Gå til innhold

Audi A8 kontra BMW 7Serie?


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

I denne klassen hadde jeg hverken valgt BMW eller Audi, men derimot Mercedes-Benz. Både W220 og W201 var og er state of the art når det gjelder kontinentkrysserne. W201 S500 får man sogar med 4x4, men det er S63 AMG som tiltrekker seg oppmerksomheten.

V12 motoren på 5980 cm3 utvikler 612 HK og et dreiemoment på massive 1000 Nm mellom 2000 og 4000 rpm. 0-100 km/t klarer S63 AMG på 4,4 sekunder (fire komma fire sekunder) og det tiltross for en vekt på 2270 Kg. Det må være surt å bli kraftig forbikjørt av et slikt slagskip hvis man f.eks har en E60 M5.

S-klassen er uten tvil stadig verdens beste bil i luksusklassen, men den har ikke nødvendigvis mest stil og fremtoning... der holder jeg en knapp på BMW´s Rolls-Royce Phantom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke vært en del trøbblem med tidlige 7serier av den typen også da? Lest noe om girkasser som ryker på den å. Men alle modeller har vel en akkileshæl sånn sett. Ville valgt Audien uten tvil, mye fetere en E65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse 2 ville jeg også valgt Audien. Ser rett og slett nyere og freshere ut.

Fronten og baken på BMW'en er rett og slett uspiselig.

Hadde helt klart vurdert S-klasse også.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20194188

Av de 3 er vel Audien den som er minst "gubbe-bil". Kjøp en e38 med mer power istedet :)

Aldri testet noen av dem, og de er langt unna det jeg ser etter i en bil. (Jeg syntes e39 var for stor når jeg testet det før jeg kjøpte e46en.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk kjørt to A8er med dette karroseriet, den ene med 3.7 V8 og den andre med 4.2 V8. 4.2 føles faktisk en god del sprekere en 3.7en.

Såklart komfy bil med påkostet interiør osv, men utifra kvaliteten på andre audi og vag produkter generelt som jeg opplever hver uke på verkstedet så hadde jeg styrt unna.

BMW E65 har jeg derimot ikke kjørt, alt jeg vet om den er at den er dritstygg rett og slett så hadde styrt unna den også.

Kjøp heller en velholdt E38 740i eller 750i :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt E65 745d, bilen var flott innvendig,var en heftig spekka individual versjon - noe som nesten ble farlig,var at man overhodet ikke føler hvor fort man kjører,savnet litt mer respons fra bilen på hvor i landet man lå i fart og styring - men de bilene er jo forsåvidt laget for å være veldig smoothe å kjøre.

Problemet er at bilen utvendig er fæl! Klarer enda ikke å like E65 og E66 - der bomma BMW stygt etter min mening.

Angående audien er den jo en god bil,men jeg synes fortsatt det forrige karrosseriet på A8'en ser fetere ut.

En fullspekket sen modell E38 740 eller 750 hadde jeg personlig foretrukket,da spranget opp til F01 730d er veldig stort prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå egentlig anbefale å kjøre begge bilene (om du ikke allerede har gjort det). Da jeg personlig synes at kjøreopplevelse er alfa og omega når man skal handle seg bil.

Utseendet er en smakssak og kan egentlig ikke diskuteres, når det er sagt er det ikke en tvil i verden om at jeg heller ville gått for en A8 foran en E65. Jeg slapp haka helt ned i asfalten første gang jeg så en slik (med facelift front vel og merke). og med enkle grep blir disse helt rå!

E65 er forsåvidt en grei bil å se på, men er ikke noe jeg ville brukt en halv million på.

audi_a8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så ville jeg valgt Audien av mer praktiske årsaker som Quattro osv! Audien ser også litt bedre og mer moderne ut i forholdt til 7ern! Men nå har jo ikke audi gått klar av problemer de heller, multitronic girkassa kan trøbble seg til har jeg hørt, ikke bare på A8 men også på andre modeller! Videre så er jo det at bilen ikke ruster et klart poeng samt at den interiørmessig ser mye mer moderne ut i forholdt til 7-serien som jeg synes begynner å trekke på årene! Den har liksom ikke det samme tidløse designet som f eks E39 og E38!

BMWen har dog bedre kjøreegenskaper men A8en med sin Quattro henger nok ikke så mye etter selv om den er litt tyngre i baugen enn BMWen. Jeg vil mene at det er i grunnen praktiske behov og følelser som av gjør dette bilvalget her, man får mye mer bil for pengene ved å velge en Audi men så er det det gode BMW følelsen man får i BMWen da! Jeg var i samme knipa selv da jeg skulle handle bil, valget sto mellom E60 525I og A6 2,4, jeg prøvde begge bilene rett etterhverandre og jeg falt for Audi denne gangen da den ga mer kvalitets følelse, utstyr og lavere km til over 50 000 kr mindre. Men så savner jeg også den gode BMW følelsen jeg hadde i E39en

Mitt råd er rett og slett å prøve begge bilene og ta det drefra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jo ikke audi gått klar av problemer de heller, multitronic girkassa kan trøbble seg til har jeg hørt, ikke bare på A8 men også på andre modeller!

Såvidt jeg kan se er det Tiptronic-kasse i den omtalte bilen, og de har det vært lite med.

Jeg tror ikke Multitronic har blitt levert på quattro-modeller. Vet ikke om de gjør det nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jo ikke audi gått klar av problemer de heller, multitronic girkassa kan trøbble seg til har jeg hørt, ikke bare på A8 men også på andre modeller!

Såvidt jeg kan se er det Tiptronic-kasse i den omtalte bilen, og de har det vært lite med.

Jeg tror ikke Multitronic har blitt levert på quattro-modeller. Vet ikke om de gjør det nå heller.

Beklager! Jeg sa feil! Jeg mente selvsagt Tiptronic kassa, som etter det jeg har hørt kan trøbble litt! Men det er jo klart at man hører mye forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg er normalt kjempeopptatt av balanse, respons og slike ting, men i denne klassen har det virkelig null og niks og si. Her er det cruising og mest behaglig transport fra a til b som er målet. Kjøre aktivt med slik bil? Bare tøys!

Klarte bare ikke la være å sitere dette, med denne filmsnutten! jeg får gåsehud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne klassen hadde jeg hverken valgt BMW eller Audi, men derimot Mercedes-Benz. Både W220 og W201 var og er state of the art når det gjelder kontinentkrysserne. W201 S500 får man sogar med 4x4, men det er S63 AMG som tiltrekker seg oppmerksomheten.

V12 motoren på 5980 cm3 utvikler 612 HK og et dreiemoment på massive 1000 Nm mellom 2000 og 4000 rpm. 0-100 km/t klarer S63 AMG på 4,4 sekunder (fire komma fire sekunder) og det tiltross for en vekt på 2270 Kg. Det må være surt å bli kraftig forbikjørt av et slikt slagskip hvis man f.eks har en E60 M5.

S-klassen er uten tvil stadig verdens beste bil i luksusklassen, men den har ikke nødvendigvis mest stil og fremtoning... der holder jeg en knapp på BMW´s Rolls-Royce Phantom.

W201? State of the art kontinentkrysser? Mercedes 190E? Jeg er ikke helt med :lol:

Jeg hadde forøvrig valgt 7-serien.. Synes rettogslett den er mer autofil :) Kongen er enig!

1271449853261_676.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...