Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Galleritrykk eller railtrykk skal være 250 bar for at dysene skal åpne. Det sitter en reguleringsventil bak på høytrykkspumpe som kan tulle.

Går det Ann å bare bytte regulerings ventilen eller må hele pumpa byttes? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med dette? Live måling tatt fra rheingold på n47 motor viser -40 grader på eksostemp før dpf. Har fortsatt orginal KAT og dpf. Dette indikerer vel kabelbrudd. Spm er: har dette noen betydnig? Bilen går fint på alle måter, og ingen feilkoder. Brukes den manglende temp verdien til noe spes? Bilen regenerer som den skal. 9286f89374ea054e311aa9831171aa4f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med dette? Live måling tatt fra rheingold på n47 motor viser -40 grader på eksostemp før dpf. Har fortsatt orginal KAT og dpf. Dette indikerer vel kabelbrudd. Spm er: har dette noen betydnig? Bilen går fint på alle måter, og ingen feilkoder. Brukes den manglende temp verdien til noe spes? Bilen regenerer som den skal.

 

Jeg har samme "problem" på min. Hvis den skulle hatt en verdi der og får -40 burde det vel kommet opp en feilmelding?

Tipper det stemmer som nevnt over at vi ikke har den sensoren.

 

Edit: Hvilket program er det forresten du bruker?

Endret av Mjukas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen som kan gi meg et svar på hvor langt diesel-motorane (og bensin) har godt av å gå? Ska kjøpe bil etterhvert og hadde vært fint å vite:)

Edit: Gjelder i hovedsak 3-serie e46 og e9x

Endret av Bondaln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de har generelt ikke så godt av å gå så langt. Hvis du ser på måten de er lagd på, og tyrkkutviklingen i forbrenningskammer mot veivposisjon så er det et under at de holder i det hele tatt.

Ok, takk for svar:) Så jeg bør rett og slett finne en bil med så lav kilometerstand som mulig?

Endret av Bondaln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...