CrZyWiz Skrevet Oktober 17, 2014 Share Skrevet Oktober 17, 2014 Greit nok det , men ville ha raskt svar . når syl 1 står på veksling , hvordan ser jeg på pumpa at den er riktig ? Du er ikke viktigere en NOEN andre her inne. Den holdningen du viser her kommer du ikke langt med, vis heller en mer ydmyk holdning overfor personer som helt tydelig kan mye mer en deg om emnet. Det er ett utrykk som heter "Du ska'kje lær fardin å pule!". Visst noen vet svaret, og har lyst å svare, så svarer de. Nytter ikke bumpe etter 8 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
togga Skrevet Oktober 17, 2014 Share Skrevet Oktober 17, 2014 huh? Hpi støttet runes forespørsel tror jeg, men mente at det (som jeg også sier) ikke er noen begrensning i denne tråden på å presentere løsninger (tvert om). Videre sier han at han synes det er "ufint" av brukere å spørre og få hjelp, men ikke gidde å si takk og komme tilbake med hvordan det gikk og hva løsningen var. Dog, jeg vil igjen presisre, "bilen min går dårlig" senere kommer løsningen "vi bytta EGR så ble alt bra". Dette mener jeg er på kanten til å være uheldig informasjon å dra frem noe mer enn at det ligger inne i tråden her, da dette på ingen måte er fasit svar for alle som har en bil som går dårlig. Det er litt av poenget med å forklare systemene på første side, så man jobber seg frem til riktig konklusjon. Gjetting og tilfeldigheter hører hjemme i andre tråder enn her for å si det sånn. Hpi kom meg i forkjøpet. Er helt enig i det du sier, selvfølgelig bør spørsmål som blir besvart eller kommentert følges opp av den som spurte. Fungerte det eller ikke? Problemet i en lang tråd som denne er at man ikke kan filtrere på det spørsmålet handlet om. Man blir nødt til å følge med på alle innlegg (forøvrig interessant synes jeg da) men innimellom så ligger det kanskje et svar på det som vedkommende spurte om. Kanskje inkluderte innlegget sitat av spørsmålet (da ser man det under "mine innlegg"), men hvis ikke så må man lese hvert eneste innlegg i tråden kronologisk for å ha kontekst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2014 Det er dog dessverre ikke noe som er mulig å gjøre noe med (så vidt jeg kan se). Det enkleste blir å "søke i tråden". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Du er ikke viktigere en NOEN andre her inne. Den holdningen du viser her kommer du ikke langt med, vis heller en mer ydmyk holdning overfor personer som helt tydelig kan mye mer en deg om emnet. Det er ett utrykk som heter "Du ska'kje lær fardin å pule!". Visst noen vet svaret, og har lyst å svare, så svarer de. Nytter ikke bumpe etter 8 timer. Beklager til både deg og de andre her inne, ble litt brå og ivrig ... Skal ikke skje igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter-s Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 stemmer det at 525 TDS 1997 (M51D25) ikke har kobberpakningen på dysene ? Min lekker endel på dyse 1 og litt fuktig på 3 neste, og bavaria sa den ikke hadde pakning siden dysene var skrudde ? virker løye for at den ikke skal ha pakning bare for den er skrudd men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Er ikke det selve dysa som lekker da? Mener det var det på gamlingen sin tds, men det var den med ledning, mulig det er litt spesielt på den da.. Men var litt fuktig rundt flere på hans også. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter-s Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 har forstått at det er et problem med lekkasje på nr 4. men tok nå av for en times tid siden for å gjøre rent, å der var det jo pakning, men den såg nå grei ut, så skulle jeg ta dyse nr 2 å der klarte jeg faaaen å knekke ene dieselretur tappen. så nå lurer jeg på om jeg skal få tetta hullet å bytte plass med den som siste dyse, men usikker på om jeg klarer å tette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Velkommen i klubben, det klarte jeg også nylig da jeg skifta alle dysene på min 530D, vet ikke hvordan det ser ut på M51 dysene men på min er det noen små plastnipler som står nedi toppen på dysa. Jeg klarte å få en liten o-ring på den nippelen som knakk slik at den holdt tett til jeg fikk tak i ny. Uansett lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Bruker du ikke kopper med hull i sidene da så du slipper å knekke de? Nye kobberpakninger får du på scandiesel i bergen, blant annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneBMW Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Problem vibrering ved kald motor: 525dat -03 Denne er både til "proffe" og hobbymekanikere her. Om jeg kan få tips er jeg takknemlig for der Motoren vibrerer veldig mye på tomgang ved kald motor. Turtall er ca 750 omdr. Hvis jeg rører gassen litt til si ca 800-850 omdr, da blir ristingen borte og den går mer "normalt". Må man ha pc for å ordne det?Virker som om turtallet dropper litt for lavt når jeg slipper gassen før den går litt opp igjen. -Det kommer også til tider en romlende grov lyd fra motor/eksos. Altså litt slik som når det er hull i eksos (go'lyd).Jeg tenkte å ta en kikk på dette idag. AGR er renset og sett etter for lekkasjer på rørgater og andre slanger men ikke noe der heller.Veivhusfilteret skifter jeg nå fast ved hvert oljefilterskift pga tidligere turbohavari.Motorfestene ser bra ut og er ikke løse.Har en mistanke om at det må være noe med innsug/vauum/eksos å gjøre. Går som en kule mellom giringene. Til slutt må jeg presisere at alle disse problemene er kun tilstede ved kald motor og at alt fungerer som normalt når motoren er driftsvarm. Derfor tror jeg ikke det kan være LMM. Hadde satt stor pris på om du har noen tips eller tanker om hva det kan være. Må ha dette fikset snart da den skal ut for salg eller bytte om ikke lenge. Mvh Rune Godø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Høres ut som motorfester mener jeg. Men har du sjekket live verdier med pc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
malfix Skrevet Oktober 19, 2014 Share Skrevet Oktober 19, 2014 Hei. Jeg har en 2001 320 diesel 150 hk som jeg opplever som litt "kranglete" om dagen. har i det siste merket at den har blitt mye treigere på bunn, under 2800 omd. skjer det veldig lite men kommer du over så drar den normal. I tilegg til dette så ville den plutselig ikke starte etter en kort tur på fredag.. kjørte ca 2 km i butikken og når jeg kom ut fra butikken ville den ikke starte. hørte at dieselpumpa under førersete ikke gikk mer en ca 1 sekund så mistenkte fort at det var noe der som kødda i og med at jeg også har lagt merke til en litt "grovere" lyd fra den med gjevne mellomrom de siste ukene. vrir så tenning av og på 7-8 ganger fort ( tenker da at pumpa muligens får opp litt trykk) og da starter den med en gang. Etter dette er det bingo om den starter eller ikke, men om den ikke starter så gjør jeg det samme igjenn og da kommer den med en gang. noen som har vært borti dette?? er det pumpa? kan det være relee? er det noe sensor kanskje som sier når pumpa skal stopp? P.s. Bilen har aldrig stoppet eller fusket under kjøring verken før eller etter start problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Oktober 19, 2014 Share Skrevet Oktober 19, 2014 Hei. Jeg har en 2001 320 diesel 150 hk som jeg opplever som litt "kranglete" om dagen. har i det siste merket at den har blitt mye treigere på bunn, under 2800 omd. skjer det veldig lite men kommer du over så drar den normal. I tilegg til dette så ville den plutselig ikke starte etter en kort tur på fredag.. kjørte ca 2 km i butikken og når jeg kom ut fra butikken ville den ikke starte. hørte at dieselpumpa under førersete ikke gikk mer en ca 1 sekund så mistenkte fort at det var noe der som kødda i og med at jeg også har lagt merke til en litt "grovere" lyd fra den med gjevne mellomrom de siste ukene. vrir så tenning av og på 7-8 ganger fort ( tenker da at pumpa muligens får opp litt trykk) og da starter den med en gang. Etter dette er det bingo om den starter eller ikke, men om den ikke starter så gjør jeg det samme igjenn og da kommer den med en gang. noen som har vært borti dette?? er det pumpa? kan det være relee? er det noe sensor kanskje som sier når pumpa skal stopp? P.s. Bilen har aldrig stoppet eller fusket under kjøring verken før eller etter start problemer. Har du lest første post? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
malfix Skrevet Oktober 19, 2014 Share Skrevet Oktober 19, 2014 Nei, bør gjøre det da skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
malfix Skrevet Oktober 19, 2014 Share Skrevet Oktober 19, 2014 Lest nå men er jo ikke bare en ting som er problem her, tenkte kanskje noen hadde hatt lingnede problemer med flere av symtomene som jeg har på samme tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå