TRF Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2013 ja det har jeg, men send en mail så slipper vi å ta det i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Hei, Editerte hele innlegget da vi lokaliserte feilen, eller en av kanskje flere. Med live data på INPA viser MAF på tomgang full skala, altså det svarte går helt til topps og den lå på ca 60 kg/h på tomgang.. Det var også et ropetegn fremfor tallet ( ! 60 kg/h) Er dette rett verdi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_bmw Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Hei, har byttet lmm på en venn sin x3 2.0d men får fortsatt feil på den og motorlampe. Må ny lmm kodes inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Har lest hva du skriver om forbruk i første post, vet ikke om jeg er helt i stand til å forstå alt. Jeg har i flere år lagt merke til at obc viser ca 20% mindre forbruk enn hva jeg får dersom jeg deler fylte liter på utkjørt distanse. Med tanke på at obc regner forbruk fra div mapper og ikke fra hvor mye diesel som faktisk renner gjennom rør/slanger, kan et ukorrekt obc -forbruk indikere feil/slitasje på f.eks injektorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Det er mulighet for å justere OBC slik at den viser korrekt forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Det er mulighet for å justere OBC slik at den viser korrekt forbruk. Ja, iflg verkstedhåndboka skal det være mulig. Men jeg har forsøkt via skult meny uten å få det til. Har lest tråder hvor det er kommet frem til at på e46 er det ikke mulig. Kan du viser til tråder hvor noen har klart å juster dette på e46? (så slipper vi å bruke diesel-tråden til obc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Nei, antok faktisk at det gikk an på e46, da e39 kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eper Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Trenger tips og råd. Har en e61 fra 2005 (M57-TUD25). Har i lengre tid vært plaget med at den fusker ved lett cruise speed. Bare ved "drifts varm" motor. Dvs problemet kommer raskere når det er varmt ute. Veldig irriterende og sikkert ikke bra for bilen. Har forsket lenge på dette og symptomet inntrer ved et klart mønster. Forsiktig nesten ikke pådrag fra 1500/1700 rpm så nøkker det i bilen. Skikkelig fusking. Dette gir seg etter passerte ca 2000 + rpm. Bilen er manuelt giret. Går som ei kule ellers, men når en skal forsøke å kjøre normalt så kommer dette og det er der permanent som nevnt. Har renset egr, byttet luftmasse måler og agr termostaten. Mistenker at bilen har gått kaldt over lengre tid, men sjekker temp så kommer den over 75 grader etter en stund. Ved aktiv kjøring får jeg den over 90 grader ++ uten problem. Vurderer å bytte hovedtermostat også siden kald driftstemp kan være rot årsaken, men står nå fast ift å få løst selve problemet som har oppstått gradvis. Skulle gjerne hatt tips om hva som bør gjøres videre for å få bukt med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth931 Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Hei, har en '94 525TD E34. Noen som har vært borti dårlige ventilløftere (Kakkling) og slark i registerkjedens sleide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SF-Racing Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Prøver meg i denne tråden. Har en 525d e60 2005mod som har rusla 136000km som til tider kan fuske. Etter å lest litt i mellom her finner jeg ut at det er et problem med at agr blir sota/kosa ned samme med innsuget. I dag prøvde jeg å blende vacum til agr for å slippe at det skal komme like mye "dritt" inn i innsuget. Men da kom motorlampa. Sletta feilkodene som var da AGR ventil, for høyt ladetrykk og partikkelfilter. Gikk fint i ca 30 min så kom lampa igjen, skal se hva feilkodene er i morgen. Men er det ikke mulig å blende vacum til denne uten å få feilmeldinger? Mener jeg har lest andre ha gjort dette. Og hvem selger bypass til denne så jeg slipper det surret her? Og har denne modellen swirflaps? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2013 Det hjelper ikke med bypass. Du kan ikke blende egr uten at vi (eller noen andre) programmerer dette bort. Du sendte pm, jeg spurte om hvilken bil det var snakk om fordi det finnes mange forskjellige motorer. Din bil HAR swirl flaps, type stor, og disse har vi på lager. Part filter er trolig for høyt mottrykk? Da må dette byttes, eller fjernes og programmeres bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SF-Racing Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Det hjelper ikke med bypass. Du kan ikke blende egr uten at vi (eller noen andre) programmerer dette bort. Du sendte pm, jeg spurte om hvilken bil det var snakk om fordi det finnes mange forskjellige motorer. Din bil HAR swirl flaps, type stor, og disse har vi på lager. Part filter er trolig for høyt mottrykk? Da må dette byttes, eller fjernes og programmeres bort. Hva har du på lager? nye swirlflaps eller plombering av dette? Type stor er dette 33mm? Hva mener du det hjelper ikke med bypass? Hvorfor selge dette om det ikke hjelper? Tenker om du setter på bypass og omprogramerer så må jo det bli mye mindre koks og sot i innsuget. Mener selv at jeg leste på side 1 at dette var bra ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Hva tenker dere om denne egr ventilen? Annet en at den er nedsotet. Skal det ikke være en slange å den lille tynne nippelen som kommer ut fra den "klokka" ? Og hvordan i guds navn og rike kommer man til boltene nede på ventilen, for å skru av ventilen for rens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2013 SF : blendeplater til din. Det hjelper ikke fordi den også må programmeres. Du må gjerne bruke bypass, men du kan ikke bruke det uten programmering. crzy, nei. Det går med litt finurlig sammensetning av verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Mai 24, 2013 Share Skrevet Mai 24, 2013 Den egr ventilen har vel gjort sitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå