Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Strat0s skrev:

Noen som har prøvd 9,5x18 et15 et20 og 10,5 et15? Nettopp henta et sett og nyskjerrig på hvordan d blir

E91 lci

Sterkt tvilsomt at det vil gå med det innpresset. Da trengs det i såfall valsing + trekke ut skjermer, dekkstrekk og kanskje litt mer negativ camber. I hvertfall bak.

5 timer siden, Øyvind L. skrev:

Noen her som kjøre med 10x18 ET 25 bak på E90 facelift? 

Vil nok gå med dekkstrekk og valsing (noe jeg tviler på at du vil hehe). Mulig det går med kun valsing også.

Jeg hadde 19x10 ET27 med 255/30 bak på min gamle E90 LCI, det subbet når bilen krenget nok, eller av og til i humper hvis jeg hadde noe ekstra vekt i. Dette var med coilovers i godkjenningshøyde og urørte hjulbuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daniel. skrev:

Vil nok gå med dekkstrekk og valsing (noe jeg tviler på at du vil hehe). Mulig det går med kun valsing også.

Jeg hadde 19x10 ET27 med 255/30 bak på min gamle E90 LCI, det subbet når bilen krenget nok, eller av og til i humper hvis jeg hadde noe ekstra vekt i. Dette var med coilovers i godkjenningshøyde og urørte hjulbuer.

Hmm Ok.. Hadde håpet på 265/35/18 på 10" med ET25... Bilen har KW v2. Jeg må ha det slik at felgene går inn i hjulkassa i humper. Liker ikke at bilen er høy bak og lav foran. Blir helt tragisk å kjøre med da.. Da må jeg måle litt mer. Om det holder å valse kanten på innsiden av skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Hmm Ok.. Hadde håpet på 265/35/18 på 10" med ET25... Bilen har KW v2. Jeg må ha det slik at felgene går inn i hjulkassa i humper. Liker ikke at bilen er høy bak og lav foran. Blir helt tragisk å kjøre med da.. Da må jeg måle litt mer. Om det holder å valse kanten på innsiden av skjermen.

hadde faktisk 19x10 med 275 falken på 11 mod 320'n jeg hadde engang i tiden, husker ikke innpress men det subbet ikke ved aktiv kjøring. den sto på orginalt understell

IMG_1134.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Øyvind L. skrev:

Hmm Ok.. Hadde håpet på 265/35/18 på 10" med ET25... Bilen har KW v2. Jeg må ha det slik at felgene går inn i hjulkassa i humper. Liker ikke at bilen er høy bak og lav foran. Blir helt tragisk å kjøre med da.. Da må jeg måle litt mer. Om det holder å valse kanten på innsiden av skjermen.

Godt mulig valsing holder ja, er ganske tykk kant på hjulbuen E9x.

Kan søke litt på Google, da? Er ganske mye info rundt hva som går og ikke går på disse :)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

hadde faktisk 19x10 med 275 falken på 11 mod 320'n jeg hadde engang i tiden, husker ikke innpress men det subbet ikke ved aktiv kjøring. den sto på orginalt understell

IMG_1134.JPG

Min er en god del lavere bak, men er ganske god plass i hjulhuset bak på de bilene. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Godt mulig valsing holder ja, er ganske tykk kant på hjulbuen E9x.

Kan søke litt på Google, da? Er ganske mye info rundt hva som går og ikke går på disse :)

Ja jeg får undersøke litt mer. Og gjøre noen målinger på bilen også. :)

Men med ET 25 så kommer de 2mm lenger ut enn de du hadde med ET27.😕

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Min er en god del lavere bak, men er ganske god plass i hjulhuset bak på de bilene. 😀

trekker du ut skjermer litt så skal det være god plass til 275 med rett innpress, husker ikke engang hva de heter engang de felgene som satt der.  dette var noe jeg fikk forhandler til å setter på siden den sto på stygge 20" hjul, da satte de på disse istedenfor å sa de skulle sette på med 255dekk men det gikk jeg ikke med på så fikk viljen min med 275 så det ikke ble dekkstrekk :) subbet ikke ved skikkelig aktiv kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Daniel. skrev:

Sterkt tvilsomt at det vil gå med det innpresset. Da trengs det i såfall valsing + trekke ut skjermer, dekkstrekk og kanskje litt mer negativ camber. I hvertfall bak.

Vil nok gå med dekkstrekk og valsing (noe jeg tviler på at du vil hehe). Mulig det går med kun valsing også.

Jeg hadde 19x10 ET27 med 255/30 bak på min gamle E90 LCI, det subbet når bilen krenget nok, eller av og til i humper hvis jeg hadde noe ekstra vekt i. Dette var med coilovers i godkjenningshøyde og urørte hjulbuer.

Har 215 og 225 dekk på felgene så strekk blir det :D Håper jeg slipper og trekke ut skjermer, høres sketchy ut ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strat0s skrev:

Har 215 og 225 dekk på felgene så strekk blir det :D Håper jeg slipper og trekke ut skjermer, høres sketchy ut ja...

Vel jeg tviler litt på at 10,5 ET15 vil gå uten valsing og eventuelt trekke skjermene litt ut. Men det finner du jo fort ut av hvis du prøver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ingvaldsen skrev:

trekker du ut skjermer litt så skal det være god plass til 275 med rett innpress, husker ikke engang hva de heter engang de felgene som satt der.  dette var noe jeg fikk forhandler til å setter på siden den sto på stygge 20" hjul, da satte de på disse istedenfor å sa de skulle sette på med 255dekk men det gikk jeg ikke med på så fikk viljen min med 275 så det ikke ble dekkstrekk :) subbet ikke ved skikkelig aktiv kjøring.

255 er nok mest riktig når man skal ha 225/40/18 foran, men 255 på 10" felg blir litt smalt så vil opp på 265 helst. Blir ikke aktuelt å lage meg hjulbue, men å valse kanten inni hjulhuset det går fint hvis jeg må det. Har valse liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som er mulig og få ut av 318d 143hk? Eigd e90 pre og lci 320d før og det var en helt annen verden...

Tenkte på muligens ny turbo, dyser? Prøvde og finne @TRF sine lister for og se om der var steg 2+, steg 3 osv, men fant ikke de desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke e9x spesifikt spørsmål, men m47.

Var å bisto en kar med en m47tu e90 2005. Ganske så bra med trykk i oljepåfylling, blåser olje rimelig bra. Sjekket VHV, så bra ut. Startet opp motor uten VHV,samme trykk i oljepåfylling. Veldig lite trykk på plasseringen til VHV.

Hva er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...