e30_joakim Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Noen som vet hvor kålete det er å overhale turbo? M51D25. Du kan kjøpe turbo av meg , har en i bra stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 http://bimmers.no/topic/794241-e39-520d-med-periodevis-turbohavari/ Noen som har formening om hva som feiler ? Ekstremt med blårøyk og fusking som kommer og går.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 (endret) Ser i denne annonsa på finn http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55202105 at det er "bytta til innsug fra x5 for mer effekt", er dette sant eller bare tull? Endret Januar 23, 2015 av Ådne95 Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Heisann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tmads1 Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 Noen flere gode forslag til min 98 325TDSA? Har byttet tempføler i toppen, har og skrudd ut pumpen i tanken og denne går for fulle mugger. Stopper jeg Bilen og starter den med en gang er det ingen problem. Står den 5min eller mer så må den kinnes lenge, noe som er ugunstig nå på vinteren. Trf??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 Noen flere gode forslag til min 98 325TDSA? Har byttet tempføler i toppen, har og skrudd ut pumpen i tanken og denne går for fulle mugger. Stopper jeg Bilen og starter den med en gang er det ingen problem. Står den 5min eller mer så må den kinnes lenge, noe som er ugunstig nå på vinteren. Trf??? Høres ut som feil "timing" på dieselpumpa(ikke den i tanken). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 sjekk pumpa skikelig. er noen små "tenner" på den pumpa i tanken. hvis de mangle er det dårlig levering. bror hadde samme problemet med sin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tmads1 Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 Får du ordna ett bilde osteper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 (endret) Får du ordna ett bilde osteper? Den må på verksted, må ha måleur for å stille det inn. Hadde samme problem med min, løste seg etter å ha fått stilt den inn riktig. Det skjer ettersom registerkjedet strekker seg over tid, og dermed vil pumpa få feil "timing" over tid også. Gjorde dette for ca. 1 år siden, og nå begynner det smått og komme tilbake igjen, så vet ikke om jeg skal justere på nytt, eller om det rett og slett trengs bytte av kjedet. Edit: Jeg betalte ca. 1500kr for å få dette ordnet på verksted, om du lurte på hva dette ligger på. Dette var inkludert feilsøking, så mulig det er noe billigere. Endret Januar 23, 2015 av osteper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 24, 2015 Share Skrevet Januar 24, 2015 Ser i denne annonsa på finn http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55202105 at det er "bytta til innsug fra x5 for mer effekt", er dette sant eller bare tull? Jeg også lurer på dette Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2015 Det stemmer ikke. Shattered og adne95 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qrtolav Skrevet Januar 26, 2015 Share Skrevet Januar 26, 2015 Når jeg gjorde dette, så ble det gjort i 2 trinn. Først bytte av eksos, deretter omprogrammering. Jeg fikk da beskjed hos han som leverte dette til bilen, at jeg IKKE burde bruke bilen før den var omprogrammert. Noe jeg forsåvidt ikke betviler, siden den røyk mye mens jeg forsiktig rygget den ut av verkstedet og ut på parkeringsplassen. Tuningservice mente d gikk bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet Januar 26, 2015 Share Skrevet Januar 26, 2015 Til TRF. Har du layout på kjølesystemet med aux varmer i hodet. M57 e46. Trenger tilleggsvarme i 34en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2015 Nei ikke på stående fot. Må titte isåfall. Sliter du med at den ikke blir varm nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet Januar 26, 2015 Share Skrevet Januar 26, 2015 blir plenty varm men tar litt tid hvis ein ikkje pisker den litt. "starte bilen 20 min før ein reiser på jobb" trikset virker dårlig uten hjelpevarmer på m57. lika kaldt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå