Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

TRF Steg 2 pakken til disse gjør de faktisk helt greie, i motsetning til hva jeg føler de er originalt. Det er også mest "bang for the buck". ettersom det ikke er mulig å få til mer uten omfattende endringer og ikke minst kostnader.

Skal definitivt vurdere dette mot sommeren, da jeg synes min 320d er ganske kjip å kjøre (gikk jo fra m57d25) med tanke på krefter. Hvordan er kraften originalt vs steg1 vs steg2? Hvis ikke jeg husker feil var steg 2 en del dyrere enn 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En e39 520d som er "sprek" må være trimma. En e39 530d som ikke er mye sprekere enn en 520d må være, vel, dårlig (maf,e60 evt dpf, etc avhengig av år). Jeg har hatt begge, samtidig.

Det kan godt vere den var trimmet, jeg fikk vertfall aldri vite om det. Men den klarte 140 opp ett fjell her, og det samme klarer jeg med e90 320d og min e61 530d :P maks 5 km/t mer med 530. Jeg synes dog 530 er skuffende treg. Tok drag mot v60 d4 181,hk. Og det var så likt mellom bilene som ett drag på en hovudvei kan bli :P

Med diagnose får jeg opp feil på dpf, men denne er ifølge forrige eiger fjernet av han. Uten noe koding eller noe. Gjør dette til at bilen går dårligere?

Har pratet med quickfix og satser på steg 2 i januar. Skulle egentlig ta det i november men flushing av kasse ble prioritert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, har jo problemer med min E39 530d 2001 model som noen av dere vet :)

Anyway fikk tatt diagnose med wow (wurth sitt program) som en kompis som jobber på Toyota hadde med seg. Anyway disse var feil kodene jeg fikk

d32c25502d060274dc2dc864e9596f04.jpg

Sletta disse feilkodene og tok ny test da kom ingen ting opp. Kan hende disse vil poppe opp når bilen går men veit jeg jo ikke mtp at bilen ikke starter

I tillegg fikk jeg opp dette Galleri trykk 10-20 bar

Altså mellom 10-20 bar :) regner med galleri trykk er rail trykk.

Han sa det selv at den maskinen der hadde de rareste navna på ting :P

Vi prøvde og koble ut rail trykk sensoren, for å se om det gjorde no forskjell. Men ingen verdens ting.

Så ja, vi trur selv det er høytrykks pumpa som er gåen men vi veit ikke.

Noen som har noen konkrete svar eller noen annen formening av hva som kan feile frøkna Mi? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette går jo i feilminne, det som er litt synd med disse diagnose programmene som er utenom standard brukt av BMW er jo at du får ikke opp om hva som er feil men hva som er lagra som feil. Som f.eks ved bruk av BMW Scanner og du tar diagnose med så får opp f.eks 6 feil på DME der 1 feilkode er i rød farge altså som fysisk feil og 5 andre i gul farge der det kan være en feil tidligere som ikke har slettet. 

Og som ved f.eks bruk av INPA som diagnose så står videre detaljert hva feilen er. 

 

Det kan være pumpa som er gåen, hva er symptomene på bilen? 

 

Hvis du ved eventuelt tid har byttet denne pumpen problemet er forsatt er der så har du igjen de andre feilene som er listet opp som f.eks LMM, glødemodulen og etc. 

Er det ett ønske så skal jeg forbi vestfold i romjula og kan sikkert ta svipp tur innom med diagnose utstyret mitt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette går jo i feilminne, det som er litt synd med disse diagnose programmene som er utenom standard brukt av BMW er jo at du får ikke opp om hva som er feil men hva som er lagra som feil. Som f.eks ved bruk av BMW Scanner og du tar diagnose med så får opp f.eks 6 feil på DME der 1 feilkode er i rød farge altså som fysisk feil og 5 andre i gul farge der det kan være en feil tidligere som ikke har slettet. 

Og som ved f.eks bruk av INPA som diagnose så står videre detaljert hva feilen er. 

 

Det kan være pumpa som er gåen, hva er symptomene på bilen? 

 

Hvis du ved eventuelt tid har byttet denne pumpen problemet er forsatt er der så har du igjen de andre feilene som er listet opp som f.eks LMM, glødemodulen og etc. 

Er det ett ønske så skal jeg forbi vestfold i romjula og kan sikkert ta svipp tur innom med diagnose utstyret mitt ;)

nei eneste symtomet på bilen er at den bare kinner og ikke starter :P eneste gode forklaringen jeg kan gi deg :P

 

men ja hvis jeg ikke har fått noe konkret svar på hva som er gærnt så hadde jeg satt veldig stor pris på om du hadde hatt en time eller to til å hjelpe en stakkars sjel så hadde jeg satt utrulig stor pris på det! :D uansett om vi/jeg finner ut hva som er gærnt så skal ikke denne bilen ut å se saltete veier uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm høres ut som pumpa ja siden den vil starte. 

 

Bare si ifra hvis du ikke har fått funnet ut av det før 25 des. Reiser bortover til Moss da så kan stikke en tur innom ;)

ja trur nok det er den, men det kan vi vel finne ut av hvis du tar en real diagnose? :)

ja skal sende deg en PM! :D

 

 

noen som har bytta denne? er vel en helvettes jobb? oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan finne ut litt mer enn hva de universale diagnose programmene de fleste bilverksteder bruker. Søstren min hadde samme problem der versktedet fikk opp 4 feil og de endte opp med og prøve fram og tilbake. Selv om min diagnose program sa spesifikk at det var den delen som var død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan finne ut litt mer enn hva de universale diagnose programmene de fleste bilverksteder bruker. Søstren min hadde samme problem der versktedet fikk opp 4 feil og de endte opp med og prøve fram og tilbake. Selv om min diagnose program sa spesifikk at det var den delen som var død. 

ja ikke sant! :D jeg har selv bmw scanner programvare og den obd2 pluggen. men mangler gammel laptop med XP :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei eneste symtomet på bilen er at den bare kinner og ikke starter :P eneste gode forklaringen jeg kan gi deg :P

 

men ja hvis jeg ikke har fått noe konkret svar på hva som er gærnt så hadde jeg satt veldig stor pris på om du hadde hatt en time eller to til å hjelpe en stakkars sjel så hadde jeg satt utrulig stor pris på det! :D uansett om vi/jeg finner ut hva som er gærnt så skal ikke denne bilen ut å se saltete veier uansett! :D

Dette høres akkurat ut som det jeg skrev om på forrige side. I mitt tilfelle var det at matepumpe/fødepumpe ikke gikk. Så det trenger jo ikke være høytrykkspumpen? Med mindre du allerede har eliminert dette selfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...