Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får ingen feilkoder opp, prøvd 2 diagnose apparater nå. Wow. og et ebay diagnose system, til bmw. 

Synes det er utrolig rart at jeg ikke får opp noen ting...Men hva tror du anngående pumpa og det jeg skrev? vet du noe anngående det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet masse, det gjør de andre her også. Men ingen har så mye tid i livet at man skriver det samme om igjen og om igjen, men omformulert til å passe hver enkelt sak, hvor man nok en gang har like lite spesifikt å gå etter som når jeg skreiv første side.

Det er umulig å mangle railtrykk (som du mener du gjør) uten å få en feilkode. Koden kalles for "rail pressure plausibility during engine starting".

Nå, ta en ordentlig diagnose. Du vet jo med deg selv at det nok ikke er det beste utstyret som har vært brukt.

Buy cheap buy twice (eller enda mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet masse, det gjør de andre her også. Men ingen har så mye tid i livet at man skriver det samme om igjen og om igjen, men omformulert til å passe hver enkelt sak, hvor man nok en gang har like lite spesifikt å gå etter som når jeg skreiv første side.

Det er umulig å mangle railtrykk (som du mener du gjør) uten å få en feilkode. Koden kalles for "rail pressure plausibility during engine starting".

Nå, ta en ordentlig diagnose. Du vet jo med deg selv at det nok ikke er det beste utstyret som har vært brukt.

Buy cheap buy twice (eller enda mer).

 

Ja det er jeg helt enig, Men jeg prøver hvertfall bytte den sensoren på pumpa. Men er det vanlig at pumpa kan bare gi deg under kjøring? Skal få tauet den til et verksted for og ta en diagnose. hva anbefaller du bmw verksted eller opel verksted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel eller bmw spiller nok ikke noe veldig stor rolle. Vet ikke om det går å kommunisere med bmw diag med den? Dersom det gjør det er det bare å komme seg på Google, og skaffe seg a) DIS, eller B) bavariantechnic i entusiast versjon.

Det er ikke en sensor, men en ventil.

Og nei, ingenting pleier å gå i stykker på et sekund. Men hadde du merka det om det var en feil fra før av da? (som ikke var stor nok til at den stoppa).

Jeg vil IKKE ha svar på det spørsmålet. Det er for å sette i gang tankeprosessen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket vakumslanger.. Såg ikke så gærne ut men er sikkert likegrett og skifte dem. Men di virket hele og pene så da utelukket jeg dem. Bilen går like dårlig når været er tørt. Bare så det er sagt:p hva er neste jeg bør sjekke? Bilen gjikk over natten plutselig ekstrent dårlig. Og nå er ikke bilen mye kjørbar :( skal ha bilen på en hjulstillingkontroll imorgen. Vil verkstedet få opp feilkoder på dette? Eller er det usikkert? Kjedelig og bruke 1000 kr på feilsøking om det faktisk ikke viser på apperatet

Sjekk slange fra turbo til ic, og ic til innsug.

Visst du ikke finner synlig feil, så må du ta diagnose. Visst lmm er byttet, så har du også en sensor til i innsuget. Som måler trykk i innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På side 138 ble dette svart på.

Nei, dette er kun riktig om du velger å koble på en trykklokke for å overvåke ladetrykk på den "ledige" stussen.

Dersom du ikke skal det, må denne fjernes og skrue til å blende med monteres (som fulgte med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få gjort det. :) Skal også få skiftet vakumslanger. Men di såg egentlig fine ut. Hva er neste og sjekke? Kan LMM sensor gji samme problem som om LMM er gåen? Dvs. Bilen går ok, men ikke slik den skal, henger litt ved pådrag, går plutselig skjikkelig, deretter henger den litt igjen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde defekt Map sensor for ei tid tilbake på min M57D30. Symptomene var nødmodus ved hard akselerasjon. Da ble bilen skrekkelig lat og aksellererte nesten ikke i det hele tatt. Feilen ble resatt ved å stoppe og starte bilen og den var da normal frem til neste harde akselerasjon.

 

Ga ikke motorlys men kommer opp på diagnose så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...