Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Her har du resultat etter 15-20 sekund gange, ser ikkje ut til å være noe tvil her😂

2A52657C-5D08-4F4D-9541-91AD05145A15.thumb.jpeg.3a6f37919e2607eeb513528c4a37f547.jpeg

Det må være den tydeligste jeg har sett ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ogee1 skrev:

Kan dere forklare dette for en som ikke har peiling? Lekker dyse nummer to fra venstre, eller er det noe annet som skjer?

Ja, dyse nr 2 fra venstre har svært høy indre lekkasje, den kan føre til startproblemer pga at trykket på rail faller så mye at dysene ikke får lov til å åpne (250 bar) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hpi skrev:

Det må være den tydeligste jeg har sett ihvertfall :) 

ja ble veldig overrasket selv, sto klar med stoppeklokke for å la den gå 2-5 minutter men det var på tur til å renne over før jeg i det hele tatt fikk sett og stoppa motorn. stoppeklokka sa 16 sekund... x) nr 3,4 og 5  er nye som ble montert i høst, og nr 1 og 6 ser ut til å prestere likt her. kan såvidt skimtest litt diesel noen få cm opp i slangen.  utetemp sa det var 2-3 minus og den startet faktisk etter litt kinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

God kveld

 
Etter mye lesing og testing/feilsøking, håper jeg det er noen kloke hoder som kan sende meg i rett retning.

Bil: 525d e61 05 mod. /m57tud25

Problem: Sviver veldig ujevnt på tomgang, nesten som den sviver på 5 sylindrer. Ingen koder slår ut på diagnose. Har tatt innvendig lekkasje test på dyser. Byttet 1 da lekkasjen var høyere en de andre. Men ingen bedring.  Railtrykk har ligget på rundt 300 bar ved tidligere annledninger. Men i dag viste den 350-70, hopper noe opp å ned.  Men kobler du ut fuel rail sensoren så virker det som den sviver  noenlunde normalt igjen. Kan sensor og eller regulator være en potensial synder? Kan nevne at EGR er koblet vekk og flaps fjernet.

 

Mvh Ørjan

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette har jeg vært borti før. Det er fordi du får en "erstatningsverdi". Og ja, trykkregulatoren vil slippe opp om du tar av strømmen.

Jeg lurer på om løsningen ble ny railtrykksensor og trykkregulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at disse må være Bosch (eller org). Og da ikke "ebay bosch" eller alt mulig annet som ligger i "bosch eske".

Det sære er;

Jeg har opplevd dette en gang før, også det en e6x 525d m57n. Jeg reparerte den ikke selv, men jeg mener det ble til å bestille begge disse nye og at den ble iorden etter det. Dog, mange år etter, har problemet vist seg igjen et par ganger. Snodig. Dog går jo denne med til tider tvilsom diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, forsøker lykken her etter litt forskjellige forsøk i å feilsøke på min F11. 

Bilen det gjelder: 

2012, BMW F11 520D Sportsautomat. N47T Står i den. 10.2011 er produksjonsdato. Bilen har kjørt 105k ca. 

Symptomene jeg opplever som unormale er: 

- Går ujevnt på tungang når den er kald, men starter med en gang uten problem.

- Det er en kraftig kakling i motor som nesten høres ut som rådebank når motor er kald, men når den oppnår driftstemperatur så er den helt normal. 
denne lyden kommer kun på lavt turtall med belastning, typ ut av kryss, opp en bakke osv. Dersom jeg tar kickdown så er ikke lyden der, kun om jeg er rolig på gassen og kjører normalt. 

Jeg var på GS med bilen i januar for å få de til å se på problemet, og de konkluderte med at innsuget og map sensoren var koksa igjen. Betalte 13k for å få fikset dette, men Symptomene ble bare borte i 14 dager, også kom de tilbake. Har også kjørt på en flakse BG245 Fuel injetion cleaner og 2DL 2-takts olje på full tank, da ble de symptomene også borte noen dager. Før de kom tilbake. Motorolje er Castrol 5-30 fullsyntetisk. Symptomene er verre når det er kaldt. Om det er noen plussgrader er det såvidt jeg hører kaklelyden. 

Noen som har en liten ide om hvor jeg burde undersøke neste?

Har tenkt tanken på registerkjede, men sliter litt med å forstå at den er helt normal når den er varm da. 
Fruen sin E91 hadde register slakk i sommer, og der var det ikke i nærheten av det samme som dette en gang.. 

Setter pris på all hjelp, takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...