Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hørt automatkassene på 525d/325d ikke tåler allverden, men at kassene på 30 skal være bedre. Mener å ha lest at 25d deler kasse med 2 literen, men vet ikke.

 

 

Forresten trf, vet du ca hvor mye NM det er i min nå med steg1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre "tror\har hørt", og mer vet\henvisning til kilder. Så blir denne tråden langt mer nyttig!

 

Sjekke delekatalogen som nevnt over her, så har du i første omgang svar på om det kassene er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med min e39 530D som jeg lurte på om noen av dere kunne svare meg på :)
Det en e39 530Dat 2001 model.

ehm ja tilbake til problemet, noen ganger når jeg gir gass så virker det som at han ikke vil gi full effekt, at han holder det tilbake, hvis jeg slipper gassen i noen sekunder og gir flat pedal igjen så er alt i orden.

I tillegg hvis jeg ligger i rundt 100 KM/t og gir flat pedal så når jeg kommer opp til ja alt fra 140 til 170 så er det liksom som at all effekten dør ut.

googla litt og alle kom fra til at fødepumpa under settet måtte byttes, så jeg bestilte meg nytt og har nettopp bytta dette. men fremdeles problemet er der...

 

noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med min e39 530D som jeg lurte på om noen av dere kunne svare meg på :)

Det en e39 530Dat 2001 model.

ehm ja tilbake til problemet, noen ganger når jeg gir gass så virker det som at han ikke vil gi full effekt, at han holder det tilbake, hvis jeg slipper gassen i noen sekunder og gir flat pedal igjen så er alt i orden.

I tillegg hvis jeg ligger i rundt 100 KM/t og gir flat pedal så når jeg kommer opp til ja alt fra 140 til 170 så er det liksom som at all effekten dør ut.

googla litt og alle kom fra til at fødepumpa under settet måtte byttes, så jeg bestilte meg nytt og har nettopp bytta dette. men fremdeles problemet er der...

 

noen andre som har vært borti dette?

 

Burde ha sjekka matetrykket før du bestiller pumpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sjekke med bla. inpa. Skal ligge mellom 3.5-4 bar på tomgang. Vis det synker veldig når du ruser motoren

kan det være tegn på dårlig pumpe. Men du ser det når du kjører også, og gir gass. Synker det noe under 3 da er det noe muffens, 

bør vel strengt tatt ikke synke så lavt ned mot 3 bar heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det hadde vert luftmengdemåler ville det vel vert konstant?
den trykksensorn i bakkant av innsuget kan forårsake sånt.. trenger somregel ikke bytte den, bare ta den ut (1 skrue) og vask den (bremserens og tannpirker/lignende, vær forsiktig!)   :)  det var feilen på min når den dro dårlig, Det var konstant første gangen, føltes som jeg hadde null ladetrykk.. men hendte at det dukka opp sporadisk når jeg brukte sånn boks-chip (sot, masse sot). verdt å prøve, tar deg maks 5 min fra du åpner panseret til det er igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det hadde vert luftmengdemåler ville det vel vert konstant?

den trykksensorn i bakkant av innsuget kan forårsake sånt.. trenger somregel ikke bytte den, bare ta den ut (1 skrue) og vask den (bremserens og tannpirker/lignende, vær forsiktig!) :) det var feilen på min når den dro dårlig, Det var konstant første gangen, føltes som jeg hadde null ladetrykk.. men hendte at det dukka opp sporadisk når jeg brukte sånn boks-chip (sot, masse sot). verdt å prøve, tar deg maks 5 min fra du åpner panseret til det er igjen :)

Ah takk for det :) skal teste det ^^

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...