TRF Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2013 svart i din egen tråd. Har du lest første side? sjekk vakumslanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raastad Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 i will, tenkte kanskje noen andre hadde vært borti det sammen uten at det var vacum slanger, eventuelt vis det alt av vacum er bra! hva kan det eventuelt være da? er helt grønn på diesel:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juli 16, 2013 Share Skrevet Juli 16, 2013 Forslag til ka som kan ha skjedd?; Ligger i 120kmt ca, rundt 3500rpm, bilen kutter, mister fart, et par styggelyder fra fronten, og massiv kvit røyk. Får på tenninga, men ikkje mere enn det, motoren går ikkje rundt. Dette kom etter 1,5 runde på nurburgring, altså ganske hardkjørt fra før.. Sjekka raskt motorrom, alt såg bra ut ved første øyekast, mere fekk eg ikkje sett da tauebilen kom og bilen står nå hos det firma.. Skal sjå på bilen imorgen/sende den til verksted, men forslag til ka som eventuelt kan møte meg eller noke eg kan sjekke sjølv? Vansklig å si utifra det som er sagt, så forventer INGEN fasit! Takker på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2013 Styggelyder fra fronten er aldri bra. Vibrasjoner i clutchpedal?` Hvaslags lyder? Den hvite røyken, "blåhvit" altså olje, eller uforbrent diesel hvit? Har du noe å sjekke feilkoder med? Lykke til, ufattelig kjipt når sånt skjer på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juli 16, 2013 Share Skrevet Juli 16, 2013 uforbrent diesel hvit, var mykje røyk også, ikkje berre litt. Lydene er vansklig å forklare dessverre, skjedde veldig fort, men skranglelyderaktig(?) eller plastikk/metall, hugser dessverre dårlig :/ Småvibrasjoner fra clutchpedal var det gjerne, men ikkje mykje, er også ny clutch kjørt maks 2000km. Uansett så blir det å ta en titt for å sjå på det imorgen før den eventuelt blir sendt videre til et BMW verksted 2 mil herifra så får vi sjå ka det blir til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2013 Ok. Det har vært noen tilfeller av knekte veiver på disse. Derfor jeg spør om vibrasjon i clutchpedal. Dersom dette er tilfellet vil jeg tro det er billigst, kjappest og enklest å få i en byttemotor mens du er der. Jeg har godt samarbeid med bmw delefirma som trolig har dette på lager. Bare å ringe om du ønsker at jeg skal sjekke dette. Til alle dere andre, som nå kommer til å ringe meg om alt mulig, NEI! Jeg er på ferie, og videre så driver jeg kun med begrenset veldedighet. Den grensa krysses når dere ringer meg som gratis mekaniker (eller, se inn i glasskula). BMWE39turbo er en betalende kunde, derfor tilbyr jeg han den type support. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juli 16, 2013 Share Skrevet Juli 16, 2013 over all forventning av service fra deg, evig takknemlig for det. Mulig eg tar kontakt imorgen visst eg får vite ka som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Hei. Meget spennende tråd. Har ikke giddet å lese alle 111 sidene. Så da spør jeg istedet. Jeg funderer på å hente en 08 730d. (..forresten hvordan kan man se at det er en 08 modell?). Jeg lurer på hvor du holder til, og hva du kan utrette på en slik, uten at det går ut over automat kassen osv. Etter å ha lest første siden, så ser det ut for at du kan eliminere egr ventilen ved hjelp av software. stemmer det? Edit; hvor mye km tåler disse bilene før de begynner å "falle fra hverandre"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Trenger sårt ett råd her TRF.. Har en 08 525xd, og etter en tur til Danmark tidligere i uken så oppdaget jeg når jeg kom hjem at jeg hadde mistet turbotrykket. Har samme symptomer som vinge87 på forrige side her. Bilen funker med full Power ved første gasspådrag etter oppstart, deretter er det ikke noe turbotrykk. Ingen unormal røyk. Hadde bilen inne på lokalt bmw verksted i dag, og han leste opp en feil på mekanisk eller elektrisk turbo akturaktor (husker ikke tallkoden)Staget fra akturator til turbo var ok. Han sa dermed at hele turboen måtte byttes da den akturatoren var en enhet til turboen. Jeg syntes det hørtes litt rart ut da bilen funker bra ved første gasspådrag etter oppstart, og tenkte kanskje heller det var noe med en føler som gjorde at den gikk i nødmous, men han på verksedet sa den ikke hadde gått i nødmodus. Var ingen varsellamper i dash. Ingen andre feilkoder på motorfølere. Hva mener du om dette? Har bestilt time til turboskift i Danmark til onsdag da jeg fikk dette for halv pris der, men veldig kjedelig å bytte den dersom det ikke er dette som er galt. Kan du hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Her er feilen jeg får opp i icom Trf, så det er vel da turbokontrolleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Noen som har en kort sjekkliste ved en noe anelse for høyt forbruk? (Muligens bare en noe anelse for tung høyrefot, men greit å sjekke) 1: Begge termostatene er ok, og driftstemp er 88grader. 2: Lufttrykk ok. 3: Ny olje på girkasse og diff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 har demontert innsuget, sjekket alle vakumslangene til turboene, steike så røten dem er, så nå skifter jeg alle vakumslangene, glødepluggene og glødereleet\controlleren hehe skal komme med update når jeg har fått gjort jobben, bestillt deler idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 har demontert innsuget, sjekket alle vakumslangene til turboene, steike så røten dem er, så nå skifter jeg alle vakumslangene, glødepluggene og glødereleet\controlleren hehe skal komme med update når jeg har fått gjort jobben, bestillt deler idag Mye styr og bytte alle vakumslanger? Vurderer sterkt og gjøre det selv. Men bør man kjøpe orginale, eller bytte ut alle med silicon slange? Dem tåler vel litt mer varme og lever lenger? Eller? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Bmw 330d 204hk. 4 LØSE swirlflaps(nå fjærna) 235000 km. Noe å tenke på for dere andre i faresonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 har demontert innsuget, sjekket alle vakumslangene til turboene, steike så røten dem er, så nå skifter jeg alle vakumslangene, glødepluggene og glødereleet\controlleren hehe skal komme med update når jeg har fått gjort jobben, bestillt deler idag Mye styr og bytte alle vakumslanger? Vurderer sterkt og gjøre det selv. Men bør man kjøpe orginale, eller bytte ut alle med silicon slange? Dem tåler vel litt mer varme og lever lenger? Eller? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta Det som irriterer meg mest er at jeg skiftet innsuget for noen mnd siden..........nå måtte jeg ta det av igjen for å klare og skifte disse vakumslangene. Jeg skjønner nå hvorfor det er gummipakninger på innsuget, dette fordi dette innsuget må titt og ofte av for i det hele tatt kunne jobbe på disse motorene...... jeg kjøpte 4 m med orginal slange, mine har holdt i 8 år og snart 200 000 km, så jeg gikk for orginale, tar ikke sjangsen på andre slanger da det var mye arbeid for å kunne skifte dem hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå