Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Vanskelig og garantere noe som helst, det kommer helt ann på om kassa har vært fint behandlet, eller om den er utslitt fra før osv. Og hvordan du kjører.

Kjører du som en gris med rivstart osv så ryker den nesten garantert :P Men med "fin" råkjøring så kan de holde lenger, eller stikk motsatt.. Vanskelig og si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det og plugge swirlflaps på ,57d20? Har nettopp skiftet glødeplugger og blenda EGR. Kjøpte EGR sak av TRF og er veldig fornøyd med den!:) Angrer litt på at jeg ikke blenda swirlflaps.. Motor har gått 300.000 så er vel en viss fare for at desse løsner.(?) Noen som har en ok guide på hvordan man demonterer desse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og garantere noe som helst, det kommer helt ann på om kassa har vært fint behandlet, eller om den er utslitt fra før osv. Og hvordan du kjører.

Kjører du som en gris med rivstart osv så ryker den nesten garantert :P Men med "fin" råkjøring så kan de holde lenger, eller stikk motsatt.. Vanskelig og si :P

Helt enig i det der:) Jeg tenkte bare på om den er dømt til å dø iløpet av 1 mnd tid med slik effekt:) Slik som 525 tds kassene osv:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det der:) Jeg tenkte bare på om den er dømt til å dø iløpet av 1 mnd tid med slik effekt:) Slik som 525 tds kassene osv:D

GM "garanterer" 390nm på disse kassene. At BMW kjører 410nm på de, beviser jo at de tåler mer. Men hvor mye mer og over hvor lang tid, er ikke godt å si. Folk har kjørt mye effekt på disse kassene uten at de har havarert, mens andre har kjørt original effekt og opplevd havari.

Det kommer alt an på bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edh, holder trimming fint. Min egen bil har samme kasse. 311 000 km nå. Uten oljebytte og med 650Nm. Vi har også flere kunder som kjører e46 m57n med automat og steg 2, uten problemer. Det er problemer med disse kassene, men moment er ikke årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva jeg skal gjøre:)

Da ser jeg for meg at jeg lager ny downpipe og fjerner katten...Så er det kun chip igjen?

Kan jeg fjerne hele egr sløyfa også, og fjerne ventuelle problemer i software?

pris på chipping?

Hvordan hadde det vært å bygge om til N57d30A turbo, dvs en GTB2260V? Bør få tidligere spool og er jo mye bedre teknologi en den gamle gt2260v turboen...Bygge om til vakum vnt og du er good to go!

Hvordan blir dette mtp chipping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TRF.

Har nettop kjøpt en BMW 118D med N47D20 motoren. 122 hk. har lyst på chip men usikker på økningene i HK/NM

noen som kan si litt om det :)

Visst du har 118d med 122hk, så har du en M47D20TU2 motor. Ved omprogrammering\tuning henter du ut 150-160hk, avhengig om du fjerner DPF eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens :D finner verken nettsiden eller kontaktinformasjon til TRF Racing :/

Du må nok sende PM eller mail til han.

Ellers har du også ESS, som befinner seg i Norge. Nærmere bestemt Aremark. http://www.esstuning.com/

http://www.ecotune-scotland.co.uk/ som leverer gjør det selv kit, med 2 maps inkl i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF:

Har fått beskjed av verksted at min egr ventil er kaputt og må byttes. Jeg har N47D20 motor.

Verksted sier at di har tenkt å sette i ny ventil for så å "fjerne" den i software.

Mitt spm er da om det går ann (billigere) å sette inn bypass eller noe sånt?

Hvordan er det med å rense veivhusventilasjonen? ligger den over eksosmanifolden?

De snakket også om de muligens skulle blende swirl-flaps. Men kan dette være nødvendig på N47 motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel ikke være noe problem og erstatte egr ventilen med en som blokkerer nei.. :)

Men å sette inn en ny orginal ventil for så og fjerne den fra software er jo meningsløst.. :P

Ellers så har jeg et spørsmål jeg også;

Min 530d har fått litt ujevn gange på tomgang, det er ikke mye(!) men du hører motorlyden forandrer seg litt. I dag kunne jeg så vidt se turtallsnåla bevege seg opp og ned. Men må se nøye for og legge merke til det. Mulig man kun merker det når den er kald/halvvarm, har ikke tenkt over det når den er varm.

Har blokkert EGR og swirlflaps (ikke chippet). Er dette noe som kan skape slikt? Bilen går strøkent ellers. :)

Er ikke sikkert folk flest ville lagt merke til endringen i motorlyden heller. Men jeg hører det godt. :)

Er det noe jeg kan sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...