Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Okei. Får feilmelding på DSC og DBC systemet, og rattet er veldig tungt å svinge med. Sjekket feilkoden med iCarly og eneste feilmeldingen jeg fikk opp er "steering angel sensor". Leste litt rundt på nettet at det kan hende at den sensoren trenger kalibrering?? Noen som har vært borti dette før?

20160410_144913.jpg

20160410_144957.jpg

20160410_152109.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurte på hva som er riktig mtp kw(hk) på bilen min, ifølge statens vegvesen er det 120kw(163hk) , andre sider sier 135kw(184hk) .

Søkte opp understellsnummer og la det inn på VIN Decoder til bimmer.work, de sier også 135kw (184hk)

Hvem skal jeg tro på? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, engage92 skrev:

Hei, jeg lurte på hva som er riktig mtp kw(hk) på bilen min, ifølge statens vegvesen er det 120kw(163hk) , andre sider sier 135kw(184hk) .

Søkte opp understellsnummer og la det inn på VIN Decoder til bimmer.work, de sier også 135kw (184hk)

Hvem skal jeg tro på? :P 

Er det norsk bil? Da ligger det kanskje power reduction package inne som et tilvalg om du sjekker utstyrslista på VIN nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, papertiger skrev:

Er det norsk bil? Da ligger det kanskje power reduction package inne som et tilvalg om du sjekker utstyrslista på VIN nr.

Norsk bil ja, ikke importert. 2011 modell men kan ikke finne noe om power reduction package...hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På konas X3 står det 190kW (258hk) i VIN-decoder, selv om den er trimmet ned til 211hk. I utstyrslista på X3'en står det S843A "Leistungreduzierung/Power reduction".

På Vegvesenets sider står det 211hk.

Ut fra dette vil jeg si at du ikke nødvendigvis har 135kW (184hk), selv om det står i VIN-decoder. Det som gjør utslaget er hva som står i utstyrslista, men Vegvesenets sider er sannsynligivs også riktige.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2016 at 3:40 AM, sverfo said:

Okei. Får feilmelding på DSC og DBC systemet, og rattet er veldig tungt å svinge med. Sjekket feilkoden med iCarly og eneste feilmeldingen jeg fikk opp er "steering angel sensor". Leste litt rundt på nettet at det kan hende at den sensoren trenger kalibrering?? Noen som har vært borti dette før?

20160410_144913.jpg

Restter styrevinkel-sensoren (når bilen står i park, motor igang), ved å svinge helt ut til begge sider, og så tilbake til midten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei.

Har en BMW E91 Prefacelift 2008. Har ett problem med at venstre lyktespyler ikke går helt ned. Lyktespylerdeksel er knekt på innsiden. Har dette noe å si?

Merker at mekanismen bråker (den virker litt "tørr"???) når den går inn igjen, og er litt tung å trekke ut. Høyre side er helt perfekt. Dette skjedde plutselig, noen som vet hva dette kan være, og må jeg bytte alt?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Satser på at dette er riktig tråd, og at den er aktiv :). 

Hei! Jeg har en 05/06 E90 320d 163hk. Måtte bytte turbo da jeg nærmet meg 200k på kilometerstanden og den havarerte elektronisk. Nå med den nye turboen virker det som den ikke har like hissig drag lenger. Har ikke testet toppfart, men den har ikke samme draget virker det som. Noen som har spekulasjoner/forklaringen rundt dette? 

Edit; Ny turbo som ble satt inn skal være original.

Endret av JayEK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Hei nettop kjøpt en e91, alt fungerte ganske greit med den fram til for noen dager siden når jeg sletta alt musikk fra gamle eier og skulle laste inn nye sanger i interne harddisken, da komm alle disse bildene opp på skjermen: noen som har vært borti det før? 

Eneste som virker er navi, aux og radio! Også Bluetooth for samtaler osv 

IMG_5765.JPG

IMG_5766.JPG

IMG_5763.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...