Bayerfun Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Ja jeg så dette jeg også, men kan ikke helt se for meg hvorfor. På N57/N47 er det jo forståelig nok at motoren må ut. Jeg ser at delene grovt sett ikke blir så veldig dyrt, men jobben her er nok enorm. I slike tilfeller er det kjipt å ikke ha bil nr. 2 - jeg er jo avhengig av å ha bil for å komme meg til jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 2 timer siden, Otis skrev: Leser i ISTA og der står at man skal ut med motoren for å skifte registerkjede... Dette er ikke bra lesing for noen av oss med M57TU2! Jeg har ikke ISTA tilgjengelig her, men står det noe om hvor lang tid de normalt sett beregner på en slik jobb? Mener jeg har sett de fører opp det der.. (Forsøker bare å fantasere meg til hva dette vil koste) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Det stod 172 aw og det er vel 14 aw eller noe per time? Motor skal ut, så endel tid tar det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Ok, takk skal du ha. 12k++ bare for jobben vil jeg tippe. Har sett på en del bilder og hva jeg selv mener, men klarer ikke å fatte hvorfor motoren må ut, er jo relativt god plass i en E65. Vel, får ringe litt rundt i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 Noen som vet om det er mye jobb å bytte motorfester på en 525tds? Likt som andre E39'er med rekke sekser? Isåfall går det jo ann å følge guider for bensin seksere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 (endret) Har en kamerat med en e39 520d (ikke commonrail-motor) som plutselig døde i fart, og vil nå ikke starte. Får opp feil på "Needle Motion Sensor", kontinuerlig feil som jeg ikke får sletta (havner i feilminne). Noen ganger etter perioder med kinning, dukker det opp feil på kontrollenheten til høytrykkspumpa. Ligger også inne feil på gløderelé/plugger, men det kan da ikke noe med dette problemet å gjøre, siden den daua i fart? spør her, siden det i mitt hode må være noe med diesel-systemet.. To spørsmål: 1. Kan feil på den dysa med sensor (Needle Motion Sensor), forårsake at bilen dør i fart? 2. Det at det dukker opp feilkode på styringa til høytrykkspumpa i blant, skal vi tolke det som at høytrykkspumpa, eller styringsenheten dens, er gåen? Eller er det noe som kan komme av dysefeil og mye kinning på batteri med noe variabel strøm etter hvert? legger ved bilder fra inpa: Endret Mars 18, 2016 av adne95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 Både needle motion sensor og HT pumpe er kjente feil. Jeg mener at needle motion sensor ikke vil resultere i at motoren dør, fordi motoren har en veivsensor som kan finne ut når innsprøytning skal ta sted, delvis. Den skal da gå dårlig, men ikke stoppe. Jeg feilsøkte ganske heftig på min egen E39 da jeg hadde den og kom opp med denne infoen etter nitidig studering av DIS/TIS. Men det er jo enkelt å se om needle motion sensor virker, bare splitte ledningen/koble seg på ledningen mens man forsøker å starte motor, kommer det strøm derifra så er det stort sett OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 (endret) 41 minutes ago, Otis said: Både needle motion sensor og HT pumpe er kjente feil. Jeg mener at needle motion sensor ikke vil resultere i at motoren dør, fordi motoren har en veivsensor som kan finne ut når innsprøytning skal ta sted, delvis. Den skal da gå dårlig, men ikke stoppe. Jeg feilsøkte ganske heftig på min egen E39 da jeg hadde den og kom opp med denne infoen etter nitidig studering av DIS/TIS. Men det er jo enkelt å se om needle motion sensor virker, bare splitte ledningen/koble seg på ledningen mens man forsøker å starte motor, kommer det strøm derifra så er det stort sett OK. takk for svar! mistenker defekt veivsensor var inne i bildet her, han hadde prøvd å bytte den selv først, fikk feilkode på det første gangen jeg tok diagnose skal sjekke om det kommer strøm i ledningen, den må sikkert være tilkoblet mens jeg måler? All strøm er bra, eller er det noen verdier jeg bør se etter? Endret Mars 18, 2016 av adne95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 Jeg mener å huske at selv om enten veiv eller needle er ute av drift så skal motoren starte og virke. Husker ikke verdiene ut av needle, dessverre. Det står i DIS og ISTA, men da kreves det at man tar en feilkodeløsing på den feilkoden. Så jeg får ikke sett det manuelt. Ledningen må være tilkoblet dysa ja. adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 Jeg kunne spurt direkte, men for tråden og læringens del er det greit å få det med her. Gikk til innkjøp av en 2008mod BMW X5 før helgen, og har i den sammenheng noen spørsmål som ikke har noe klart svar på første siden. Denne har ettersom jeg forstår en M57N2 motor. 1: Hvordan patent har denne mtp. swirlflaps? Er det samme sorten som M47\M57 der de nå og da løsner med havari som resultat, eller har den samme patent som f.eks N47 som sjelden\aldri løsner. 2: Veivhusventilasjon, har denne bomull eller syklonfilter? 3: EGR\Termostat, like plaget som M47 motor, eller noe bedre som de nyere utgavene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2016 1. Den har en forbedret utgave av m47/m57. Gen 2 om du vil. Vi fjerner dem allikevel. 2. Syklon. 3. Det er jo samme enheten (såvidt jeg husker). Men siden man ikke har temp viser på biler med m57n2 (og e6x med m57n) så mistenker jeg gankse kraftig underrrapportering. Vi tar det bort på "alle". Fin pakke å legge til på Steg 2 CrZyWiz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 Sliter litt med bilen er dau under 2000rpm. ligger jeg på 1500rpm i 5/6 gir skjer det lite når jeg trør flatt. Syns vertfall den virket mye friskere på lavt turtall tidligere. men tror der er liten lekk i intercooler(svetting) men hører ikke susing. Så nå i kveld at slangen mellom turbo og ic så noe sliten ut. Må finne på noe lurt her da original slange kostet den nette sum av svimlende 2700,-... Helt latterlig. Sjekket turboen for slark, kjentes ok ut. Slark er der, men ikke ekstremt. Gjelder 120d m47tuN2 163hk Ikke fått lest ut om det er feilkoder etter at jeg følte den ble dau.(pcn med inpa på er ødelagt) tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 (endret) Det skjer vel normalt ikke mye med en 2 liter diesel i 5 eller 6 gir når man trør flatt i 1500rpm. Men klart hvis det lekker både her og der så blir det døtt. Endret Mars 21, 2016 av Maxmek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 (endret) Hehe ja vet og det, men følte det skjedde mer før er igrunn dau under 2000rpm får satse på det bare er ic og mulig slangen(tror ikke den lekker ennå, burde vært å høre) Endret Mars 22, 2016 av Mattae Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rst026 Skrevet Mars 22, 2016 Share Skrevet Mars 22, 2016 Hei. Lurer på følgende. Er det slik at 35d som jeg har I min x4 er tilsvarende med 40d som bla x5 har vært levert med I tillegg lure jeg på hva som er forskjellen mellom 50d og 35d. Har forstått det slik at begge er 3 liters. Hva er det som gjør at det hentes ut 381 av 50d og 313 av min 35d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå