Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Plages litt med at bilen går litt ujevnt når den er kald. e39 520d 01 mod. Alså M47 motor.

Er som regel rett etter oppstart, når jeg skal akselerere opp i fart, så kan jeg holde jevn gass og den er litt treig, før den brått skyter fart. Som om turboen henger igjen.

Bilen har nettopp fått nytt dieselfilter, alle vakumslanger er nye. Ingen feilkoder med INPA utenom needle motion sensor, som har vert der i en evighet, også før bilen ble slik.

 

Noen som har noe tips?

Synes også den kakler noe helt ekstremt, føler den ofte kakler mer enn når jeg kjøpte den :P Alt av motordeksel er på plass, men noe som kan hjelpe og forhindre kaklingen? ( Bilen har forøvrig gått 324k )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 60 km/t og oppover på turtall under 3 tusen kan jeg merkbart kjenne at den går over i en "nødmodus" fuel consumtion nålen står stille om jeg speeder mer. Jeg må trykke ned kick down. Eller sleppe speeden og speede ogjen for å få full kraft igjen. Er ingen varsel lys i dashbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysiske forskjeller som TRF over her påpeker, bla turbo og dyser er forskjellig.

 

Visst du finner fram en 2006mod 318d, og en 320d her: www.realoem.com

 

Så kan du sammenligne og se hva som er forskjellig.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ut feilminnet på bilen for moroskyld og der lå det jammen en del lagra uten at jeg har merka noe forskjell i de to åra jeg har hatt denne bilen i hvert fall.
Aner ikke hvor lenge de har ligget inne. Har N47TU2 varianten, den går fint, merker ikke noe feil. Ingen lamper lyser heller.
Kodene som lå inne var 3ff0 air mass flow sensor og glow plug cylinder 1-4 activation. 
Er det noe jeg burde sjekke ekstra i forhold til disse feilkodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

har noken kjennskap til dinna feilkoden her?

Gulmotorlampe:

P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift

Lampa kjem opp når e kjøre ca i 80km/t i en litt bratt oppoverbakke.

Bil: BMW 320d e91 05mod

Endret av ahe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

har noken kjennskap til dinna feilkoden her?

Gulmotorlampe:

P3264 Mass or Volume Air Flow Too Low due to Sensor Drift

Lampa kjem opp når e kjøre ca i 80km/t i en litt bratt oppoverbakke.

Bil: BMW 320d e91 05mod

Den har vært oppe her tidligere. Søk på P3264 i tråden\forumet, så finner du en del.

Ellers, les igjennom første posten for en grunnleggende forståelse av hvordan det fungerer. Da er det enklere for deg å beskrive problemet, samt enklere å få gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...