Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tja, 2.4 er jo rimeligere. D5 og 2.0T ligger gjerne på samme prisnivå. Men det kommer mye an på antall km de har gått da.

Så Volvo har også problemer med automatkassene? Samme som Audi og BMW da. Slitsomt. Kan jo ikke ha diesel med gir. Tror jeg hadde møtt veggen pga tidlig giring da...

Skrevet

Tja... er svaret på problem med automatkassene.

Hvis bilen er kjørt hardt så har de en tendens til å ryke.

Det du skal se eller føle etter er om det tar tid fra du setter til drive til den begynner å dra. Hvis den går et sek og kommer ett lite dunk så er ikke det noe positivt. Følg også med på at den girer mykt på alle girene. Gjør den det er det ikke noe problem.

Så så lenge bilen ikke har blitt herjet med, så skal ikke automaten være noe problem.

Ingen av de jeg kjenner som har v70 har hatt problemer med kassen, mens drosjer og politibiler har hatt, men de har jo igjen litt annen kjørestil.

Husk også at 2.4 mest sannsylig er importbiler, tror nesten ikke det ble solgt noen med den motoren i norge pga at sylindervolum fortsatt hadde avgift.

Skrevet

Kjekke tips! Noen typiske rustproblemer, tilsvarende bakluka på e39, dørene (og alt annet...) på e46, eller andre ting å være obs på?

Skrevet

Jeg har hørt at automat kassene på bensin femmerne har hatt en tendens til å gå i stykker! Videre så har Volvo alltid fått høre at automatkassene deres er forholdsvis trege og ganske tungkjørte! Men min erfaring med en V70 2,0T med automat er ikke så ille, synes kassa fungerte bra nok for meg i allfall! Skal man ha en sportslig bil så kjøper man ikke Volvo stasjonsvogn med automat, så jeg vil si at automatkassa er tilstrekkelig i en sånn bil i allfall :)

V70en har jo også fått 10 år på seg nå og jeg har ennå ikke hørt om noe særlige rustproblemer! Tror de er ganske så bra rustbeskyttet enn det som var tilfelle på tidligere Volvoer!

Skrevet

Sportsbil blir det jo uansett ikke, som du sier. :)

Tror noe av greia er at en må venne seg til automatkassa også. Har holdt på å dø et par ganger i rundkjøringer med A6'en til han far. spesielt om en kommer glidende sakte inn mot rundkjøringa, ser en luke og gir gass. først prøver den på giret den er i, finner ut at det ikke holder, så girer den ned, og prøver å få i gang litt moment. Da har det gått et sekund eller to, og luka har blitt FARLIG liten. Dritskummelt for en som er vant til å ligge i rett gir og bare flise ut i små luker!

Skrevet
":1pqswqqf]Sportsbil blir det jo uansett ikke, som du sier. :)

Tror noe av greia er at en må venne seg til automatkassa også. Har holdt på å dø et par ganger i rundkjøringer med A6'en til han far. spesielt om en kommer glidende sakte inn mot rundkjøringa, ser en luke og gir gass. først prøver den på giret den er i, finner ut at det ikke holder, så girer den ned, og prøver å få i gang litt moment. Da har det gått et sekund eller to, og luka har blitt FARLIG liten. Dritskummelt for en som er vant til å ligge i rett gir og bare flise ut i små luker!

Er vel Tip-Tronic i disse A6'ene, og da kan man jo forberede seg for å unngå slike situasjoner.

Skrevet

Jepp, endte med å kjøre i "manuell" modus, for ikke å bli gal :)

Dag nr. 3 gikk det bedre også i automatmodus. Bare la om kjørestilen til skikkelig "mann med hatt" :)

Skrevet
":f02ao232]Kjekke tips! Noen typiske rustproblemer, tilsvarende bakluka på e39, dørene (og alt annet...) på e46, eller andre ting å være obs på?

v70n ruster ikke så lenge den er vasket og vedlikeholdt. Jeg kjenner ikke til noen problemer med den. De blemene jeg hadde på min viste seg å være gamle skader.

Det med automaten gjelder alle biler, vanesak bare.

Skrevet

Er vel Tip-Tronic i disse A6'ene, og da kan man jo forberede seg for å unngå slike situasjoner.

Multitronicen i min 2006 A6 skal jo være kjappere enn Tiptronicen, men i "D" så er også denna dødelig "seig" hvis man skal gjøre en rask akslerasjon! Holder på å bli gal noen ganger rett og slett, men hvis den vippes ned i "S" eller i "manuell funksjon" så forandrer den helt karakter og blir riktig på hugget! Også er jo fordelen med Multitronic at den er "trinnløs" og at man ikke merker girskiftene :)

Men som sagt så er automatkasser noe man fort vender seg til etter litt kjøring en en sånn bil :)

Skrevet

Lurer litt på e39 igjen nå... Er jo god plass i baksetene der egentlig. Arg... Klarer jo aldri bestemme meg.

Må få lånt meg en tvillingvogn, og dra rundt på bilbutikker og teste ut hvordan det funker.

Skrevet

Da har jeg prøvekjørt en 2005 volvo v70 d5 (automat). Overraskende god bil!

Skikkelig deilige seter, overraskende fin lyd i motoren, og godt skyv.

Styringen er jo ikke akkurat direkte, og jeg følete ikke jeg hadde spesielt kontakt med underlaget.

Totlat sett likte jeg denne mye bedre enn A6'en.

Sammenlignet med "nye" Passat har den større bagasjerom, men litt mindre bakseteplass.

Skrevet
":1wd3agcd]Da har jeg prøvekjørt en 2005 volvo v70 d5 (automat). Overraskende god bil!

Skikkelig deilige seter, overraskende fin lyd i motoren, og godt skyv.

Styringen er jo ikke akkurat direkte, og jeg følete ikke jeg hadde spesielt kontakt med underlaget.

Totlat sett likte jeg denne mye bedre enn A6'en.

Sammenlignet med "nye" Passat har den større bagasjerom, men litt mindre bakseteplass.

En pent senket BMW E39 540iA Touring med de rette felgene neste... :)

Skrevet

Hehe!

Skal sjekke ut e39 nærmere en av dagene. Onkelen til Anja har en 523iAT. Får måle og sammenligne litt, men må si volvoen overrasket meg! Bra lyd i anlegget også.

Skrevet

Er det noen som har innvendige bagasjeromsmål på e39 touring? Må ha plass til vogn som måler ca 80x100x60 (BxLxH).

Har ikke fått sjekket de ut selv ennå.

Barnesete bør vel få plass. De ser ganske romslige ut i baksetet, uten at jeg har testet å få inn en stol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...