Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å tester litt på min 520d i dag. 2007 M47TU2.

Lav kjølevanndtemp (60c).

Har byttet begge termostater og renset egr. Forslag? Sitter på mobilen så ikke lett å søke her.

Skrevet

Du har jo en varmeveksler på undersiden av oljefilter, nedi ved motorfeste.

Hvor lang tid kjører du for å få 60 grader? Går den ikke over det?

Skrevet (endret)

Hadde same problem på min E60 2009. byttet begge thermostater uten at det hjalp noe videre. Har du webasto? sjekk isåfall den elektriske sirkulasjonspumpa. Denne laget problemer for meg.

 

Edit: ble plutslig I tvil om det var en mangnetventil til sirkulasjonen av vannet I forbindelse med webasto som var problemet. Hadde da problemer med å få motor over 75'.

Endret av Maxmek
Skrevet

Jeg ville prøvd å blende kjølelinja som går via EGR for å være sikker på at du har utelukke det som feilkilde.

Skrevet

Driver å tester litt på min 520d i dag. 2007 M47TU2.

Lav kjølevanndtemp (60c).

Har byttet begge termostater og renset egr. Forslag? Sitter på mobilen så ikke lett å søke her.

Automat? Har vært borti at varmeveksleren til girkassen skaper slike problemer.
Skrevet (endret)

Automat ja. Ok. Da skal jeg se på den.

 

EDIT:

 

Hvor sitter denne egentlig? Klarer ikke finne den på ETK.

Endret av SweetBMW
Skrevet

Hos meg var temp sensor gåen. Viste Max 60-70 før skiftet, og 88 etter å ha byttet. Ved kaldstart viste den samme temp som utetempmåleren. Så feilen kom bare ved varm motor.

Skrevet

Automat ja. Ok. Da skal jeg se på den.

EDIT:

Hvor sitter denne egentlig? Klarer ikke finne den på ETK.

Følg rørene fra girkassa, mener den er på venstre side av radiatoren
Skrevet

Ble fristet til å stille et spørsmål her...

 

Har nå en 2011/12 530xdat med n57d30o1 motor som jeg overhodet ikke har noe trøbbel med. Men siden bilen ikke har vært min eiendom særlig lenge (og jeg er litt i overkant nysjerrig på ting under the hood), så måtte jeg bare finne ut hva som skjulte seg i error-loggen. Brukte ISTA/D (Rheingold) v3.46.20. Det var spesielt én feil som tok litt av nattesøvnen og som jeg ikke helt har funnet ut av:

 

Feilmelding:

Rail pressure sensor deviation test: permissible rail pressure correction too high

 

Beskrivelse:

The fault code is logged when the correction value for the rail pressure exceeds the 1 bar limit.

 

Jeg har ikke ennå funnet ut av hvordan avlese/logge verdier fra sensorer på denne motoren (litt for nytt for meg), så tenkte å høre her om noen har anelse om hva dette kan være? Screenshots er vedlagt.

post-59608-0-81450500-1419100826_thumb.p

post-59608-0-32539900-1419100834_thumb.p

Skrevet

Det er logget en gang med for lite trykk i railen. Betyr ikke noe foreløpig.

Merker du noe eller feilen kommer tilbake, så kan det være feks sensoren som ista foreslår.

Skrevet

Takk, Otis. Av en eller annen grunn så lar ikke denne seg slette (eller så kommer den umiddelbart igjen), men jeg skal følge med. Vet du om denne maskinen har en sånn "pressure relief valve" i andre enden av railen? Leste litt om common-rail generelt, og fant det er det vanlig med trykk-sensor i enden og en avlastningsventil i andre enden, men vet ikke når det gjelder denne motoren...

Skrevet

Tok en ny test nettopp. Sletta feilkoder, gassa litt mens bilen stod i ro i garasjen... Samme feil, og den lar seg ikke slette...

 

 

post-59608-0-51969500-1419117195_thumb.p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...