Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Noen som har hatt/har problemer med at takluken fryser på e90'en. Om dette er normalt. Det er ikke det at jeg skal åpne den, men når bilen er kald, og kjører over en fartshump. Så kommer det et smell fra takluken og hører pakiningen løsner, og lager en slags gnise lyd til cup'en blir varm. Er det noe man kan smøre på, eller er det andre løsninger ute og går? Bilen er 2011 mod ikke kolisjonskadet eller modifisert på noen måte. Har heller ikke hatt takluken oppe siden september(bortsett fra når jeg kjørte den på verkstedet og lot den tørke over natten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt/har problemer med at takluken fryser på e90'en. Om dette er normalt. Det er ikke det at jeg skal åpne den, men når bilen er kald, og kjører over en fartshump. Så kommer det et smell fra takluken og hører pakiningen løsner, og lager en slags gnise lyd til cup'en blir varm. Er det noe man kan smøre på, eller er det andre løsninger ute og går? Bilen er 2011 mod ikke kolisjonskadet eller modifisert på noen måte. Har heller ikke hatt takluken oppe siden september(bortsett fra når jeg kjørte den på verkstedet og lot den tørke over natten)

du kan jo prøve å smøre pakningen med type "rubber care", f.eks. Autoglym Vinyl & Rubber Care eller Swissvax Seal Feed, som forhindrer at typisk dørpakninger fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville startet med å gjøre pakning og lakk skikkelig rent og så legge voks på lakken der den ligger an mot pakningen. Min erfaring er at rene pakninger og flater er det som fungerer best i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On 13. januar 2016 at 12.54, Mjukas skrev:

Er det flere enn meg som har rust i dørhengslene på dørene foran? 

Tenkte å spraye/smøre dem med litiumfett, men vet ikke om det har så mye for seg når de allerede har begynt å ruste?

Har ikke rust i hengsle, men selve bolten i hengslet er overflaterustet, kun venstre side foran. Vet ikke om jeg gidder å gjøre noe med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal bestille meg spacere, og nye bolter, helst i dag. Fant ut av GS sin katalog at E91 LCI skal ha M12x1.5.

Brakes mener ifølge H&R katalogen at jeg skal ha M14x1.5..

Hva er riktig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...