Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk min F10 levert med nye Nokian Hakka 7 (pigg) i 225/55-17, og synes så lang den har klart seg godt på vinterføre. Hadde en tur Grimstad - Oslo retur nå i helgen, mye slaps og snø langs E18 men ingen problem med forbikjøringer etc. Synes bilen går stabilt og fint. Hjemme har vi en kort men bratt bakke opp til garasjen, her klarer F10en seg bedre enn E61 vil jeg påstå. Ingen problem selv med løssnø etc. Neste helg blir det tur over fjellet til Bergen, så da ligger det vel til rette for en ordentlig vintertest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har et generelt spørsmål til tråden her, etter å ha lest litt gjennom. Hvordan er F10/11 på feil, i forhold til antall feil man hadde på E39 og E60/61 den gang de var i alderen  0-5 år?
Leser at F10 har mye små irritasjonsmomenter. Lite store mekaniske feil, men mest på software og plastdetaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Flere her som har opplevd sprekk i plasten på baklykten som sitter på koffertlokket? Byttet ut den ene og nå har det plutselig dukket opp på den andre. Bmw norge vil ikke dekke dette fordi de sier at bilen er importert, veldig rart synes jeg når dette er en fabrikk feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke nekte deg service/garanti jobb om bilen er under 2 år fra opprinnelig salgsdato, selv om den er import. Er den over det, må du rette reklamasjonen din til firmaet som importerte.

Importerte du den selv, så har du ingen mulighet.

 

Redigerte litt på teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener men jeg har en 2011 modell og jeg synes det er helt feil at dem ikke dekker dette når det er en fabrikk feil på disse

De kan ikke nekte deg service/garanti jobb om bilen er under 2 år fra opprinnelig salgsdato, selv om den er import. Er den over det, må du rette reklamasjonen din til firmaet som importerte.

Importerte du den selv, så har du ingen mulighet.

Redigerte litt på teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helt ubrukelig det oversiktskartet over sikringer på F11. Røk en sikring når jeg bytta til LED pærer i bagasjerommet, umulig å komme til sikringene bak hanskerommet gjennom den lille luka, og nærmest umulig å forstå den lille papirlappen som skal beskrive hvor/hvilke sikringer det er osv. Fant tilslutt ut at sikringen som var gåen låg bak...Huff :stupid:

 

Men dette er flisespikkeri. Mer irritabelt enn det er en feil/mangel. Vi har hatt vår F11 i halvannet år nå (520D 2011 modell), så og si feilfri. Eneste som er, er at jeg får feilmelding på at batteriet er gåent og må byttes. Har stått på lading jevnlig, men kommer ikke høyere enn 4 ampere. Litt dårlig at et batteri skal ryke så fort? Har også en E34, batteriet er nærmere 5 år, og fremdeles bra...Må nytt batteri kodes inn i bilen om en skal bytte på f11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...