Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg får lest av livedata på 530d-en i mårra, ingen feilkoder, men har slitt litt med at den virker "humørsyk" og mangler litt respons, mistenker vakuumlekkasje. Hvilke verdier bør spesielt sjekkes? tomgang/kjøring åssen gjør dere dette? railtrykk? lmm-verdi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo skrevet hva som bør sjekkes og hvordan....

okay, da har jeg lært no fra tråden her :)  var ikke sikker ser du, så ramsa opp det jeg kunne tenke meg :P  men hvis det er alt, så er det jo flott, takk for svar ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har byttet intercooler og eksosen fra turben og til første flens på 530d 193hk?

Er det noen merkbar forskjell?

Tenker da på deler ifra TRF.

 

Nå er ikke dette en 530d, men jeg hjalp en venn med å sette på Performance intercooler på hans 320d. Det var merkbare forskjell etterpå med bare IC :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en BMW E39 530DA 1998 modell.

Jeg har problemer med at motoren dør ut når jeg gir full gass. For en stund siden så var dette problemet permanent,

etter det ble det helt borte også kom det tilbake og var et sporadisk problem. Nå er problemet permanent igjen.

 

Har skiftet fødepumpe i tank og dieselpumpen under førersetet. Ingneting av de hjalp. Nå har jeg skiftet pressure limiting valve og den ventilen som sitter under den.

Det heller hjalp ikke på problemet.

 

Har du en anelse om hva dette kan være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slags olje kjører dere med på m57d30? Har brukt Valvoline 5w30, men på schmiedmann solgte de meg 10w40 bmw-olje (castrol?) :)

Og hvis bilen ikke er tungstarta, kan det likevel være feil på dyser?

Kommer det feilkoder på glødeplugger/relé på e39? Nye glødeplugger, men må gløde ganske lenge til tider..

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en BMW E39 530DA 1998 modell.

Jeg har problemer med at motoren dør ut når jeg gir full gass. For en stund siden så var dette problemet permanent,

etter det ble det helt borte også kom det tilbake og var et sporadisk problem. Nå er problemet permanent igjen.

 

Har skiftet fødepumpe i tank og dieselpumpen under førersetet. Ingneting av de hjalp. Nå har jeg skiftet pressure limiting valve og den ventilen som sitter under den.

Det heller hjalp ikke på problemet.

 

Har du en anelse om hva dette kan være ?

 

Har du sjekket om matetrykket har vært dårlig før du begynte og bytte alle disse delene?

 

Kan jo sjekke feilkoder, samtidig få sjekket litt livedata på matetrykk, railtrykk, turbotrykk osv.

 

 

 

 

Jeg bruker Castrol Edge 5w30 på min D30.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette jo diskutert ørten ganger før, men elektronisk er helt klart best. Men regn med at du trenger ordentlig mapping etterpå, og det ordner gjerne vi.

EspenM3, sjekk "Hpi" sin tråd her på forumet, han har disse delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette jo diskutert ørten ganger før, men elektronisk er helt klart best. Men regn med at du trenger ordentlig mapping etterpå, og det ordner gjerne vi.

EspenM3, sjekk "Hpi" sin tråd her på forumet, han har disse delene.

 

Det er jeg klar over, men den skal nok gå greit uten mapping , for diesel må ikke mappes når det er mekanisk insprøytning.

 

 

forskjellen på mekanisk og elektrisk pumpe er at gassern er på vaier , og den andre er på " signal " 

 

skal vel klare og få ut ganske lik effekt med mekanisk pumpe vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...