en X6 i carport delen. Den ble på 3,1m lysåpning... Hvorfor vil du bygge med carport? Det må vel være mye bedre å bygge en stor tett garasje, der bilen står tørt og beskyttet for dyr og slikt hele tiden? Kostnadsmessig blir det også ganske likt, men unntak av du trenger en litt større, evt. enda en port. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Mange fordeler med vanlig dobbelgarasje. Men den lukkete er isolert, og skal konstant være 20+-gr der inne. Så vil ikke kjøre bruksbilen ut og inn i varmen hele tiden. (kondensproblematikken) Vil heller ikke dra inn fuktighet i den delen det potensielt står prosjektdeler eksponert for korrosjon. LK og Muren Motorsport reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 En bil som brukes hele vinteren bør ikke oppbevares varmt. Den kan godt stå i garasje, men den bør være luftig og uten oppvarming. Liker løsningen på skissen lengre opp her jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Et dumt spørsmål, men hva mener dere at dere trenger av bredde i en garasje for to stk biler? Vet jo at størst mulig er kjekkest. Men ikke mulig Og om jeg skal ha en 2søylers løft bukk(Maxjax eller lignede lav løftende bukk) Størst mulig er vel alltid et ønske, men for å holde seg innenfor 50 m2 som ofte er en magisk grense valgte jeg å gjøre det mest mulig kvadratisk. Dvs 7x7,1m. Innvendig er den da 6,5 meter. Med to biler i bredden går det helt greit, også å jobbe med de. Har bukk som du beskriver i samme garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Min er 620x620. Bredden er slik at en får opp dørene, men ikke noe mer. Lengden er slik at e39en akkurat går inn med en stor kulegrill stående forran bilen. Skulle gjerne hatt 680x680, men det passet litt dårlig på tomta. Skal lage arbeidsbenk i 2.etasje isteden, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Se der ja... E39´en blir jo nesten borte i den digre garasjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Hehe, med en touran i tillegg så blir det trangt nok. Får ikke 2 5-serier inn der tror jeg. Har trapp i forkant på høyre side. Uansett endelig et sted å stå under tak å mekke/polere/osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå