Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hos meg var det 2 ting som gjorde at bilen stoppet under fullt pådrag med steg 4. Det ene var at matetrykket falt til 3.0 bar og til og med under det, den andre feilen var når railtrykk overskyter øverste tillate verdi på 1500 bar eller 1350? . Med annen railtrykksensor og høyere tillatt mtetrykk og ny matepumpe så har det ikke skjedd etterpå. 

 

Jeg fikk også alle mulige rare feilmeldinger på elektriske ting som cruisecontrol og pedal sensor men disse feilmeldingene var ikke rèelle men en konsekvens av at motor stoppet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2008 123d. Min motor er nå inne og får byttet 2 balanse akslinger m/lagring, også noe mer. Noen som har vært borti å måtte bytte dette på en bil gått 90 000 km.. lager en klakke lyd under med bunnpanne/girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har allerede store sensoren, så tror nok matetrykket har litt å si her ja :) "likt" oppsett som det du har. 

Jeg stussa faktisk litt på lyden fra pumpa istad, for syns ikke den hadde samme summing som før, men mer en during/brumming(f.eks som ved lite strøm e.l), så skal få sjekka om det kan væra no med den.

Ikke skyt meg nå, men får man hatt FOR høyt trykk? Har jo lest div erfaringer med billig ebay/macoplex pumpe, men hva om jeg setter på ei vanlig "044" bensinpumpe fra biltema? Evt bare for å prøve... Den klarer 200L/t v. 5 bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig si gå for original (bosch) pumpe, og kun den. Det er ikke samme matepumpe på m51 og m57, men det regner jeg med du vet og at du har løftepumpe i tank + m57 matepumpe under bilen. Den er litt dyr, men så slipper du noe problemer. 

 

Uoriginale 044 er også kjent for ikke å levere i nærheten av den originale. 

 

Du kan i utgangspunktet ikke har for høyt matetrykk, det sørgerer ventilen etter pumpa for. 

Sensoren leser dog ikke mer enn 4,5bar absolutt trykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig si gå for original (bosch) pumpe, og kun den. Det er ikke samme matepumpe på m51 og m57, men det regner jeg med du vet og at du har løftepumpe i tank + m57 matepumpe under bilen. Den er litt dyr, men så slipper du noe problemer. 

 

Uoriginale 044 er også kjent for ikke å levere i nærheten av den originale. 

 

Du kan i utgangspunktet ikke har for høyt matetrykk, det sørgerer ventilen etter pumpa for. 

Sensoren leser dog ikke mer enn 4,5bar absolutt trykk. 

Jeg bruker den gamle fødepumpa i tanken(1 år gammel forøvrig), og den orginale M57-pumpa under setet. Går utifra at det er ok? 

 

Tanke med den billigpumpa var bare for å prøve å se om det hjalp, for deretter å kjøpe ei orginal ei om problemet er/blir løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den gamle fødepumpa i tanken(1 år gammel forøvrig), og den orginale M57-pumpa under setet. Går utifra at det er ok? 

 

Tanke med den billigpumpa var bare for å prøve å se om det hjalp, for deretter å kjøpe ei orginal ei om problemet er/blir løst. 

 

Ikke kast bort pengene på billigpumpe.

Jeg gjorde det andre gangen da pumpa mi gikk (kjøpte brukt på ebay første gangen).

Kjøpte macoplex til 900 kr elle noe sånt. Største dritt pumpa jeg har vårt borti (og den eneste.. :P)

Den bråka som faen, og problemet var der likavel, kjøpte til slutt orginal pierburg og problemet var borte.

Enda opp med og bytte ventilen på returen også, da ble trykket litt høyere igjen.

Så om du ikke får godt nok trykk med ny pumpe, kan du se på denne ventilen som neste steg tror jeg.. :)

Tror hele slangeopplegget kosta ca 1200,- mener jeg og huske. :)

Du får den orginale pierburg pumpa hos car-parts24.com til knappe 2000,- inkl frakt og moms. :)

(Tysk moms blir trekt fra når du logger inn og legger pumpa i handlekurven, den koster da 142 euro, frakta er 40 euro uansett hva du bestiller)

 

Har handla mye der, ok skal handle mer i sommer. :)

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kast bort pengene på billigpumpe.

Jeg gjorde det andre gangen da pumpa mi gikk (kjøpte brukt på ebay første gangen).

Kjøpte macoplex til 900 kr elle noe sånt. Største dritt pumpa jeg har vårt borti (og den eneste.. :P)

Den bråka som faen, og problemet var der likavel, kjøpte til slutt orginal pierburg og problemet var borte.

Enda opp med og bytte ventilen på returen også, da ble trykket litt høyere igjen.

Så om du ikke får godt nok trykk med ny pumpe, kan du se på denne ventilen som neste steg tror jeg.. :)

Tror hele slangeopplegget kosta ca 1200,- mener jeg og huske. :)

Du får den orginale pierburg pumpa hos car-parts24.com til knappe 2000,- inkl frakt og moms. :)

(Tysk moms blir trekt fra når du logger inn og legger pumpa i handlekurven, den koster da 142 euro, frakta er 40 euro uansett hva du bestiller)

 

Har handla mye der, ok skal handle mer i sommer. :)

Ja trur det var i tråden din jeg leste de erfaringene!

Jeg var på bygda istad å lånte meg ei annen idenstisk Pierburg-pumpe(satt det på fra før også, med GM nummer, så disse er orginale på Opel sine iallefall). 

Konklusjon: problemet er ikke borte, men bedre. Dvs, fram til den er varm, funker alt ganske OK, men deretter får jeg fuelcut på ca 3500-4000omdr. Den nye nå, er at om jeg bare holder full fjøl, så kommer'n som et skudd etter litt.. Nå klarte jeg ikke å fremprovosere kutt på lavere turtall, slik som før. 

 

I morra forsøker vi å få livedata og utskrifter av dette, så får vi se. 

Men TRF, er mappet satt opp for å få særlig ladetrøkk fra ca 25-3000? Når det først kommer så drar det som f**n, men som jeg nevnte, jeg aner ikke hva jeg skal forvente, men ved prøving før map(veit det blir feil å sammenligne med) hadde jeg power mye tidligere. Alle vacumslanger er nye og fri for skader, så det skal ikke væra et problem på turbosia vartfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ny trykkreguleringsventil og ny Pierburg pumpe har jeg matetrykk på 4.05 bar på tomgang og det laveste jeg har sett ved full last er ca 3.6 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...